مدیر روابط عمومی آموزش‌وپرورش هرمزگان گفت: مدرسه‌های شهری و روستایی برخی از شهرستان‌های استان هرمزگان سه‌شنبه ۲۶ آذر تعطیل اعلام‌شده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، نعمت روز پیکر بامداد امروز افزود: به دلیل بارش شدید باران و پیش‌بینی‌های انجام‌شده تمام مدرسه‌های کیش، بستک و جناح در نوبت صبح و بعدازظهر امروز تعطیل است.

وی بیان داشت: همچنین مدرسه‌های قشم و شهاب، رویدر بندر خمیر، میناب و مدرسه‌های روستایی حاجی‌آباد در نوبت صبح تعطیل است و در مورد تعطیلی مدارس نوبت عصر این شهرستان‌ها نیز فردا تصمیم‌گیری می‌شود.

روز پیکر گفت: به دنبال ممنوعیت تردد سرویس مدارس در بشاگرد نیز، مدارس روستا مرکزی این شهرستان که با سرویس جابجا می‌شوند، نیز تعطیل اعلام شد.

رئیس ستاد مدیریت بحران بندرعباس اعلام کرد: در مورد تعطیلی مدارس این شهرستان فردا سه‌شنبه تصمیم‌گیری می‌شود و خانواده‌ها قبل از فرستادن دانش آموزان به مدرسه وضعیت تعطیلی مدارس را از رسانه‌های رسمی و صداوسیما پیگیری کنند.

وی بیان داشت: تعطیلی مدرسه‌ها با توجه به تداوم بارندگی وبنا بر تصمیم ستاد مدیریت بحران شهرستان‌ها جهت جلوگیری از حوادث احتمالی برای دانش آموزان صورت گرفته است.

روز دوشنبه نیز مدرسه‌های پارسیان در نوبت صبح و بعدازظهر و بندرلنگه در نوبت بعدازظهر تعطیل بود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان هرمزگان، سامانه بارشی که از روز یکشنبه هفته جاری فعالیت خود را بر روی جزایرخلیح فارس و شهرستان‌های غربی استان آغاز کرده تا روز پنجشنبه در تمامی نقاط ادامه می‌یابد.

هواشناسی هرمزگان با ورود سامانه بارشی به استان برای روزهای دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری آب‌گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی و اختلال در رفت‌وآمدهای دریایی هشدار داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان و شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان نیز از مردم و گردشگران خواستند در طول فعالیت سامانه بارشی از نزدیک شدن به مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خوداری کنند.