همشهری آنلاین: مشاور ارشد بین‌المللی پروژه مدیریت چند منظوره جنگل‌های هیرکانی گفت: همانگونه که سازمان ملل برای حفاظت و صیانت از محیط زیست تسهیلات در نظر می‌گیرد برای اجرای پروژه ملی و حفظ جنگل‌های منحصر به فرد هیرکانی هم قابلیت اجرا دارد.

به گزارش ایرنا، مایک موزر، شنبه در حاشیه کارگاه مشورتی استراتژی توسعه سبز منطقه هیرکانی در ساری گفت: اجرای این پروژه از حمایت‌های مالی و پشتیبانی برنامه توسعه ملل متحد برخوردار می‌شود.

مشاور ارشد بین‌المللی پروژه مدیریت چند منظوره جنگل‌های هیرکانی گفت: در این پروژه با استفاده از ظرفیت‌ها و مکانیزم‌های لازم بازیگردان‌های مدیریت جنگل از جمله سازمان جنگل‌ها، حفاظت از محیط زیست، وزارت کشور، میراث فرهنگی و دیگر ارگان‌ها نقش کلیدی و اصلی دارند.

موزر از جوامع محلی ساکن در حاشیه جنگل‌های هیرکانی به عنوان دیگر نقش‌آفرینان در زمینه اجرای این طرح ملی نام برد و گفت: در طراحی مدیریت اجرای این برنامه مورد نظر قرار گرفته است.

اجرای پروژه پنج ساله مدیریت چندمنظوره جنگل‌های هیرکانی با امضای سند میان دولت ایران و سازمان ملل متحد از سال 1392 آغاز شد.

بر اساس این طرح، با همکاری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و برنامه عمران سازمان ملل متحد برای حفظ تنوع زیستی در پهنه جنگل‌های هیرکانی اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

جنگل‌های هیرکانی که یک میلیون و 940 هزار متر مکعب وسعت پهنه‌هایی از استان‌های مازندران، گیلان و گلستان را در بر می‌گیرد.

پروژه مدیریت جنگل‌های چندمنظوره جنگل‌های هیرکانی به عنوان قدیمی‌ترین جنگل جهان هم اکنون به صورت پایلوت در سطح 120هزار هکتار جنگل‌های گیلان، گلستان و مازندران در حال اجراست.