همشهری‌آنلاین: رئیس جمهور در سخنان مهمی گفت: کسانی که حرمت نگه نمی‌دارند و هم صدا با دشمنان قسم خورده می‌خواهند چهره نظام مردمی و پاک جمهوری اسلامی ایران را مشوه کنند،‌ هرگز نمی‌توانند ادعای پیروی از امام و خط امام را داشته باشند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس،  محمود احمدی نژاد رئیس‌جمهور کشورمان طی سخنانی در بیست‌و یکمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره)  با تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت زهرا (س) و ولادت امام راحل اظهار کرد:

این 2 ولادت را به ملت ایران و تمام بشریت تبریک می‌گویم و هم‌چنین ارتحال امام راحل را نیز تسلیت می‌گویم و حضرت زهرا (س) مادر تمام خوبی‌ها و ام‌ابیها است و رحمت للعالمین است و هرچه خوبی، نیکی، عشق، محبت و عاطفه و انسانیت در عالم وجود دارد، همه و همه به واسطه وجود نورانی حضرت زهرا(س) است.

وی مردم حاضر در مراسم بیست و یکمین سالگرد امام راحل گفت: امروز روز امام راحل است، بدون تردید امام راحل بزرگترین و تاثیرگذارترین شخصیت تاریخ پس از بعثت خاتم و ائمه اطهار (ع) است و هدیه خاص خداوند به بشریت و احیاگر انسان در عصر حاکمیت ظلمت سنگین مادیت و امروز بهترین ذکر، ذکر امام (ره)، راه امام راحل و یادآوری ویژگی‌های الهی امام راحل است.

*امام راحل به ما آموخت کار برای خداوند در ذات خود پیروزی است

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز به واسطه امام راحل و نهضت امام راحل نه تنها ایران بلکه تمام جهان در جوش و خروش است اظهار داشت: اولین ویژگی امام (ره) ایمان و توکل به خداوند و کار برای خدا بود و همه وجود امام راحل برای خدا و کار برای خدا بود و او به ما آموخت که اخلاص رمز پیروزی و سعادت است.

احمدی نژاد ادامه داد: امام راحل به ما آموخت اگر کاری برای خدا نباشد، شیطانی و ابتر است حتی اگر در تمام عالم جلوه‌گری کند و کار برای خداوند رمز تمام پیروزی‌ها، حسن‌ها و زیبایی‌ها است و او به ما آموخت کار برای خداوند در ذات خود پیروزی است و کار برای خداوند شکست ندارد.

وی در توصیف ویژگی های دیگر امام راحل گفت: امام (ره) رمز صلابت و پیروزی را توکل به خداوند می‌دانست و منشا قدرت را خداوند می‌دانست و برای قدرت‌های مادی هیچ رسالتی قائل نبود، بلکه آنها را صاحب اثر و قدرت نمی‌دانست و آنها را چیزی به حساب نمی‌آورد و او آمریکا را شیطان بزرگ نامید و در اوج مظلومیت ایران و قدرت آمریکا فریاد زد که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

رئیس جمهور یکی دیگر از ویژگی‌های امام(ره) را حرکت در مسیر انبیاء الهی دانست و گفت: حرکت او در ادامه حرکت انبیا‌ء الهی بود، از جنس آنها بود.

وی با بیان اینکه رسالت پیامبران جهانی بود و رسالت انقلاب ما نیز جهانی است گفت: امام راحل معتقد بودند که وراثت زمین از آن صالحان است و او به دنبال نجات تمام بشریت بود.
رئیس جمهور ادامه داد:

نگاه امام جهانی بود و ساختن و پیشرفت ایران و نجات بشریت را 2 روی یک سکه و لازم ‌و ملزوم هم می‌دانست و او رهبری حقیقی ملت ایران را متعلق به حضرت مهدی(عج) می‌دانست و می‌فرمود این کشور و نهضت صاحب دارد و امام(ره) نظام ولایت را حلقه اتصال مردم به آسمان و حلقه اتصال مردم به رهبر حقیقی یگانه عالم حضرت مولا می‌دانست و ماندگاری و مشروعیت نظام اسلامی را از این ناحیه می‌دانست.

