روزانه میلیون ها موتورسوار در معابر بزرگراهی و اصلی منطقه 9 تردد دارند که میزان قابل توجهی از حوادث رانندگی غرب پایتخت را رقم می زنند.تصادفاتی که خسارات مالی و جانی بسیاری به دنبال دارد و لزوم مشارکت همه جانبه مسئولان و شهروندان برای ترویج فرهنگ ترافیکی را می طلبد.

همشهری آنلاین- سحر جعفریان: افزایش 5 درصدی حوادث رانندگی موتورسواران در تکه نهم پایتخت ،زنگ هشداری برای همه مسئولان ترافیکی منطقه است تا با راهکارهای اصولی برای کاهش آن تلاش کنند. بدون شک ترویج فرهنگ راهنمایی و رانندگی و فراهم کردن زیر ساخت های ترافیکی  در شهر یکی از مهم ترین این  راهکارهاست که در قالب  راه اندازی پویش موتوسوار خوب با همکاری شهرداری منطقه ۹ و پلیس راهور از ابتدای پاییز در حال اجراست. در این پویش  کارگاه هایی با سرفصل های آموزشی مانند قوانین راهنمایی و راهنمایی، فرهنگ ترافیکی در پهنه غربی پایتخت، الزامات موتورسواری، آشنایی با تخلفات موتورسواران، ایمنی موتورسواران و معاینه فنی برگزار می شود تا شهروندان (سفیران موتور سوار خوب ) پس از پایان آموزش ،موتور سواران قانونمدار محله خود را معرفی کنند.

شهردار منطقه ۹ در این باره می گوید:« منطقه ۹ با توجه به قرار گرفتن در محدوده  خیابان های پرترددی چون آزادی و بخش هایی از بزرگراه یادگار امام (ره) روزانه میزبان بیش از۳ میلیون موتورسوار است که بسیاری از آنها به قوانین راهنمایی و رانندگی  توجهی ندارند.پویش موتورسوار خوب را با مشارکت اهالی راه اندازی کنیم تا بتوانیم در بهبود هنجارهای ترافیکی موثر باشیم.»«سید علی مفاخریان» می افزاید:«تا کنون در سراهای محله  از کارگاه های آموزشی استقبال خوبی  شده  و  با معرفی ۳۰ موتورسوار قانون مدار همراه بوده  است پیش بینی می کنیم این تعداد تا اواخر بهمن ماه افزایش قابل توجهی داشته باشد. »

رئیس پلیس راهور منطقه «احمد ابراهیمی»  با اشاره به افزایش 5 درصدی تصادفات موتوران سوار می گوید:« تخلفات موتورسواران در شهر می تواند زاینده بسیار از بی قانونی ها و البته ایجاد خطرها باشد. بنابراین به همین اندازه که این وسیله نقلیه آسان، دردسترس و کم هزینه به نظر می رسد خیلی بیشتر خطر و حادثه آفرین خواهد بود؛ اگر قوانین راهنمایی و رانندگی مرتبط با آن به خوبی ارائه نشود. راه اندازی اینگونه پویش ها می تواند از میزان رو به رشد تصادفات در منطقه بکاهد.»مسئولان شهری و راهنمایی و رانندگی منطقه از شهروندان می خواهند با شرکت در این پویش گام موثری در کاهش حوادث رانندگی و ترویج فرهنگ رانندگی بردارند.
 فعالیت های پویش موتور سوار خوب تا  اواخر بهمن ادامه دارد.