همشهری‌آنلاین: نخستین نشست تخصصی مطالعه و حفاظت آثار فلزی به همت پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی – فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، کامران احمدی رییس پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی - فرهنگی با اعلام این خبر گفت: یکی از اهدافی که توسط پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی -فرهنگی دنبال می شود، برگزاری نشست‌های تخصصی با محوریت آثار تاریخی از جنس های مختلف است.

او افزود: این نشست ها در گام نخست، با حضور صاحبنظران حوزه های مختلف در چارچوب نقد و بررسی روش ها، حد و مرز مداخلات و هدفمندسازی طرح های پژوهشی - آموزشی برنامه ریزی شده است.

احمدی خاطر نشان ساخت که درحاشیه این نشست ها سخنرانی های مرتبط با موضوع نشست برگزار می شود که شرکت در آن برای تمامی علاقمندان و دانشجویان آزاد است.

به گفته رییس پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی -فرهنگی، در نخستین نشست تخصصی مرمتگران، مهدی عود باشی و محمد مرتضوی از اعضای هیأت علمی دانشگاه هنر اصفهان سخنرانی خواهند کرد.

احمدی موضوع این سخنرانی‌ها را از حفاری تا نگهداری؛ شناخت عوامل، ارزیابی شرایط و حفاظت پیشگیرانه در مجموعه های فلزی باستانی و رهیافت های و چالش‌های نوین در بحث حفاظت آثار فلزی تاریخی- فرهنگی اعلام کرد.

او افزود: شرکت در این نشست که ساعت 10صبح روز 24خرداد ماه در سالن اجتماعات پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می شود برای علاقمندان آزاد است.