تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳

بسته شدن یک مرکز درمانی تخصصی و فوق‌تخصصی در شهر یزد از سوی شهرداری ناحیه تاریخی، موجب سرگردانی بیمارانی شد که یا در نوبت درمان قرار داشتند یا در این مرکز، آزمایش و نمونه‌گیری‌های سرطان و کرونا داده و منتظر نتیجه بودند.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با تایید پلمپ مرکز درمانی خورشید، این اقدام را کاملا قانونی و بر اساس رای کمیسیون ماده ۱۰۰ اعلام کرد.  

سید محمود کشفی‌پور گفت: این ملک، کاربری و پروانه مسکونی دارد، اما مالک آن به طور خودسرانه،  آن را به مرکز پزشکی تبدیل کرده است.

به گفته وی، تخلفات این ساختمان به کمیسیون ۱۰۰ گزارش شد و این کمیسیون هم رای به تبدیل کاربری ساختمان به کاربری مسکونی داد.

کشفی‌پور اضافه کرد: این دستور به مالک ابلاغ شد، ولی مالک اقدامی نکرد. باز هم مهلت دادیم و گفتیم تخلیه کنند،  اما باز توجهی نکردند؛ در حالی که در این مدت فرصت کافی برای انجام ندادن نمونه‌گیری و آزمایش برای جلوگیری از سرگردانی بیماران داشتند.

اما رییس سازمان نظام پزشکی یزد بیان کرد: پزشکان، قانونا می‌توانند در محل مسکونی خود مطب دایر کنند.

دکتر احمد حائریان با بیان اینکه خادمان سلامت برای ارائه خدمات به مردم باید احساس امنیت داشته باشند، افزود: با توجه به این که موضوع مورد اختلاف از طریق مراجع حقوقی در حال پیگیری است، شایسته بود مهلتی داده می‌شد تا نتیجه پیگیری حقوقی، مشخص و بر اساس آن اقدام شود.

اخطاری داده نشده

مدیر مرکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی خورشید هم گفت: برخلاف اظهارنظرهای انجام شده، هیچ اخطاری به ما داده نشده و فقط حکم کمیسیون ماده ۱۰۰ را به ما دادند و اعلام کردند اگر اعتراضی دارید ۱۰ روز مهلت دارید تا به دیوان عدالت اداری شکایت کنید که ما هم شکایت کردیم.  

دکتر سعید سجودی اظهار کرد: پلمب شدن این مرکز موجب سرگردانی بیماران شده به طوری که امروز شنبه ۱۱ مرداد ۹۹ باید ۱۰۰ بیمار از بافق، بهاباد، طبس، میبد، اردکان، ندوشن و دیگر شهرهای استان مراجعه می‌کردند که با درب بسته مواجه شدند.

وی با بیان این که نمونه‌های خون بیماران نیز در حال از بین رفتن است، افزود: ماموران شهرداری بدون حکم قضایی و بدون هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی، صرفا بر اساس رای کمیسیون و دستور شهردار، درمانگاه را پلمپ کردند.

مرکز درمانی خورشید صبح روز پنجشنبه ۹ مرداد ۹۹ از سوی شهرداری ناحیه تاریخی یزد پلمپ شد و در پارچه‌ای که بر روی این ساختمان نصب شده، علت پلمپ «استفاده کاربری غیرمرتبط» اعلام شده است.