همشهری آنلاین: وزیر رفاه و تامین اجتماعی با بیان این که صدور احکام حقوقی بازنشستگان تحت پوشش سازمان بازنشستگی کشوری بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری آغاز شده است و حداکثر تا 15روز آینده به اتمام می‌رسد گفت: رقم میانگین در احکام جدید از چهارصد هزارتومان به بالاست.

 به گزارش واحد مرکزی خبر، عبدالرضا مصری اعلام کرد: حداقل افزایش حقوق بازنشستگان براساس احکام جدید از صد هزار تومان به بالاست و احتمال می دهیم با اتمام کار صدور احکام جدید، دیگر حکم بازنشسته‌ای زیر 350 هزار تومان نباشد.

وی با بیان این که از منابعی که دولت و مجلس شورای اسلامی در بودجه برای پرداخت افزایش حقوق‌ها درنظر گرفته‌اند حقوق‌ها را براساس قانون مدیریت خدمات کشوری پرداخت خواهیم کرد گفت: احتمال می‌دهیم برای پرداخت این افزایش فعلا سه ماه منابع کافی داریم و اگر هم این منابع به اتمام برسد افزایش‌ها جزو دیون محسوب خواهد شد.

وزیر رفاه و تامین اجتماعی با بیان اینکه کارفرمایان با رعایت شرط سنی می‌توانند بدون هیچ محدودیتی خود را بیمه کنند گفت: با توجه به اینکه جرایم آنها بخشوده شده فرصت بسیار خوبی است که این افراد با تقسیط بدهی‌های معوقه، خود را بیمه کنند.