همشهری آنلاین: با تصویب مجلس، سازمان فوریت‌های پیش بیمارستانی اورژانس کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش ايرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور توسعه کمی و کیفی،‌ ساماندهی و یکپارچه ‌سازی شبکه اورژانس پیش بیمارستانی (115) تصویب کردند: سازمان فوریت‌های پیش بیمارستانی اورژانس کشور به عنوان موسسه دولتی وابسته به وزارت‌بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایجاد شود.

 نمایندگان در جلسه علنی روز چهارشنبه پانزدهم دي ماه، مجلس شورای اسلامی، ماده 87 لایحه برنامه ششم توسعه را با 130 رأی موافق، 69 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 234 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.

در بند ب این ماده مقرر شد: به منظور توسعه کمی و کیفی،‌ ساماندهی و یکپارچه ‌سازی شبکه اورژانس پیش بیمارستانی (115)، سازمان فوریت‌های پیش بیمارستانی اورژانس کشور به عنوان موسسه دولتی وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از محل منابع، ساختار و نیروی انسانی موجود ایجاد شود.

براساس این مصوبه، اساسنامه این سازمان به پیشنهاد سازمان امور اداری و استخدامی کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تصویب هیأت وزیران خواهد ‌رسید.

طبق تبصره این بند واحدهای استانی و شهرستانی سازمان فوریت‌های پیش‌بیمارستانی کشور کماکان به صورت ادغام یافته در شبکه‌های بهداشتی درمانی زیر نظر سازمان مذکور ارائه خدمت خواهند کرد.