مدیرکل مدیریت بحران استان گیلان گفت : هم‌اینک بیش از ۸۰ درصد از معابر شهرها و راه‌های مواصلاتی اصلی استان گیلان برفروبی شده است.

باز شدن راه‌های مواصلاتی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، رضا اسلامی پنجشنبه بیست‌وچهارم بهمن اظهار کرد: از ۵۲ شهر این استان ۵۰ شهر در گیلان متاثر از بارش برف و باران بود و حداقل بارش برف در مناطق جلگه ای حدود ۵۰ سانتیمتر بود.

 وی اظهار کرد : با توجه به پیش‌بینی‌ها و جلسات متعددی که برگزار شده بود همه دستگاه‌ها با تمام ظرفیت و آمادگی کامل به پیشواز برف رفتند.

اسلامی افزود: هرچند این امکانات کفایت این حجم مشکل را نداشت اما تاکنون بیش از ۸۰ درصد از معابر شهرها و راه‌های مواصلاتی استان گیلان برفروبی شده و با رسیدن تیم و تجهیزات کمک‌رسانی از استان‌های همجوار، خدمات‌رسانی‌ها بهتر می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان گیلان ادامه داد: با توجه به اینکه ۸۰ درصد راه‌های مواصلاتی گیلان برفروبی شده، عمق نفوذ و فعالیت خود را به سمت روستاها می‌بریم چون حدود دو سوم روستاها فاقد برق هستند و با وجود مسدود بودن راه‌ها، امکان برق‌رسانی و حل مشکل آنها وجود نداشت.

 وی تصریح کرد: با بازگشایی جاده‌ها، مشکل برق روستاها نیز برطرف می‌شود.

اسلامی گفت: در این راستا نیز ۲۵۲ تیم عملیاتی ما برای رفع مشکل روستاها اعزام می‌شوند و تاکنون نیز حدود ۳۵ درصد راه‌های روستایی بازگشایی شده و تا پایان امروز نیز این رقم به ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش جدی که در بخش اتصال برق مشترکان انجام شده از حدود ۲۵۰ هزار مشترکی که برق آنان قطع شده بود هم‌اینک این رقم به ۷۳ هزار مشترک کاهش یافته و اتنظار داریم که تا پایان امروز این رقم به ۱۰ هزار مشترک کاهش یابد.

اسلامی بین کرد: از طرفی آب اکثر روستاها با قطع برق نیز قطع شده که این رقم به ۴۰۷ روستا رسیده بود و با بکارگیری ژنراتور این رقم به ۲۰۹ روستا کاهش یافته و به طور حتم تا پایان امروز نیز این رقم کاهش چشمگیری خواهد یافت .

وی اظهار کرد: به هر حال تمام هدف ما این است که زندگی عادی به مردم بازگردانده شود و خوشبختانه در بخش گاز گرچه مشکلی نداریم و گاز هیچ مشترگی قطع نشده اما مردم با استفاده بهینه و مناسب، در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند تا شاهد افت فشار گاز نباشیم.

کد خبر 484099

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha