مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
۰ نفر

بسته شدن یک مرکز درمانی تخصصی و فوق‌تخصصی در شهر یزد از سوی شهرداری ناحیه تاریخی، موجب سرگردانی بیمارانی شد که یا در نوبت درمان قرار داشتند یا در این مرکز، آزمایش و نمونه‌گیری‌های سرطان و کرونا داده و منتظر نتیجه بودند.

پلمب ۲۲ قهوه‌خانه در استان سمنان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با تایید پلمپ مرکز درمانی خورشید، این اقدام را کاملا قانونی و بر اساس رای کمیسیون ماده ۱۰۰ اعلام کرد.  

سید محمود کشفی‌پور گفت: این ملک، کاربری و پروانه مسکونی دارد، اما مالک آن به طور خودسرانه،  آن را به مرکز پزشکی تبدیل کرده است.

به گفته وی، تخلفات این ساختمان به کمیسیون ۱۰۰ گزارش شد و این کمیسیون هم رای به تبدیل کاربری ساختمان به کاربری مسکونی داد.

کشفی‌پور اضافه کرد: این دستور به مالک ابلاغ شد، ولی مالک اقدامی نکرد. باز هم مهلت دادیم و گفتیم تخلیه کنند،  اما باز توجهی نکردند؛ در حالی که در این مدت فرصت کافی برای انجام ندادن نمونه‌گیری و آزمایش برای جلوگیری از سرگردانی بیماران داشتند.

اما رییس سازمان نظام پزشکی یزد بیان کرد: پزشکان، قانونا می‌توانند در محل مسکونی خود مطب دایر کنند.

دکتر احمد حائریان با بیان اینکه خادمان سلامت برای ارائه خدمات به مردم باید احساس امنیت داشته باشند، افزود: با توجه به این که موضوع مورد اختلاف از طریق مراجع حقوقی در حال پیگیری است، شایسته بود مهلتی داده می‌شد تا نتیجه پیگیری حقوقی، مشخص و بر اساس آن اقدام شود.

اخطاری داده نشده

مدیر مرکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی خورشید هم گفت: برخلاف اظهارنظرهای انجام شده، هیچ اخطاری به ما داده نشده و فقط حکم کمیسیون ماده ۱۰۰ را به ما دادند و اعلام کردند اگر اعتراضی دارید ۱۰ روز مهلت دارید تا به دیوان عدالت اداری شکایت کنید که ما هم شکایت کردیم.  

دکتر سعید سجودی اظهار کرد: پلمب شدن این مرکز موجب سرگردانی بیماران شده به طوری که امروز شنبه ۱۱ مرداد ۹۹ باید ۱۰۰ بیمار از بافق، بهاباد، طبس، میبد، اردکان، ندوشن و دیگر شهرهای استان مراجعه می‌کردند که با درب بسته مواجه شدند.

وی با بیان این که نمونه‌های خون بیماران نیز در حال از بین رفتن است، افزود: ماموران شهرداری بدون حکم قضایی و بدون هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی، صرفا بر اساس رای کمیسیون و دستور شهردار، درمانگاه را پلمپ کردند.

مرکز درمانی خورشید صبح روز پنجشنبه ۹ مرداد ۹۹ از سوی شهرداری ناحیه تاریخی یزد پلمپ شد و در پارچه‌ای که بر روی این ساختمان نصب شده، علت پلمپ «استفاده کاربری غیرمرتبط» اعلام شده است.

کد خبر 536280

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار یزد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha