تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷

همشهری آنلاین: آیا قصد دارید تا یک موعد مشخص مثلاً تا هنگام عروسی وزن کم کنید؟ رعایت این توصیه‌ها می‌تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند:

-  یک برنامه رژیم غذایی با اهداف واقع‌گرایانه و عملی برای خودتان تعیین کنید. برای اینکه به این اهداف واقع‌گرایانه برسید، به‌طور تدریجی و گام‌به‌گام عمل کنید و هر بار یک یا دو تغییر خاص را هدف قرار دهید. پیشرفت خود را ثبت و ردگیری کنید.

- مقدار زیادی میوه‌ها و سبزی را به همراه (به‌اندازه نصف بشقاب غذا) و مقدار اندکی پروتئین و مقدار اندکی کربوهیدرات بخورید. با استفاده از بشقاب‌های کوچک‌تر کمتر غذا خواهید خورد.

-  از دست‌کم 10 دقیقه فعالیت جسمی در هر وعده شروع کنید تا به میزان کلی 2.5 ساعت فعالیت جسمی در حد متوسط مانند پیاده‌روی سریع برسید

-  برای از دست دادن نیم کیلوگرم باید حدود 500 کالری از رژیم غذایی روزانه‌تان کم کنید. راه ساده برای رسیدن به این هدف کاستن از چربی‌های و قندهای اضافه‌شده به غذاها و پرهیز از مصرف نوشیدن نوشابه‌های شیرین‌شده است. راحت‌تر به‌جای چیپس سیب‌زمینی، سبزی مصرف کنید و به‌جای دسر میوه بخورید.

- خودتان را به‌طور هفتگی وزن کنید، و پیشرفت خود را روی نمودار ببرید.

-  از این برنامه برای شروع کردن یک سبک زندگی سالم استفاده کنید، و پس از پایان یافتن مراسمی که برای آن رژیم گرفته‌اید، این برنامه را ادامه دهید.

HealthDay

برچسب‌ها