تئاتر خیابانی شاید تنها هنری است که در فضای عمومی اجرا می شود و عموم مردم مخاطب آن هستند. امسال تئاتر شهر، ایوان انتظار و بوستان هنرمندان، میزبان سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، بزرگ‌ترین رویداد نمایشی کشور، است.

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: در سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، ۲۴ نمایش خیابانی در حال اجرا است که ۶ نمایش به صورت مهمان و ۱۸ نمایش هم در بخش مسابقه شرکت کرده‌اند.
«ابوذر چهل امیرانی» عضو هیات رئیسه کانون نمایشگران خیابانی خانه تئاتر در گفت و گو با خبرنگار همشهری محله با بیان اینکه نمایش‌ها در محوطه باز تئاتر شهردر چهارراه ولیعصر(عج)، مقابل ساختمان خانه هنرمندان در بوستان ایرانشهر و ایوان انتظار در میدان ولیعصر(عج)، اجرا می‌شوند، گفت: «۳ نمایش از تهران و ۲ نمایش هم از شهرهای دهلران، اصفهان، کرمانشاه و لاهیجان در این جشنواره شرکت کرده‌اند و از شهرهای تبریز، خمینی شهر، تفرش، بوشهرِ سنندج، مشهد، مربوان، جیرفت، رشت، زاهدان، بروجرد و ایلام هم یک نمایش اجرا می‌شود.»  
به گفته او ۵ نمایش هم در بخش‌های دیگر که در فضاهای غیر رایج تئاتری اجرای می‌شوند، شرکت کرده‌اند.
چهل امیرانی به نمایش‌های بخش بین المللی هم اشاره و عنوان کرد: «در بخش بین الملل هم نمایش «سکوت» به کارگردانی «پاول ژو کوتاک» از لهستان در  سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر در پارکینگ تالار وحدت اجرا شد.»
عضو هیات رئیسه کانون نمایشگران خیابانی خانه تئاتر درباره موضوع نمایش‌ها گفت: «موضوع بیشتر نمایش‌ها آزاد بود و فقط یک نمایش خیابانی درباره رشادت‌های سردار سلیمانی و یک نمایش هم درباره سقوط هواپیمای اوکراینی اجرا شد. بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی و تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی هم از دیگر موضوعات نمایش‌های امسال بود.»
به گفته او در جشنواره سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر، بیش از ۱۰۰ اجرا توسط این گروه‌ها انجام شده است.