همشهری آنلاین: اجرای طرح دانشجوی چرخشی در دانشگاه تهران، تأسیس ۲۰ اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی‌ تا پایان سال ۹۴، برنامه هیات‌های دانشجویی دانشگاه‌ها برای دهه اول محرم و ... از اهم اخبار حوزه و دانشگاه در روز جمعه ۲۴ مهر ماه ۹۴ است.

  • اجراي طرح دانشجوی چرخشی در دانشگاه تهران

مهر: محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران از تدوين طرح دانشجوی چرخشی در دانشگاه تهران با دیگر دانشگاه‌های جهان خبر داد و گفت: در این طرح، دانشجو بخشی از تحصیل خود را در دانشگاه محل تحصیل و بخشی از تحصیل خود را در دانشگاه دیگری می‌گذراند.

رئیس دانشگاه تهران با ابراز اميدواري نسبت به تدوين این طرح تا ترم بهمن سال 94، افزود: دانشگاه تهران عضو اتحادیه آسیا پاسیفیک است و برنامه داریم از طریق دانشگاه‌های عضو این اتحادیه اجرای طرح دانشجوی چرخشی را اجرایی کنیم. قرار است این برنامه در ابتدا با دانشگاه جامع تایلند اجرا شود.

  • تحصیل 120 هزار طلبه در حوزه علمیه خواهران

رسا: حجت‌الاسلام رضا اسکندری، معاون فرهنگی تربیتی مرکز حوزه‌های علمیه خواهران کشور در همایش طلاب جدیدالورود مدارس علمیه خواهران گلستان، اعلام كرد: 120 هزار طلبه در مدارس علمیه خواهران سراسر کشور مشغول فراگیری علوم دینی هستند.

  • تأسيس 20 اتحاديه انجمن‌هاي علمي دانشجويي‌

پايگاه اطلاع‌رساني وزارت علوم: دكتر سيد ضياء هاشمي معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با اعلام اينكه 700 انجمن علمی برتر در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: طی یک سال گذشته علاوه بر اتحادیه انجمن‌های علمی برق، پنج اتحادیه روانشناسی و مشاوره، معماری، مرمت و شهرسازی، دامپزشکی، محیط زیست و شیمی شکل گرفته و 20 اتحادیه دیگر نیز تا پایان سال تحصیلی جاری تشکیل می‌شود.

  • حضور اشتاين ماير در دانشگاه تهران

ايسنا: محمد تقی‌دخت، معاون ارتباط و اطلاع‌رسانی اداره کل روابط عمومی دانشگاه تهران از حضور وزیر امور خارجه آلمان در دانشگاه تهران در روز یکشنبه 26 مهر ماه خبر داد و گفت: حضور اشتاین‌مایر در دانشگاه تهران با هدف توسعه همکاری‌های فرهنگی و دانشگاهی بین کشورهای ایران و آلمان است. اشتاین‌مایر ابتدا با رئیس دانشگاه تهران دیدار داشته و سپس در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه سخنرانی کوتاهی با موضوع تبادلات فرهنگی و دانشگاهی بین کشورهای ایران و آلمان خواهد داشت.

  • تعیین بودجه خاص برای بازسازی خوابگاه‌ها

ايسنا: دکتر محمدحسین امید، معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم از در نظر گرفتن بودجه خاص در صندوق رفاه دانشجويان برای بازسازی خوابگاه‌های دانشجویی خبر داد و گفت: امسال اولین سالی بود که بودجه تعمیر و تجهیز دانشگاه‌ها صد درصد تخصیص یافت و با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های صندوق رفاه دانشجویان کمک به بازسازی و تجهیز خوابگاه‌ها است، برای این منظور بودجه خاصی در نظر گرفته می‌شود.

  • برنامه هیات‌های دانشجویی دانشگاه‌ها برای دهه اول محرم

فارس: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین، برنامه هیات‌های دانشجویی دانشگاه‌ها برای دهه اول محرم اعلام شد. مراسم عزاداری دانشگاهیان در دانشگاه علم و صنعت ایران بعد از نماز مغرب و عشا از 22 مهر آغاز شده و با سخنرانی حجج‌اسلام قاسمیان و موسوی مطلق و مداحی حنیف طاهری، محمد حسین پویانفر و موسی رضایی تا اول آبان ادامه دارد.

در دانشگاه نهران نیز این مراسم از فردا  25 تا 29 مهرماه بعد از نماز ظهر و عصر با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان و مداحی مصطفی سماواتی برگزار خواهد شد. در دانشگاه شاهد این مراسم از 22 مهر با سخنرانی حجج‌اسلام سیدحسین مومنی و شیخ مهدی شریف و مداحی میثم احمدی‌پور و حمزه عسکری آغاز شده و به مدت 11 شب بعد از نماز مغرب و عشا میزبان عزاداران حسینی خواهد بود.

این مراسم در دانشگاه امیرکبیر از 22 مهر آغاز شده و به مدت 10 شب بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجج‌اسلام فاطمی سیرت و علوی و مداحی ابوذر بیوکافی، جواد رضایی پور و امین جاروبندان برگزار می‌شود. مراسم عزاداری امام حسین (ع) در دانشگاه صنعتی شریف با سخنرانی حجج‌اسلام صدیقی، قمی و قاسمیان و با سخنرانی احمد عباسی، احمد تقوایی و محمدرضا رجبی‌فر از 22 مهر آغاز شده و به مدت 10 شب از ساعت  19:30 و در روز تاسوعا و عاشورا از ساعت 10:30 برگزار می‌شود.

این مراسم در دانشگاه امام صادق (ع) از 22 مهر آغاز شده و به مدت 11 شب بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان و مداحی میثم مطیعی ادامه خواهد داشت.