این روزها باغ‌موزه‌ی کاخ نیاوران، میزبان آثار نقاشی ۲۰ کودک و نوجوان از دو کشور ایران و استرالیاست؛ آثاری با موضوع آب! اما نکته‌ی جالب این است که همین نمایشگاه به‌طور هم‌زمان و در آن‌سوی آب‌ها، در گالری روشن در کشور استرالیا هم در حال برگزاری است.

این نمایشگاه با عنوان «یک دنیا، دو داستان» برپا شده و از یک‌شنبه، ۱۹ تیر (۱۰ جولای) تا یک‌شنبه، ۲ مرداد (۲۴ جولای) در هر دو کشور، میزبان علاقه‌مندان است. در این نمایشگاه، کودکان و نوجوانان ایرانی و استرالیایی، اهمیت آب، این مایه‌ی حیات را در آثارشان به تصویر کشیدند.

در حاشیه‌ی هر اثر، عبارتی درباره‌ی آب به دو زبان فارسی و انگلیسی هم نوشته شده. مثلاً در حاشیه‌ی اثری به نام «رنگین‌کمان» اثری از «پیئر لورئر» این عبارت به چشم می‌آید: «آب از ابرها می‌چکد، باران یک اثر هنری زیبا می‌آفریند که نامش رنگین‌کمان است. رنگین‌کمان من را خوشحال و آرام می‌کند. باران انگار که دارد می‌رقصد و تاپ تاپ تاپ صدا می‌دهد.»

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۲ مرداد ۱۴۰۱، همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۹ به کاخ موزه‌ی مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران (میدان شهید باهنر) مراجعه کنند. آخرین زمان ورود به مجموعه تا ساعت ۱۷ است.