پکن: دولت چین قصد دارد قانونی وضع کند که بر اساس آن دیدار و مراقبت از والدین سالخورده برای فرزندان اجباری خواهد شد.

حدود یک‌هشتم از جمعیت چین را افراد بالای 60‌سال تشکیل می دهند که نیمی از آنها تنها زندگی می‌کنند. در صورت وضع این قانون، پدر و مادرهایی که مورد بی‌توجهی فرزندانشان قرار می‌‌گیرند، می‌توانند به دادگاه شکایت کنند و خواستار مراقبت از سوی بچه‌هایشان شوند. مرگ افراد سالخورده در تنهایی و بی‌خبری فرزندان از آنها، مقام‌های دولت چین را به‌شدت نگران کرده است. منتقدان وضع این قانون عقیده دارند که اجبار در این رابطه کارساز نیست و دولت چین باید به جای چنین اقداماتی ارزش‌های اخلاقی را در میان جوان‌ها ترویج دهد.

مشهور شدن یک شبه‌مرد بی‌خانمان

اوهایو: یک‌مرد بی‌خانمان در آمریکا در عرض 24ساعت به یک‌چهره مشهور تبدیل شد. تد ویلیامز که صدایی شبیه گوینده‌های خبره رادیو دارد، در کنار بزرگراه مشغول به گدایی بود که یک‌خبرنگار به سراغش رفت و با او مصاحبه کرد. منتشرشدن فیلم این مصاحبه در سایت‌های اینترنتی ناگهان باعث شهرت این مرد شد و اکنون بسیاری از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی خواستار استخدام او هستند. گفته می‌شود در عرض تنها یک‌روز و نیم بیش از 80شغل به آقای ویلیامز که 2سال است اعتیادش را ترک کرده پیشنهاد شده و بسیاری از صاحبان صنایع هم خواستار استفاده از صدای این مرد 53ساله در آگهی‌های تبلیغاتی خود هستند. یک‌ تیم بسکتبال معروف هم علاوه بر پیشنهاد شغل، اعلام کرده است که یک خانه به این مرد هدیه می‌دهد.

مردی در چین شاخ درآورد

پکن: یک مرد در چین نه از روی تعجب بلکه به‌خاطر یک‌بیماری ناشناخته شاخ درآورده است. هوآنگ یوآنفان،84ساله که در روستایی در جنوب چین زندگی می‌کند از چندوقت پیش متوجه رشد این شاخ روی سرش شد. این مرد مسن ابتدا به این مسئله توجهی نکرد اما رشد این شاخ ادامه یافت و اکنون اندازه آن به7.6 سانتی‌متر رسیده است. پزشکان پس از معاینه این مرد هنوز علت به‌وجود آمدن این شاخ را پیدا نکرده‌اند اما عقیده دارند که برداشتن آن با عمل جراحی هم، بدون برطرف‌شدن علت اصلی آن فایده‌ای نخواهد داشت. یک‌زن 101ساله هم پیش از این با داشتن شاخ مشابهی روی پیشانی‌اش به یک‌چهره مشهور در این کشور تبدیل شده بود. این شاخ به احتمال زیاد یک‌تومور است که پزشکان باید علت پدید آمدن آن‌را پیدا کنند.

گربه‌های محافظ موزه

مسکو: در موزه سن پطرزبورگ گربه‌هایی زندگی می‌کنند که بیش از 200سال است لقب محافظان موزه را به خود اختصاص داده‌اند. در این موزه که یکی از مشهورترین موزه‌های جهان به‌حساب می‌آید، در حال حاضر 50گربه در رفاه کامل زندگی می‌کنند. پدرها و پدربزرگ‌های این گربه‌ها هم در این موزه ساکن بوده‌اند و از زمان تزارها وظیفه حفظ آثار هنری را در مقابل جانوران موذی بر عهده داشته‌اند.

هرچند اکنون تابلوها و آثار گران‌قیمت این موزه با استفاده از مواد سمی ویژه در مقابل جانوران موذی حفاظت می‌شوند اما گربه‌های محافظ هنوز یکی از مواردی هستند که گردشگران بازدیدشان را به هیچ عنوان از دست نمی‌دهند. یک‌گروه ویژه در این موزه تغذیه و مراقبت پزشکی از این گربه‌ها را برعهده دارد تا زندگی اشرافی آنها دچار مشکل نشود.