مدیرکل مدیریت بحران استان گیلان گفت : هم‌اینک بیش از ۸۰ درصد از معابر شهرها و راه‌های مواصلاتی اصلی استان گیلان برفروبی شده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، رضا اسلامی پنجشنبه بیست‌وچهارم بهمن اظهار کرد: از ۵۲ شهر این استان ۵۰ شهر در گیلان متاثر از بارش برف و باران بود و حداقل بارش برف در مناطق جلگه ای حدود ۵۰ سانتیمتر بود.

 وی اظهار کرد : با توجه به پیش‌بینی‌ها و جلسات متعددی که برگزار شده بود همه دستگاه‌ها با تمام ظرفیت و آمادگی کامل به پیشواز برف رفتند.

اسلامی افزود: هرچند این امکانات کفایت این حجم مشکل را نداشت اما تاکنون بیش از ۸۰ درصد از معابر شهرها و راه‌های مواصلاتی استان گیلان برفروبی شده و با رسیدن تیم و تجهیزات کمک‌رسانی از استان‌های همجوار، خدمات‌رسانی‌ها بهتر می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان گیلان ادامه داد: با توجه به اینکه ۸۰ درصد راه‌های مواصلاتی گیلان برفروبی شده، عمق نفوذ و فعالیت خود را به سمت روستاها می‌بریم چون حدود دو سوم روستاها فاقد برق هستند و با وجود مسدود بودن راه‌ها، امکان برق‌رسانی و حل مشکل آنها وجود نداشت.

 وی تصریح کرد: با بازگشایی جاده‌ها، مشکل برق روستاها نیز برطرف می‌شود.

اسلامی گفت: در این راستا نیز ۲۵۲ تیم عملیاتی ما برای رفع مشکل روستاها اعزام می‌شوند و تاکنون نیز حدود ۳۵ درصد راه‌های روستایی بازگشایی شده و تا پایان امروز نیز این رقم به ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش جدی که در بخش اتصال برق مشترکان انجام شده از حدود ۲۵۰ هزار مشترکی که برق آنان قطع شده بود هم‌اینک این رقم به ۷۳ هزار مشترک کاهش یافته و اتنظار داریم که تا پایان امروز این رقم به ۱۰ هزار مشترک کاهش یابد.

اسلامی بین کرد: از طرفی آب اکثر روستاها با قطع برق نیز قطع شده که این رقم به ۴۰۷ روستا رسیده بود و با بکارگیری ژنراتور این رقم به ۲۰۹ روستا کاهش یافته و به طور حتم تا پایان امروز نیز این رقم کاهش چشمگیری خواهد یافت .

وی اظهار کرد: به هر حال تمام هدف ما این است که زندگی عادی به مردم بازگردانده شود و خوشبختانه در بخش گاز گرچه مشکلی نداریم و گاز هیچ مشترگی قطع نشده اما مردم با استفاده بهینه و مناسب، در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند تا شاهد افت فشار گاز نباشیم.