همشهری‌آنلاین: دبیرکل سازمان ICCN در اصفهان گفت: میراث فرهنگی ناملموس هیچ گاه تکراری و یکنواخت نخواهند شد چرا که آنها هویت و فرهنگ ما را به تصویر می کشند.

به گزارش واحد اطلاع‌رساني دبيرخانه اجلاس و جشنواره بين‌المللي ميراث فرهنگي ناملموس، دكتر هي كيونگ چوي، دبيركل سازمان ICCN در جلسه‌اي كه با حضور كادر اجرايي جشنواره برگزار شد، گفت: ICCN، براي اولين بار در سرزمين مادري من شروع به كار كرد. اين شهر كوچك كه حدود ۲۰۰۰۰۰ نفر جمعيت دارد از طبيعت و ميراث فرهنگي ناملموس بسيار بكري بهره‌مند است.

وي در ادامه با اشاره به يكي از ميراث ناملموس كره‌جنوبي، افزود: اين ميراث معنوي كه نوعي فستيوال سنتي شامل موسيقي، نمايش و غيره است حدود ۱۰۰۰ سال قدمت تاريخي دارد و با برگزاري آن گردشگران بسياري سالانه براي بازديد از آن در شهر ما حضور مي يابند. هر ساله و با برگزاري اين فستيوال، مردم از تكراري و يكنواخت شدن آن شكايت مي‌كنند؛ اما من شخصاً هرگز از برگزاري اين فستيوال خسته نخواهم شد چرا كه اين مراسم نماد هويت و بازگو كننده شخصيت و فرهنگ ماست. به علاوه، اين فستيوال محفلي است كه در آن افراد از قوميت‌هاي گوناگون گرد هم مي‌آيند و مي‌توانند با فرهنگ يكديگر آشنا شوند.

دبيركل سازمان ICCN تصريح كرد: بيش ازآنچه كه من تصور داشتم اصفهان در تكاپوي ميزباني شايسته از اجلاس و جشنواره ميراث فرهنگي ناملموس است چيزي كه من بالواقع آن را با تمام وجود حس كردم.

وي با اشاره به نقش برجسته زنان در پاسداري و ترويج ميراث فرهنگي ناملموس افزود: بسيار خوشحال هستم كه نيمي از افراد فعال در حوزه برگزاري اجلاس ICCN در اصفهان را زنان تشكيل مي دهند.

وي در پايان سخنان خود گفت: در انتها لازم مي‌دانم كه از تمامي دست اندركاران و به ويژه كميته برگزاري اين اجلاس تشكر كنم و قول مي‌دهم كه پس از بازگشت به كشورم در تمامي برنامه‌ريزي‌ها و سياست‌گذاري‌هاي دبيرخانه ميراث فرهنگي ناملموس همچون نماينده ايران از جان خود مايه بگذارم و براي اين كشور نهايت تلاش خود را به كار بندم چرا كه من معتقدم ايرانيان مردمان فوق‌العاده‌اي هستند.