برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)، در مناطق مختلف پهنه غرب اجرا می‌شود.

 همشهری آنلاین - مریم باقرپور:به گزارش خبرنگار همشهری محله، همزمان با فرارسیدن شهادت امام جعفر صادق(ع) در مناطق مختلف، برنامه‌های ویژه‌ای اجرا می‌شود که می‌توان به پخش کلیپ و تصاویر از تلویزیون میدان «صادقیه» اشاره کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار منطقه ۵ درباره این برنامه گفت: «با توجه به شیوع ویروس «کرونا» و رعایت پروتکل‌های بهداشتی با هماهنگی نواحی بسیج و امام‌جمعه «کن» و همکاری شهرداری، پیش‌بینی شده تا علاوه بر پخش کلیپ و تصاویر از تلویزیون شهری در میدان صادقیه، گروه «دمام زنی» در محله‌هایی که شامل برج‌ها و ساختمان‌های بلند است، حضور یافته و مراسم مداحی برگزار کنند. »

«سید حسین دلبری» افزود: «بیشتر محله‌های  منطقه ۵ قدیمی و مذهبی است، برای همین در مناسبت‌های اجتماعی باید بر هویت دینی تأکید شود، به همین دلیل نمایشگاه عکس از تصاویر شهدای «سلامت» و شهدای روحانیت(شهیدان «اشرفی اصفهانی» و «کاشانی») برپا و به شکل مجازی نمایش داده می‌شود. » از دیگر برنامه‌های اجرایی در پهنه غرب، تشییع پیکر فرمانده شهید «جواد الله‌کرمی»، از شهدای مدافع حرم است. این مراسم در منطقه ۹ و با حضور مسئولان شهری و اهالی برپا خواهد شود.

مراسم تشییع، ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه ۲۸ خردادماه، در محدوده دانشگاه هوایی شهید «ستاری» برگزار می‌شود. شرکت در این مراسم برای شهروندان آزاد است اما باید «ماسک» و «دستکش» همراه داشته باشند. در منطقه ۲۲ تهران هم مراسم عزادارای با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا خواهد شد.