این روزها که به دلیل ویروس کرونا مجبوریم تمام وقتمان را داخل منزل سپری کنیم، بد نیست سری به قفسه کتاب‌های خانه بزنیم و کتاب‌هایی را که تا به امروز فرصت نشده بخوانیم، ورق بزنیم.

 به همین دلیل مرکز شماره ۱۵ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با وجود فراهم نبودن امکان حضور بچه‌ها با اجرای برنامه‌های مجازی کمک می‌کند تا فرهنگ کتابخوانی در میان کودکان و نوجوانان حفظ و ترویج شود. این اتفاق به ما نشان داد در صورت دسترسی نداشتن به فضای فیزیکی، می‌توان با تکیه بر مزایا و امکانات فضای مجازی چراغ کتاب و کتابخوانی را همچنان روشن نگه داشت. از جمله فعالیت‌های این روزهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراکز این است که تمام کارگاه‌های فرهنگی، هنری (نقاشی و سفال، خوشنویسی) و ادبی (شعر و داستان‌نویسی) با تشکیل گروه‌های مجازی که اعضای مرکز در آن عضو هستند، برگزار می‌شود.  
 این فعالیت علاوه بر اینکه باعث می‌شود ارتباط کودکان و نوجوانان با کتاب قطع نشود، کمک می‌کند تا بچه‌ها به دور از تشویش و استرس‌های شرایط فعلی بتوانند با آرامش بیشتری فصل امتحانات را پشت سر بگذارند.  
پیشنهاد من در این روزها این است که کودکان و نوجوانان با تمام مشغله‌های درسی که دارند با همکاری والدین زمانی هرچند کوتاه همراه ما باشند تا با انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی با امید و آرامش بیشتری این روزهای پراسترس امتحانات را پشت سر بگذارند.