رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه ایرلاین‌ها باید با ارز 1226 تومانی خداحافظی کنند، گفت: پیشنهاد دولت تامین ارز از اتاق مبادلات ارزی است.

مهر نوشت: حمیدرضا پهلوانی در خصوص تامین ارز ایرلاین‌ها اظهار داشت: پیشنهاد دولت این است که ایرلاین‌ها از اتاق مبادلات ارزی برای تامین ارز مورد نیاز خود استفاده کنند و موضوعی در خصوص تامین ارز به روش‌های دیگر مطرح نیست.

وی با تاکید بر اینکه ایرلاین‌ها باید با ارز 1226 تومانی خداحافظی کنند، گفت: برای حل مسایل ارزی و سوخت، مذاکراتی را با شرکت‌ها انجام دادیم و پیشنهاد دولت هم همان افزایش قیمت بلیت بود که انجام گرفت.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه افزایش قیمت بلیت برای حمایت از صنعت داخلی انجام گرفت، بیان کرد: ما هم برای حمایت از صنعت داخلی، درنظرگرفتن رضایت مسافران و کیفیت پروازها برای این رقم توافق کردیم؛ بنابراین دیگر مذاکره‌ای برای ارز انجام نمی‌گیرد.

در هفته اخیر، دولت با افزایش 60 تا 70 درصدی قیمت بلیت هواپیما موافقت کرد و به همین دلیل قیمت سوخت هواپیما از 200 تومان به 700 تومان افزایش یافت. رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی هم اعلام کرد که ایرلاین‌ها با این افزایش قیمت مشکلی ندارند.

منبع: همشهری آنلاین