احمدی نژاد گفت: امام(ره) عزیز انتظار مصلح را اساس حرکت می‌دانست و انقلاب اسلامی را تمهید حضور امام(ره) می‌شمرد.

* همراهان توهین‌کنندگان به امام نمی‌توانند مدعی خط امام باشند

رئیس جمهور با اشاره به ویژگی‌های امام در ترویج روحیه خودباوری گفت: ‌امام راحل آمد و روحیه توانستن، خودباوری را در سایه توکل به خدا زنده کرد.

وی افزود: در نقطه مقابل شیاطین و مستکبران که به دنبال تحقیر ملت‌ها و القاء روحیه یاس و ناتوانی هستند، امام آمد قدرت و عظمت انسان و جایگاه انسان را احیا کرد و همه پیامبران برای احیای انسانیت انسان و هویت حقیقی انسان مجاهدت کردند و مشاهده کردید که ملت ایران و فرزندان برومندش در سایه این خودباوری و ایمان در برابر سهمگین‌ترین حملات و هجمه‌ها و فتنه‌های دشمن بشری به خصوص در دوره دفاع مقدس ایستادند و خم به ابرو نیاوردند.

رئیس‌جمهور در ادامه اظهار داشت: امروز فرزندان این ملت با همان نگاه و دلبستگی به ولایت همه قله‌های علم، فرهنگ و سیاست را یکی پس از دیگری فتح می‌کنند و امام به همه آموخت که ما می‌توانیم.

احمدی‌نژاد با اشاره به دیگر ویژگی امام گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های امام ظلم‌ستیزی بود و او روح حرکت انسانی و رمز تعالی و تکامل و عزت را در ایستادگی بر عدالت و مقابله با ظلم و تبعیض می‌دانست و او فرمود تا ظلم هست مبارزه نیز وجود دارد و تا زمانی که مبارزه هست ما نیز هستیم. امام استکبارستیزی را جزو ذات دینداری و ایمان به خدا و حرکت در مسیر انبیاء ‌الهی می‌دانست.

وی ادامه داد: اندیشه و حرکت امام جهانی بود و او به خوبی و با هوشمندی و هدایت الهی محور وحدت وماندگاری نظام سلطه را تشخیص داد و با تمرکز قدرت‌ها علیه آن راه نجات بشری از آن را باز کرد و او با تیزبینی و هدایت الهی رژیم صهیونیستی را بزرگ‌ترین ابزار سلطه و تحمیل بر ملت‌ها دانست و روز قدس را مبتکرانه تعیین کرد و تا آخر بر مقابله با این رژیم جعلی تاکید کرد.

رئیس‌جمهور افزود: امام می‌دانست که فرو ریختن رژیم صهیونیستی به معنای فرو ریختن ستون فقرات نظام ضد انسانی سلطه است. و می‌بینیم که امروز همه جهانیان این واقعیت را می‌بینند و بر امام راحل ما درود می‌فرستند.

احمدی‌نژاد یکی دیگر از ویژگی‌های امام را احترام به مردم ذکر کرد و گفت: ‌امام به مردم و تشخیص مردم احترام می‌گذاشت و همراه مردم حرکت می‌کرد و بر نقش مردم و برای نقش مردم در اداره کشور اصالت قائل بود. معتقد بود برپایه یگانه‌پرستی و عدالت مبارزه با ظلم و بی‌عدالتی و اصلاح امور جز با دست قدرتمند مردم امکان‌پذیر نیست و او قدرت ملت را تجلی قدرت خدا می‌دید و ملت ایران را بهترین ملت‌ها و بهتر از مردم صدر اسلام می‌دانست.
وی افزود: امام راحل به نقش اصیل مردم در اداره کشور و تصمیمات بزرگ عمیقا باور داشت و نظام اسلامی بدون مردم را فاقد اعتبار و ماندگاری می‌دانست و رکن اصلی جمهوری اسلامی ایران را در پیروی از ولایت و استقرار نظام ولایی مردم می‌دانست و آن را در تار و پود نظام اسلامی جاری ساخت.

رئیس‌جمهور با اشاره به فرمایشات رهبر کبیر انقلاب اسلامی گفت: امام راحل فرمود که میزان رای ملت است و 30 سال جمهوری اسلامی 30 انتخاب عظیم را برگزار کرد و همه آنها با یک سیستم و یک روش ثابت مردمی بود و مردم هم مجری انتخابات هم ناظر بر انتخابات و هم شرکت‌کننده در انتخابات و هم صاحب انتخابات هستند و مردمی‌ترین انتخابات انتخاب جهان در ایران برگزار می شود و مردم سالارانه‌ترین حکومت عالم، ‌حکومت جمهوری اسلامی ایران است.

احمدی‌نژاد با اشاره به انتخابات سال گذشته اظهار داشت: در این انتخابات حدود 40 میلیون نفر یعنی 85 درصد واجدین شرایط در یک انتخابات صد در صد آزاد شرکت کردند و رکورد مردم سالاری در دنیا را شکستند و دموکراسی حزب و ثروت و رسانه رادر دنیا به چالش کشیدند و حدود 25 میلیون نفر به خادم منتخب رای دادند و همه 40 میلیون و همه 75 میلیون نفر محترم هستند.

وی با بیان اینکه در طول 30 سال برخی خودخواهان بوده‌اند که همواره خود را برتر از ملت و مالک کشور دانستند، ‌اظهار داشت: این افراد بر این باور بودند که اگر رای ملت با آنها بود آن رای واقعی و محترم است و اگر آن رای با افراد دیگری بود آن رای احترامی ندارد و باید آن رای را لگدمال کرد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ‌کسانی که خود با همین سیستم و با همین روش بارها بر مناصب حکومتی تکیه کردند امام بزرگوار ما همواره از احترام به رای مردم و نتایج آن با قدرت صیانت کردند، همانطور که رهبر عزیزمان هوشمندانه از آراء مردم صیانت کردند و در برابر فشار همه قدرت‌های فاسد ایستادند و مقاومت کردند.

احمدی‌نژاد گفت: همه موظفند و بنده نیز به عنوان کوچک‌ترین خادمان ملت موظف هستم که از اساس مردم سالاری دینی و رای مردم صیانت کنم.

* آنها که زندگی اشرافی می‌سازند در مقابل امام و ملت محکوم هستند

وی به دیگر ویژگی امام یعنی ترویج روحیه خدمتگذاری به ملت اشاره کرد و اظهار داشت: ویژگی دیگر امام زندگی در کنار مردم بود و او خود را خدمتگذار ملت ایران نامید و دولت و حکومت را خادم ملت معرفی کرد و اصالت مدیریت را در خدمت به مردم خلاصه کرد و او با اشرافیت دولتی بریده از مردم مقابله کرد و با خصلت‌های شاهنشاهی و زندگی شاهانه برخی مسئولان و مدیران مبارزه کرد و در برابر نشانه‌های ورودی این صفت‌ها محکم و قاطعانه ایستاد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: اینکه عده‌ای با تکیه بر بیت‌المال زندگی اشرافی و اداری بسازند در مقابل امام و از نظر ملت محکوم هستند و امام با مردم بود و ساده زندگی می‌کرد همان گونه که امروز رهبری عزیزمان زندگی می‌کنند و او انقلاب و نظام را متعلق به توده‌های مردم می‌دانست و برای کسی امتیاز ویژه‌ای قائل نبود و همه پیروزی‌ها را به ملت منتسب می‌کرد و خود را طلبه کوچکی می‌دانست و از نگاه او احدی حق نداشت خود را مالک مردم و انقلاب بداند و ورای رای مردم و قانون برای خود امتیازاتی قائل باشد.

