پگاه شفتی: این هفته بازهم دنیای خستگی‌ناپذیرِ فناوری، دستاوردهای تازه‌اش را رو کرده است. اتفاقاً نوزادهای تازه‌ای که در هفته‌های گذشته عرض‌اندام کرده‌اند، آن‌قدر دل‌فریبند که نمی‌شود به سادگی از کنار آن‌ها گذشت.

آدمک آی‌فونی

این دستگاه که شبیه یک روبات مهربان است، یک آی‌فون پایه بلند مبتنی بر روبات‌های اسباب بازی است. این روبات کوچولو می‌تواند حالت چشم‌ها و فرم موهای مختلفی داشته باشد. ادا دربیاورد و با لهجه‌های  مختلف صحبت کند. از آن‌جایی که این آدمک مجهز به نرم‌افزار شناسایی صدا و حس‌گر مادون‌قرمز است، می‌تواند از دستورهای صاحبش هم پیروی کند.

 

قفل بی‌کلید

قفل «کوئیک‌ست»، برای باز یا بسته شدن، به هیچ کلیدی احتیاج ندارد. کاربر با نصب کردن یک نرم‌افزار مشخص روی گوشی تلفن همراهش، می‌تواند از طریق بلوتوث امواجی را به این قفل بفرستد تا قفل فقط با یک اشاره‌ی کاربر، حتی بدون این‌که لازم باشد گوشی از جیب او دربیاید، باز شود. کاربر هم‌چنین می‌تواند برنامه‌ی قفلش را برای دوستان یا افرادی از خانواده بفرستد تا آن‌ها هم مجهز به این کلید نامرئی شوند.

 

چاقوی دست‌بندی

چاقوی «جی.دی. سی هوک» (بله درست است، یاد کاپیتان هوک می‌افتید) یکی از امن‌ترین چاقوهای دنیاست. این چاقو که در نگاه اول شبیه یک دستبند طراحی شده است، دست کاربر را در هر حالتی از تیغه‌ی فولادی و ضد زنگش ایمن نگاه می‌دارد. برای آزاد کردن تیغه، کاربر باید، انگشت اشاره‌اش را در حلقه و انگشت شستش را در دسته فشار بیاورد. این چاقوی فسقلی که  اندازه‌ی یک جاسوییچی است، به قدری قدرتمند است که می‌تواند یک کمربند را ببرد.

 

چراغ‌قوه‌ی هوشمند

این هم یک هوشمند دیگر است که به بازار هوشمندها اضافه شده. «هکس برات فلکس» اولین چراغ قوه با قابلیت برنامه‌ریزی است که با یک ریزپردازنده‌ی شش اینچی از طریق یو.اس.بی به رایانه متصل می‌شود و کاربر می‌تواند از این طریق برنامه‌ی دلخواهش را روی این چراغ قوه تنظیم کند. به‌طور مثال زمانی که چراغ‌قوه را به بالا، پایین، چپ یا راست می‌چرخاند، نور کم و زیاد شود.

 

جوراب‌های ابدی

طراحان جوراب «کین الیمپوس» تضمین می‌کنند که این جوراب تا آخر عمرتان سوراخ نخواهد شد. این جوراب انگشتان و پاشنه‌ی پا را با فیبرهای قدرتمندی محافظت می‌کند. این فیبر که «داینیما» نام دارد، 15 برابر قوی‌تر از استیل است و مخصوص کارهای فنی و پرخطر‌ طراحی شده است تا پای کاربر را در هنگام فاجعه سالم نگه دارد. حالا تنها مشکلی که کاربر می‌تواند با این جوراب داشته باشد، گم کردن آن در ماشین لباس‌شویی است!

منبع: همشهری آنلاین