طراحی سرپناه ایستگاه‌های اتوبوس منطقه ۵ برعهده شهروندان منطقه ۵ گذاشته شد.  

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۵، درباره این فراخوان گفت: «در محدوده این منطقه ۳۷۶ ایستگاه اتوبوس وجود دارد. از این تعداد ۲۲۷ ایستگاه با احتساب ۳۰ ایستگاه «بی آر تی» سرپناه دارند. برای ایجاد انسجام و هویت‌بخشی به منظر شهری در نظر داریم شکل و شمایل این سرپناه‌ها را تغییر دهیم و برای جلب مشارکت شهروندان، طراحی این ایستگاه‌ها برعهده اهالی بگذاریم.»

«مهدی نوروزی» افزود: «پیش‌بینی شده است طراحی سرپناه‌ها بر مبنای معماری اسلامی و ایرانی و متناسب با فرهنگ کاربری‌های آموزشی، مذهبی و... و. باشد و امکان شرکت همه شهروندان در این مسابقه وجود دارد.» او با اشاره به اینکه طول ایستگاه اتوبوس‌ها ۴ تا ۸‌متر و عرض‌شان ۸۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر است، افزود: «شهروندان علاقه‌مند می‌توانند آثار خود را در قالب Jpj و با توجه به ابعاد ایستگاه‌ها طراحی و تا ۳۰ آبان ماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۵ درباره استفاده از طرح‌های شهروندان گفت: «به ۳ نفر از برندگان این مسابقه جوایز ویژه‌ای اهدا می‌شود، هم‌چنین بهترین طرح‌ها در ایستگاه‌ها نصب خواهند شد.»

علاقه‌مندان می‌توانند آثارشان را به شماره واتس آپ ۰۹۹۹۹۹۸۰۰۹۰ ارسال و یا برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی جنت‌آباد مرکزی، بعد از بزرگراه شهید همت، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه ۵، دبیرخانه جشنواره مراجعه کنند.