شهردار منطقه ۱۸ از استقبال عمومی شهروندان برای ساخت مسکن پس از ابلاغ مصوبات کمیسیون‌ ماده ‌۵ در این منطقه خبر داد و گفت نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، در این زمینه ۱۱۷ درصد رشد و پیشرفت وجود دارد.

همشهری آنلاین _ مریم قاسمی:‌ منطقه۱۸ تهران نیز همچون سایر مناطق جنوب شهر با معضل فرسودگی و ناپایداری املاک و خانه‌ها در برخی از محله‌ها رو به روست. از همین رو، مسئولان شهرداری منطقه۱۸ با درک موقعیت اقتصادی و فرهنگی ساکنان و همچنین شناسایی موانع و بن‌بست‌ها در مسیر نوسازی خانه‌های فرسوده، با بهره‌مندی از ایده‌ها و ابتکارت خلاقانه و همچنین ارائه بسته‌های‌ حمایتی و تشویقی در حوزه شهرسازی، شهروندان را بیش از پیش برای همراهی در نوسازی پلاک‌های فرسوده شهر و محله جلب می‌کنند.

«محمدجواد خسروی» شهردارمنطقه۱۸ با ارائه گزارشی به تبیین اقدامات حوزه‌ شهرسازی و معماری این منطقه طی۱۰ماهه امسال پرداخت و گفت: «مطابق آمار و مستندات موجود در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰، ۱۵۰ پروانه ساختمانی برای متقاضیان صادر شده و طی زمان مشابه در سال‌۱۴۰۱ با رشد ۱۱۷ درصدی مواجهیم و این عدد به ۳۲۵ مجوز پروانه ساخت رسیده است.»

او درباره افزایش قابل‌توجه مساحت درخواستی متقاضیان برای ساخت‌وساز و نوسازی املاک در امسال توضیح داد: «در زمینه نوسازی و ساخت‌وساز املاک‌ رشد ۱۸درصدی را شاهد هستیم. طبق بررسی‌ها، مساحت ۲۷۷ هزار و ۱۵۷ مترمربع ساخت‌وساز در سال گذشته به ۳۲۸ هزار و ۴۱ مترمربع ارتقا یافته که این امر موفقیت و حرکت نوینی در نهضت ملی مسکن در تهران را نوید می‌دهد.»

برچسب‌ها