همشهری آنلاین: فرمانده انتظامی تهران بزرگ از حضور 30 هزار پلیس در رزمایش امنیت و آرامش تهران هدف کسب آمادگی‌های لازم و آموزش شهروندان در مقابله با حوادث غیرمترقبه و بحران‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار عزیزالله رجب‌زاده در مراسم افتتاحیه رزمایش امنیت و آرامش اظهار کرد: این رزمایش به منظور همکاری مردم با نیروی انتظامی برگزار شده است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام نوآوری و شکوفایی، افزود: این نامگذاری با هدف افزایش امنیت در جامعه برای رسیدن به اهداف نظام است که در این رابطه مشارکت و انعطاف پذیری در روبرویی با مشکلات، همچنین آینده‌نگری و تعهدگرایی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که در این رزمایش به آن توجه شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: فرماندهی انتظامی تهران با تشکیل قرارگاه امام رضا (ع) و شش قرارگاه تحت پوشش آن توانست پشتیبانی، اطلاعات، نظارت و ارزیابی را در روند برنامه‌های خود قرار دهد و با دادن دستورالعمل‌های اجرایی به این قرارگاه‌ها، آن‌ها به انجام دستورالعمل‌ها پرداختند.

وی درباره چگونگی اجرای رزمایش امنیت و آرامش نیز اضافه کرد: 30 هزار پلیس به همراه نگهبانان محل و پلیس یاران، با بیش از چهار هزار دستگاه خودرو و موتورسیکلت در این رزمایش شرکت دارند.

سردار رجب زاده تاکید کرد: آموزش، ارتقای امنیت اجتماعی، امدادرسانی به مردم و حفاظت از اموال مردم همچنین حفاظت بیشتر از مراکز حساس مانند وزارتخانه‌ها و مقابله با تروریسم و پدافند غیرعامل، از دیگر اهداف مهم این رزمایش است.

وی محورهای رزمایش امنیت و آرامش را سان و رژه نیروهای شرکت‌کننده عملیات، چترریزی، راهپیمایی تاکتیکی توسط 10 قرارگاه به همراه دو هزار خودرو در پایتخت، اجرای پدافند غیرعامل در کلانتری‌ها، عملیات امداد و نجات، مقابله با اقدامات تروریستی و همچنین انتقال نیرو به شهرها و پایتخت عنوان کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: این رزمایش از امروز (دوشنبه) به مدت شش روز در پایتخت اجرا خواهد شد که امیدواریم با همکاری مردم به اهداف از پیش تعیین شده در این رزمایش برسیم.