گروه سیاسی: عضو هیأت رئیسه مجلس از در دستور کار قرار گرفتن لایحه مدیریت خدمات کشوری و اصلاح قانون انتخابات مجلس که از شورای نگهبان به مجلس اعاده شد، خبر داد و گفت: بررسی مصوبات اعاده شده هفته آینده در اولویت کاری مجلس قرار دارند.

حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی همشهری با اشاره به نگاه مثبت مجلس و دولت به لایحه مدیریت خدمات کشوری تأکید کرد: بیشتر ایرادات شورای نگهبان به مسئله بار مالی این لایحه برمی‌گردد که با توجه به توافقات صورت گرفته، خیلی از ایرادات موجود قابل رفع است و جای نگرانی چندانی نیست.

وی ادامه داد: در مرحله اول، اصلاح این لایحه برعهده مجلس است و اگر به جمع‌بندی نرسیم آن‌ را به مجمع تشخیص مصلحت می‌فرستیم که بنده بعید می‌دانم کار به اینجا بکشد و ان‌شاءا... این مسئله بین شورای نگهبان و مجلس حل خواهد شد.

نماینده نیشابور همچنین با اشاره به جلسه جمعی از نمایندگان با معاون اول رئیس جمهور در روزهای پایانی سال گذشته درباره تغییر ساعت رسمی کشور گفت: در آن جلسه قرار شد کارگروهی از مرکز پژوهش‌ها برای بررسی جامع‌تر این موضوع تشکیل شود و تقریباً محورهایی که مرکز پژوهش‌ها به آن رسیده بود مورد توافق کلی قرار گرفت و در جلسه‌ای به‌زودی جمع‌بندی نهایی این نظرات اعلام خواهد شد.

در عین حال لطف‌ا... فروزنده قائم‌مقام مرکز پژوهش‌های مجلس از جلسه مشترکی در این زمینه در هفته آتی خبر داد.