فرانک عطیف: وقتی از سبز بودن و طرفدار محیط‌زیست بودن حرف می‌زنیم، باید حواسمان باشد

هر چیزی که دور و برمان هست و از آن استفاده می‌کنیم، یک جورهایی سبز باشد، حتی کیف لپ‌تاپ.وقتی سراغ کیف‌های نسبتاً سبز می‌روی به چیزهای جالبی برمی‌خوری. کیف‌هایی که از خرت و پرت، وسایل دور ریختنی، مواد بدون زیان و... درست شده‌اند.

   در زیر چند نمونه از این کیف‌ها را معرفی می‌کنیم.

کیف نوشابه‌ای

از بطری پلاستیکی تا کیف لپ‌تاپ، مسیری است که کیف‌های «اکت 2 گرین اسمارت» (Act2 Green  smart) طی می‌کنند.

در این کیف از مواد بازیافتی بطری پلاستیکی استفاده شده است و می‌شود تعداد بطری‌های به کار رفته در هر کیف را در وب‌سایت آن مشاهده کرد. مثلاً کیف لپ‌تاپ‌هایی که صفحه نمایششان 1/12اینچ است، از 11بطری ساخته شده‌اند. یا کیف لپ‌تاپ‌های 17اینچ، را با 17بطری درست کرده‌اند. داخل کیف، طوری طراحی شده که فقط خود لپ تاپ قرار می گیرد و جایش حسابی امن است  و بیرونش جایی برای سیم‌ها و بقیه وسیله‌های جانبی آن قرار داده‌اند.

 کیف فیلمی!

این همه پوستر فیلم‌های گوناگون اگر قرار باشد بعد از اکران فیلم و گذشتن زمان بدون استفاده بماند، خیلی بد می‌شود! برای همین بعضی‌ها به فکر افتادند تا این اتفاق نیفتد و این‌گونه بود که... که.... بله، کیف‌هایی از جنس پوستر فیلم برای لپ‌تاپ‌ها ساخته شد. ممکن است این کیف‌ها خیلی رنگ و وارنگ بشوند، اما ضد آبند و برای حفاظت از لپ‌تاپ یک قسمت با پوشش پَد و بالشتک مانند دارند.

   کیف چوب پنبه

کیف‌هایی از جنس چوب‌پنبه، البته بازیافت شده، یکی دیگر از کیف‌های محیط‌زیستی برای لپ‌تاپ‌ها هستند. خود چوب‌پنبه ماده‌ای قابل تجزیه و در عین حال با دوام است که می‌تواند به گفته شرکت تولید کننده ، محافظ خوبی برای لپ‌تاپ باشد. البته کاملاً ضدآب نیست، اما تا حدی جلوی آب را می‌گیرد.

   کیفی با کارکرد روکش

نارگیل و کنف، مواد یک روکش لپ‌تاپ با نام «فقط رویم را بکش»‌اند. این کیف، یا بهتر است بگوییم روکش، در دو اندازه برای لپ‌تاپ‌های کوچک و بزرگ وجود دارد. این به اصطلاح کیف، لپ‌تاپ را از سرما و گرما در امان نگه می‌دارد، اما در صورت افتادن لپ‌تاپ از بلندی هیچ فایده‌ای ندارد. دکمه کیف هم از نارگیل درست شده است.

   کیف سبز

   این یکی،  از انواع مواد بازیافتی درست شده و در دو رنگ سبز و قهوه‌ای به شکلی ساخته شده که برگ را در نظر بیننده مجسم می‌کند.