تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱

بی توجهی به اخطارهای شهرداری در خیابان اسکندری بار دیگر حادثه آفرید و این بار ریزش آوار سبب مرگ یکی از شهروندان شد.

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: چند روز پیش بود که خبر ریزش ساختمان در خیابان کریمخان زند رسانه ای شد. حادثه ای که به دلیل بی توجهی به اخطارهای شهرداری مبنی بر مقاوم و ایمن سازی املاک مجاور رخ داد. حالا با گذشت کمتر از ۱۵ روز حادثه ای مشابه دیشب در خیابان اسکندری ناحیه ۲ منطقه ۶ رخ داد و  متاسفانه این حادثه منجر به فوت یکی از ساکنان شد. 

به گفته «حمید جوکار» شهردار ناحیه ۲، مالک مجوز ساخت و ساز را اواخر سال گذشته دریافت کرده بود. او در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: «گود برداری در عمق ۳۰۰ تا ۴۰۰ متر انجام شده بود و پس از بازدید از ملک اخطارهای مبنی بر ایمنی و سازه نگهبان ملک مجاور را دادیم.» جوکار ادامه داد: «متاسفانه مالک اخطارها را جدی نگرفت و برای ایمنی ملک مجاور از سازه نگهبان ضعیف استفاده کرده بود که در بازدید مجدد اخطار لازم دوباره داده شد و از مالک خواستیم سازه نگهبان را تقویت کند.»

به گفته شهردار ناحیه ۲، مهندس ناظر، در این امر کوتاهی کرده است: «مهندس ناظر باید به طور مستمر از ملک بازدید و تخلفات را گزارش می داد که قصور مهندس ناظر و بی توجهی مالک به اخطارهای شهرداری منجر به فوت یکی از شهروندان شد.»