همشهری آنلاین: به مناسبت یکصد و پنجاهمین و پنجمین نمایشگاه عکس‌ موزه عکسخانه شهر، نمایشگاهی با عنوان"یادبود اهدا کنندگان عکس به موزه عکسخانه شهر" در این موزه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا،طبق اعلام برگزارکنندگان؛در هر خانواده‌ای صندوقی یا آلبومی از عکس‌های خانوادگی قدیمی وجود دارد که غبار فراموشی بر روی آن نشسته است تا زمانیکه افرادی در خانواده‌ها هستند که دغدغه نگهداری از عکس‌ها را داشته باشند این عکس‌ها حفظ می‌شوند اما با گذشت زمان و شکاف نسل‌ها،‌ جابجایی محل زندگی‌، مهاجرت‌ و سایر عوامل عکس‌ها گم شده یا بر اثر عدم نگهداری در شرایط درست و استاندارد به مرور زمان از بین می‌روند.

موزه عکسخانه شهر در راستای فعالیت‌های خود برای گسترش و فرهنگ سازی در بین مردم و ترویج فرهنگ اهدا به موزه‌ها و برای حفظ و نگهداری صحیح عکس‌ها‌، نمایشگاهی از عکس‌هایی اهدایی به موزه برگزار می‌کند تا ضمن پاسداشت و ارج نهادن به عمل اهدا کنندگان برای عموم مردم ایجاد انگیزه کند که عکس‌های خود را به موزه اهدا کنند.

شاید بتوان این میراث فرهنگی را مانند قطعه‌هایی ارزشمند از تاریخ کهن ایران در معرض دید عموم نهاد و مثابه اسنادی تاریخی در اختیار محققان قرار داد.

این نمایشگاه شامل 42 قطعه عکس قدیمی به همراه دوربین‌ها و وسائل عکاسی است و از  8 تا 28 تیر دایر خواهد بود.

علاقمندان می توانند برای بازدید به نشانی میدان هفت تیر- خیابان بهار شیراز- بوستان بهار شیراز- موزه عکسخانه شهر وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مراجعه کنند.