تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰

فرماندار ساوه گفت: با شیوع ویروس کرونا در این شهرستان حجم تقاضای مردم برای خرید ماسک و دستکش بهداشتی به شدت افزایش یافته و در حال حاضر با کمبود این اقلام بهداشتی مواجه هستیم.

به گزارش هشهری‌ آنلاین به نقل از ایسنا، علی میرزایی به جزئیات جلسه قرارگاه پدافند زیستی شهرستان ساوه اشاره کرد و افزود: در این جلسه آخرین اقدامات و فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان در خصوص پیشگیری، فرهنگ سازی، مقابله و درمان بیماری کرونا تشریح شد.

وی بیان کرد: در دو بیمارستان شهید مدرس و شهید چمران ساوه تمامی تمهیدات لازم برای پذیرش افراد مشکوک و مبتلا به این بیماری اتخاذ شده است و تمام تلاش کادر درمانی بهبودی و سلامت بستری شدگان است.

فرماندار ساوه بر تشدید نظارت‌ها و اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد و افزود: همه دستگاه‌های اجرایی با تمام ظرفیت خود کار پیشگیری و مقابله با گسترش این بیماری را انجام می‌دهند.

وی به فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی مواد شوینده و ضدعفونی با ظرفیت حداکثری اشاره کرد و افزود: چندین مجوز بهره برداری جدید برای تولید مواد ضدعفونی و بهداشتی صادر شده و به چرخه تولید وارد شده‌اند.

معاون استاندار مرکزی افزود: هماهنگی‌های لازم برای برطرف شدن کمبود ماسک و دستکش بهداشتی بعمل آمده است و مجموعه مدیریت شهری نیز نسبت به گندزدایی و ضدعفونی معابر  و خیابان‌های شهر اقدام می‌کند.

وی نظارت بر فعالیت داروخانه ها از سوی دانشکده علوم پزشکی و تعزیرات حکومتی را مورد تاکید قرار داد و افزود: با متخلفینی که در این روزها در خصوص عرضه اقلام بهداشتی و ماسک، بازار سیاه به‌راه انداخته‌اند برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی از مردم خواست تا بیماری کرونا را جدی گرفته و ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی و بهداشت فردی از حضور در تجمعاتی که منجر به شیوع ویروس می‌شود خودداری کنند.

منبع: ایسنا