گروه شهری: مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه مهندسی شبکه خطوط در تاکسیرانی محقق شده است، گفت:

براساس طرح مهندسی شبکه خطوط علاوه بر بهبود خدمات‌رسانی تاکسیرانی و مشخص شدن وضعیت دقیق ناوگان و خطوط، میزان مسافر در هر خط و منطقه، کمبودها و مازاد حضور و فعالیت تاکسی‌ها در بخش‌های مختلف شهر، نظارت بهتر و دقیق‌تری نیز بر ناوگان تاکسی‌های تهران انجام می‌شود.

پیمان سنندجی با بیان این مطلب اظهار کرد: همچنین با اجرای طرح مهندسی شبکه خطوط این امکان به‌وجود آمد که تا اول مهرماه اطلاعات خطوط، نرخ کرایه‌ها و مسیر خطوط هر منطقه در قالب دفترچه و بروشورهای کوچک در پایانه‌ها، میادین و درب منازل توزیع شود تا شهروندان بدانند در هر منطقه کدام خطوط تاکسیرانی، با چه کرایه‌ای و در کدام مسیرها تردد می‌کنند.

وی ادامه داد: براساس طرح مهندسی شبکه خطوط، با مشخص شدن کمبودها و مازاد حضور و فعالیت تاکسی‌ها در بخش‌های مختلف شهر، خطوط موازی و کم تقاضا، ادغام یا حذف شده‌اند و همچنین در بخش‌هایی نیز افزایش خطوط جدید را داشته‌ایم.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران خاطرنشان کرد: از سوی دیگر ما در شهر تهران حدود 8 هزار و 300 دستگاه ون داریم که بخش زیادی از آنها به‌دلیل عدم‌استقبال شهروندان و نامناسب بودن خطوط، نیمه فعال یا غیرفعال هستند.
وی ادامه داد: براساس مهندسی شبکه خطوط، ساماندهی خودروهای ون نیز در دست اجراست تا بهترین مسیرها برای خدمات رسانی این خودروها انتخاب شود.

سنندجی تاکید کرد: براین اساس پیشنهاد داده‌ایم بخشی از خودروهای ون در اطراف محدوده طرح ترافیک که میزان سفرها در آن بخش‌ها زیاد است، به شهروندان خدمات‌رسانی کنند و همچنین بخشی از خودروهای ون در خطوط منتهی به بزرگراه چمران و خط 4 اتوبوس‌های تندرو مشغول به کار شوند. وی خاطرنشان کرد: در تلاشیم تا برای تک تک خودروهای ون برنامه‌ریزی کرده و مسیرهای مناسب برای خدمات رسانی آنها انتخاب کنیم، ضمن آنکه خودروهای ون به‌عنوان سرویس مدرسه نیز از ابتدای مهرماه به دانش‌آموزان خدمات‌رسانی خواهند کرد.