احمدی‌نژاد گفت: امام و انقلاب متعلق به ملت و مسیر امام از مسیر نورانی ولایت و امامت می‌گذرد و احدی حق ندارد خود را میراث‌دار امام و خط امام بداند.

وی در بخش مهمی از سخنان خود گفت‌: از عجایب تاریخ است که برخی خود را در صف دشمنان قسم خورده امام یعنی سلطنت‌طلب‌ها، منافقین و رسانه‌های استکباری و سران استکبار قرار می‌دهندو با همه ارزش‌ها و اصول امام و با ملت امام مقابله می‌کنندو آنگاه ادعای پیروی و مالکیت انحصاری امام و خط امام را دارند و عجیب‌تر آن است که انتظار دارند مردم این ادعای دروغین آنها و زیاده‌خواهی آنها را بپذیرند.

رئیس‌جمهور گفت: از نظر امام میزان وضع فعلی افراد است و او برای عناوین و لباس ارزشی قائل نبود و او در انتهای وصیت‌نامه خود به مردم سفارش کردند که مراقب باشید که ممکن است برخی افراد با سالوسی از ناحیه من یعنی امام تعریف شده باشند و یا تائیدیه‌هایی از من گرفته باشند که اینها ملاک نیست و میزان وضع فعلی افراد است.

احمدی‌نژاد با اشاره به مثال‌هایی در تاریخ اسلام گفت: در تاریخ اسلام افرادی در کنار پیامبر بودند که مجاهدت کردند اما بعدا در برابر عدالت علی (ع) ایستادند و حتی جنگ به راه انداختند و امام با نگرش مادی و بی‌بند و باری فکری غربی و سکولاریسم و لیبرالیسم و خودباختگی به نام مدرنیته مخالف بودن و در عین حال از تحجر و واپس‌گرایی نیز ابراز برائت می‌کردند و او اسلام خدا و دین خدا را پاسخگوی کامل به کرامت انسان،‌حیثیت انسان و همه نیازهای حقیقی انسان برای نیل به کرامت انسانی و برقراری حیات طیبه اعتقاد داشت.

وی افزود: از نگاه امام راحل حفظ نظام و حیثیت نظام از اوجب واجبات است.
رئیس‌جمهور با بیان اینک من به دلیل بیان برخی حرف‌های همه ملت عذرخواهی می‌کنم، اظهار داشت: کسانی که حرمت نگه نمی‌داند و هم صدا با دشمنان قسم خورده می‌خواهند چهره نظام مردمی و پاک جمهوری اسلامی ایران را مشوه کنند،‌ هرگز نمی‌توانند ادعای پیروی از امام و خط امام را داشته باشند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: افرادی که با توهین‌کنندگان به امام همراهی کردند و یا در برابر انحرافات بزرگ سکوت کردند آنها نمی‌توانند ادعای پیروی از خط امام را داشته باشند.
وی افزود: به فضل الهی امام عزیزمان آنچنان بنیان محکمی را پایه‌گذاری کرده است که خود از درون پالاینده است یعنی آلودگی‌ها و انحرافات را از درون خود پالایش می‌کند و هر کس در هر مقام و هر قدر که قدرتمند باشد اگر از خط امام و نظام فاصله بگیرد بی‌درنگ توسط دست پرقدرت ملت عزیز از صحنه طرد و دور خواهد شد.

رئیس‌جمهور با اشاره به گفتاری از مرحوم طالقانی در خصوص انقلاب اسلامی ایران گفت: به گفته مرحوم طالقانی هر کس در برابر این انقلاب بایستد هلاک می‌شود و این انقلاب یک انقلاب الهی است و ملت ایران انقلاب و نظام عظیم جمهوری اسلامی ایران را مفت به دست نیاورده‌اند که با بازی عده‌ای بازیگران بین‌آلمللی آن را به حراج بگذارد و این ملت زنده است، این انقلاب، امام و راه امام زنده است و به فضل الهی تا برقراری حکومت مهدی (عج) ادامه دارد.

