همشهری آنلاین: درفشی پور، عسگری، خاکسار، اباذری و کاتای تیمی در اولین مرحله مسابقات کاراته وان برنزی شدند و ۳ عنوان پنجمی هم به دست آمد.

در پایان دیدارهای رده‌بندی اولین مرحله لیگ جهانی کاراته وان پاریس فرانسه، 5 مدال برنز و 3 عنوان پنجمی برای تیم ایران كسب شد.

به گزارش سایت فدراسیون کاراته، در سومین و آخرین روز از اولین مرحله لیگ جهانی کاراته وان فرانسه که با حضور 756 کاراته‌کا از 81 کشور جهان در پاریس پیگیری می‌شود، کاراته‌کاهای کشورمان موفق به کسب 5 مدال برنز و 3 عنوان پنجمی شدند.

در وزن 60- کیلوگرم، امیر مهدی‌زاده حریفی از سوئیس را 8 بر صفر برد، سپس 3 بر یک بر نماینده کره غلبه کرد. در ادامه 4 بر 3 کاراته‌کایی از ژاپن را شکست داد. او در دیدار چهارم 8 بر صفر مقابل حریف قزاقستانی مغلوب شد و به جدول شانس مجدد رفت. در این گروه کاراته‌کاي روس را 4 بر یک شکست داد. در دیدار رده‌بندی به مصاف صدرالدین سایماتوف ازبکستانی، نفر اول رنکینگ جهان رفت و 5 بر صفر نتیجه را واگذار کرد و به رتبه پنجم رسید.

در وزن منهای 55 کیلوگرم، طراوت خاکسار حریفی از قزاقستان را برد و در دومین بازی مقابل نماینده فرانسه 4 بر یک مغلوب شد و به جدول شانس مجدد رفت. او در این گروه حریفانی از اسلواکی (4 بر صفر)، کرواسی (3 بر صفر) و مصر (2 بر یک) را برد و برای کسب مدال برنز با سابینا زاخاروف از قزاقستان مبارزه کرد و 4 بر صفر به برتری رسید و صاحب مدال برنز شد.

در وزن منهای 67 کیلوگرم هامون درفشی‌پورکه در بازی مقابل حریف فرانسوی از ناحیه مچ دست دچار شکستگی شده بود، در دیدار رده‌بندی مقابل لوکا مارسکا، حریف سرشناس ایتالیایی 2 بر یک پیروز شد و به مدال برنز دست یافت. او ابتدا 4 بر یک نماینده دومينيکن را برد، سپس 2 بر یک حریف ایتالیایی را مغلوب کرد. در ادامه حریف ترکیه‌ای را با نتیجه 3 بر صفر از پیش رو برداشت. در چهارمین مبارزه یک بر صفر به حریف فرانسوی باخت و به جدول شانس مجدد رفت و در این گروه کاراته‌کای آمریکایی را 7 بر 3 شکست داد و سپس مقابل نماینده ایتالیا قرار گرفت و با شکست این کاراته‌کا به مدال برنز رسید.

در همین وزن، سعید احمدی که در اولین مبارزه نماینده گواتمالا را 8 بر صفر از پیش رو برداشته بود، در مبارزه دوم پس از تساوی یک بر یک مقابل کاراته‌کایی از ژاپن با قانون سنشو باخت و به جدول شانس مجدد رفت. او در این گروه نمایندگان آذربایجان (5 بر صفر) و ترکیه (7 بر یک) را برد و در دیدار رده‌بندی مقابل امیر خانی از بلژیک 6 بر 4 باخت و پنجم شد.

در وزن منهای 75 کیلوگرم، بهمن عسگری نمایندگان کلمبیا (یک بر یک)، اسلواکی (یک بر صفر)، مجارستان (صفر بر صفر) و اسپانیا (یک بر صفر) را از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی راه یافت. او در این مرحله در مصاف با رافائل آقایف آذربایجانی 5 بر 4 شکست خورد و به فینال نرسید. در دیدار رده‌بندی عسگری رودرروی یوتا موری ژاپنی قرار گرفت و 7 بر 2 او را شکست داد و به مدال برنز رسید.

ابراهیم حسن‌بیگی دیگر کاراته‌کاي این وزن بود. او حریفانی از اردن (3 بر صفر)، بلغارستان (6 برصفر)، ایتالیا (6 بر 2) و ازبکستان (2 بر یک) را برد و به نیمه نهایی رسید. در این مرحله حن بیگی 6 بر 4 مغلوب نماینده ژاپن شد. او در دیدار رده‌بندی و برای کسب مدال برنز به مصاف تاتیسلاو هورونو از اوکراین رفت و 5 بر 3 نتیجه را واگذار کرد و پنجم شد.

صالح اباذری دیگر نماینده این وزن ابتدا حریفی از ایتالیا را 5 بر صفر برد،. در دومین دیدار پس از تساوی یک بر یک مقابل کاراته‌کاي هلندي برنده مبارزه شد،. سپس حریف مغربی را 3 بر یک از پیش رو برداشت و در چهارمین دیدار مقابل سجاد گنج‌زاده 3 بر یک مغلوب شد و در جدول شانس مجدد موفق شد اسلوبودان بیتویچ از صربستان را 3 بر یک شکست دهد. اباذری برای کسب مدال برنز به مصاف ایوان کیپیچ از بوسنی رفت و به برتری 6 بر 5 رسید و صاحب مدال برنز این وزن شد.

در کاتای تیمی، تیم ابوالفضل شهرجردی، میلاد دلیخون و علی زند ابتدا 5 بر صفر نمایندگان فرانسه را از پیش رو برداشت و در ادامه 3 بر 2 مغلوب تیم اسپانیا شد و در دیدار رده‌بندی برابر تیم مالزی قرار گرفت. تیم ایران در این دیدار 3 بر 2 پیروز شد و به مدال برنز رسید.