همشهری‌آنلاین: جهاددانشگاهی و شهرداری قمصر نشست هماهنگی با هدف توسعه گردشگری شهر قمصر و شناخت هر چه بیشتر جاذبه‌ها و اماکن فرهنگی، تاریخی و طبیعی این شهر برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران (istta)، نخستین نشست هماهنگی با هدف توسعه گردشگری شهر قمصر با مشارکت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی، مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران و شهرداری و شورای شهر قمصر برگزار شد.

در این نشست که با حضور دكتر مهدي فيض، معاون فرهنگي جهاددانشگاهی، مهندس حميدرضا صادقي شهردار قمصر، شهردار قمصر، رحیم یعقوب‌زاده، رئیس مرکز گردشگری علمي - فرهنگي دانشجويان ايران و رئيس و اعضاي شوراي شهر قمصر برگزار شد، به ضرورت انجام پژوهش‌ها برای توسعه گردشگري قمصر با رویکرد علمي، فرهنگي و تفريحي و شناخت هر چه بیشتر جاذبه‌ها و اماکن تاریخی تأکید شد.

اعضای حاضر در این نشست ضمن بررسي جايگاه گردشگري شهر قمصر در سطح كشور و پتانسل اين شهر در شاخه ها و ابعاد مختلف گردشگري، گسترش همكاري هاي بين مركز گردشگري علمي - فرهنگي دانشجويان ايران وابسته به جهاد دانشگاهي و شهرداري قمصر و انجام پژوهش هاي كاربردي در خصوص اماکن گردشگري این شهر را مورد تأکید قرار دادند.

شهر قمصر با وجود آثار تاريخي و فرهنگي منحصر به فرد و دارا بودن آب و هوای کاملاً معتدل در فصل بهار و تابستان و سرمای ملایم در فصل زمستان و جاذبه هاي گردشگري بكر و كمترشناخته شده طبيعي، از زیباترین شهرهاي کشور است كه در طول سال گردشگران زيادي را خاصه در هنگام مراسم گلاب گيري به خود جذب مي‌كند.