وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش حضوری همانند سال‌های قبل نیست و با روش‌های دیگر ترکیب می‌شود و دانش‌آموزان ساعت محدودی را در مدرسه هستند با این همه در چارچوب پروتکل‌های وزارت بهداشت اقدام می‌کنیم و در حوزه سلامت تابع هستیم.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه آیین نمادین آغاز سال تحصیلی جدید با اشاره به تحصیل نزدیک به ۱۵ میلیون دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری گفت: امیدوارم خانواده‌ها اعتماد کنند و اطمینان یابند که مجموعه آموزش و پرورش با بیشترین حساسیت مراقبت می‌کند. از اظهارنظرهای پراکنده و غیرمسئولانه که از محافل مختلف عرضه می‌شود خودداری کنید زیرا ممکن است موجب آشفتگی خانواده‌ها شود. 

وی افزود: دقیقا در چارچوب پروتکل‌های وزارت بهداشت اقدام می‌کنیم و در حوزه سلامت تابع هستیم و کوچک‌ترین اجتهادی نمی‌کنیم و عدولی از مقررات ابلاغی نخواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما انتخاب کرده‌ایم که به مجموعه درمانی اعتماد و براساس نظر نهادهای رسمی حوزه سلامت اقدام کنیم. آموزش حضوری همانند سال‌های قبل نیست و با روش‌های دیگر ترکیب می‌شود. جمعیتی به دلیل بیماری نمی‌توانند شرکت کنند. عده‌ای به علت تراکم بالای کلاس گروه‌بندی می‌شوند. ساعات مدرسه کوتاه و هر کلاس ۳۵ دقیقه خواهد بود. دانش‌آموزان ساعت محدودی را در مدرسه هستند و ورود و خروجشان با فاصله صورت می‌گیرد.

حاجی میرزایی گفت: ما تجربه جدیدی را آغاز کرده‌ایم که با مجموعه‌ای از ناشناخته‌ها همراه است و نیازمند مشارکت عموم خانواده‌هاست. این پدیده خوبی است که امروز همه ملت ایران نگران آموزش هستند. تلاش می‌کنیم سال تحصیلی آینده سال پرثمری باشد. 

وی تاکید کرد: دائما اوضاع را رصد می‌کنیم و هر زمان ضرورت ایجاب کند تصمیمات را تغییر می‌دهیم. مجموعه مناطق آموزش و پرورش سراسر کشور بسیج شده‌اند بهترین کیفیت آموزشی را با رعایت مقررات بهداشتی ارائه کنند.
 

برچسب‌ها