*فریاد امام(ره) از حنجره میلیاردها انسان آزاده طنین‌انداز شده است

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نگاه به آثار جهانی حرکت‌های امام گفت: این سؤال مطرح است که ما در گذشته چه بوده‌ایم و امروز چه شده‌ایم؟ و دشمنان ما چه بوده‌اند و امروز چه وضعیتی دارند؟ و آن روز در چه وضعیتی و چه جایگاهی قرار داشتیم، ‌دشمنان کجا بودند و امروز ما کجا قرار داریم و دشمنان کجا هستند؟

وی با اشاره به اوایل انقلاب و پیش از انقلاب گفت: یک روز دشمنان آمدند و امام ما را در اوج مظلومیت به جرم دفاع از حیثیت ملت ایران و حقوق اساسی ملت ایران به جرم دادن بیدارباش به ملت و ملت‌های جهان دستگیر و تبعید کردند و یاران امام (ره) را سرکوب کردند و در اوایل انقلاب شاهد بودیم که حتی فریاد مظلومیت ملت ما به خصوص در دوره دفاع مقدس که همه قدرت‌های شیطانی علیه ما بودند و ما مظلومانه از خود دفاع می‌کردیم در آن دوران حتی فریاد مظلومیت ملت ما در جهان مادی و تحت سیطره شیاطین هیچ انعکاس و پژواکی نداشت.

رئیس‌جمهور با طرح این سؤال که امروز ملت ما به کجا رسیده است،‌گفت: می‌بینید که آشکارا روشن شده است که نظام مادی در سراشیبی سقوط است و دوره تاریخی آن به پایان رسیده و نظام استکباری که یک دوره تصور می‌کرد به قصد ریشه‌کنی ملت ایران و براندازی ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی می‌تواند طراحی و توطئه کند امروز در موضع تدافعی و انتقاد قرار گرفته است و در واقع امروز نظام سلطه از سازمان و سیستم یکسویه و ظالمانه خود که در حال فرو ریختن است، دفاع می‌کند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: البته این نظام ظالمانه به فضل الهی فرو خواهد ریخت و هیچ کس قادر به نجات این نظام استکباری نخواهد بود.

وی افزود‌:‌ امروز نام، یاد و راه و سیره امام فروزنده‌تر از همیشه در جهان می‌درخشد و زمزمه شب و روز همه آزادگان عالم است و خورشید وجود امام و نظام برآمده از حرکت امام درخشان‌تر و از افق بالاتر طلوع کرده و جهان را نورافشانی می‌کند و امروز فریاد و آرمان‌های امام راحل از حنجره پاک میلیون‌ها و میلیاردها انسان آزاده در جهان طنین‌انداز شده است.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه آرزوهای بزرگ امام در حال تحقق است، گفت: برخی انقلاب اسلامی را مقدمه حرکت آخرین می‌دانستند اما می‌بینید که انقلاب اسلامی در متن حرکت آخر است و حرکت آخر به فضل الهی آغاز شده است و به زودی به پیروزی نهایی خواهد رسید.

احمدی‌نژاد با اشاره به نظام سلطه گفت: این نظام که بزرگترین مانع تاریخی در برابر تحقق جامعه عدل جهانی است به پایان راه خود رسیده است و دست و پا زدن برای آنها فایده‌ای ندارد و حرکت آخر بشریت در حال شکوفایی است و برای مستکبران یک راه بیشتر باقی نمانده و آن تسلیم در برابر حق و توده‌های ملت‌ها است.

وی با بیان مطلبی در خصوص اعزام کشتی آزادی به سوی فلسطین گفت: عده‌ای از ملت‌ها در برابر جنایات رژیم صهیونیستی که وجود این رژیم توهین به بشریت و همه ملت‌ها و ساحت آزادی و یگانه‌پرستی و عدالت و صلح است به ستوه آمدند و سه سال است یک ملت رادر محاصره نگه داشته‌اند و با بمب و موشک از آن پذیرایی می‌کنند و آب، ‌دارو و غذا را از آنها دریغ می‌کنند و مستکبران به جنایتکاران جهان نشان صلح می‌دهند و ملت مظلوم در محاصره را تروریست می‌دانند و معلوم است که همه بشریت امروز به طغیان درآمده است و عده‌ای نتوانستند تحمل کنند و داوطلبانه حرکت کردند و مواد غذایی و دارویی را بسیج کردند و جان‌های خود را در کف دست خود گرفتند و حرکت کردند تا به مردم مظلوم فلسطین یاری برسانند. و حصر اهریمنی شیطان‌صفتان تاریخ را بشکنند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: البته آنها به ظاهر این کاروان را متوقف کردند و من به آنها می‌گویم گرچه این کاروان به ظاهر با حضور وحشیانه صهیونیست‌ها متوقف شد اما همه بدانند که به لطف خدا بزودی کاروان صلح وآزادی از نقاط مختلف جهان حرکت خواهد کرد و با برچیدن بساط صهونیست آزادی و عدالت را به همه جهانیان هدیه خواهد کرد.

احمدی‌نژاد با اشاره به جنایات امروز رژیم صهیونیستی گفت: این جنایات نه از سر قدرت که از سر ضعف و دیوانگی است و به نظر می‌رسد که آنها تسلط بر اعصاب و اندیشه‌شان را از دست داده‌اند و البته ما اطلاع داریم و به همه ملت‌ها اطلاع می‌دهم که آنها برای جبران شکست گذشته و بازسازی اقتدار نظامی و هیبت پوشالی آدمکشی دنبال طراحی برای حمله مجدد به غزه هستند اما آنها اشتباه می‌کنند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی امروز منفورترین چهره‌ها در نزد ملت‌ها هستند و حمله به کاروان آزادی به یک معیار سنجش صداقت دولت‌ها تبدیل شده است و برخی خوب موضع‌گیری کرده‌اند و برخی در اروپا مواضع خوبی اتخاذ کردند اما دولت آمریکا تحت سیطره صهیونیست‌های جنایتکار به نفع صهیونیست‌ها موضع‌گیری کرد و من امیدوارم آنهایی که موضع خوبی گرفتند به این مواضع خود ادامه بدهند و مانع از تجاوزات بعدی این رژیم شوند و دولت آمریکا هم توبه کنند و بدانند که این مواضع به بن‌بست رساندن آقای اوباما و به پایان رساندن این فرد و درنتیجه به پایان رساندن کل دولت آمریکا است لذا باید دست از حمایت رژیم صهیونیستی بردارند.

رئیس‌جمهور خطاب به رژیم صهیونیستی گفت: 60 سال و به تعبیری 110 سال جنایت کرده‌اید و از آن روزهای اواخر قرن 19 طراحی کردید تا بر فلسطین سلطه پیدا کنید و برای اشغال فلسطین برنامه‌ریزی کردید و برنامه‌ریزی کردید تا پایگاهی را راه بیاندازید تا از آن پایگاه همه عالم راتحت فشار قرار دهید و 110 سال جنایت کردید کافی است ومن به شما هشدار می‌دهم که هر اقدام جدید تجاوزکارانه به معنای مرگ قطعی رژیم صهیونیستی خواهد بود.

احمدی‌نژاد ادامه داد: صهیونیست‌ها هر اقدام وحشیانه‌ای که می‌کنند یک گام به فروپاشی نزدیک می شوند و به حامیان این رژیم نصیحت می‌کنم که به حقوق ملت‌ها و حقوق ملت فلسطین احترام بگذارید و همان طور که این رژیم را برپا کردید بهترین حالت برای شما این است که به همان ترتیب بساطش را جمع کنید و خودتان و ملت‌ها را نجات دهید وگرنه بدانید که دست قدرت ملت‌ها این رژیم را برمی‌چیند و هم حامیان این رژیم را به عنوان جنایتکار جنگی به پای میز محاکمه می‌کشاند.

وی افزود: امروز به لطف حرکت امام و فداکاری و ایستادگی شما ملت بزرگ و هوشمندی و ایستادگی رهبری گرانقدر همه ملت‌ها بیدار شده‌اند و امواج عظیم انسانی برای برپایی عدالت و برپایی یگانه پرستی و حکومت صالحان تحت امر مصلح کل و موعود امم حضرت مهدی (عج) آماده می‌شود و نظام استکبار در سراشیبی سقوط است و تلاش‌های مذبوحانه کمکی به نجات آن نخواهد کرد.

*از دست اندازی بیشتر اشرافیت برآمده از بیت المال به حقوق ملت جلوگیری می‌کنیم

رئیس جمهور با بیان اینکه می‌خواهم تجدید عهدی با امام عزیزمان داشته باشیم، گفت: امروز در بیست و یکمین سالگردامام و در کنار مرقد نورانی امام هستیم. ای امام(ره) مشاهده کن که اینها و همه ملت‌ها و توده‌های میلیونی و میلیاردی انسان‌های آزادیخواه همه و همه عاشق تو و راه و ارزش‌های برآمده از انقلاب تو هستند و ما با تو پیمان می‌بندیم که این عشق مقدس را نسل به نسل و سینه به سینه تا آخر چون امانت الهی حفظ و به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

وی افزود: ای امام ای هدیه بزرگ خدا به بشریت راه تو تا برقراری حکومت عدل جهانی به رهبری مولایمان ادامه دارد و نسل‌های پی در پی مومن‌تر، هوشمند‌تر، مصمم‌تر و عاشق‌تر در وسط صحنه انقلاب ایستاده‌اند و از همه ارزش‌ها و اصول تو با قاطعیت صیانت خواهند کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: ای امام ای بشارت دهنده عزت و ازادی انسان‌ها، دنیا پرستان با آرزوی واهی در برابر دین و آرمان‌ها و حقوق ملت‌ها ایستاده‌اند و ما به فرمان تو و با تمام وجود در برابر دنیای مادی و پوشالی آنها ایستاده‌ایم و حسرت یک گام پیشروی علیه جبهه حق را بر دل آنها خواهیم گذاشت.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود در تجدید بیعت با امام راحل گفت:‌ ای امام عزیز از میراث گرانقدر تو و از جمهوری اسلامی و عشق و دلدادگی به خط نورانی امامت و ولایت که حلقه وصل به آسمان و نقطه تمرکز و نفرت همه شیاطین است با همه وجود صیانت خواهیم کرد و آنان آرزوی تضعیف رابطه امت با امام و عقب نشینی ملت ایران از مواضع انقلابی را به گور خواهند برد.

وی ادامه داد: ای روح خدا در کالبد زمان ما با همه وجود در خدمت بندگان خدا و ملت بزرگ هستیم و راه و رسم خدمتگزاری و نوکری ملت را با هیچ چیز عوض نمی‌کنیم و ای یاور محرومان ما محرومان را و متن ملت را ولینعمت خود و خدمت به آنها را و نوکری به این افراد را افتخار ابدی برای خود می‌دانیم و ما یک موی کوخ نشینان را با هزاران کاخ کاخ‌نشینان معاوضه نخواهیم کرد.

رئیس جمهور تأکید کرد: مستکبران و اشرافیت برآمده از بیت‌المال هرچه می‌خواهند بگویند بدانند که ما در برابر آنان ایستاده‌ایم و نه تنها هیمنه دروغین آنها را به رسمیت نخواهیم شناخت و از دست اندازی بیشتر آنها به حقوق ملت جلوگیری می‌کنیم بلکه به لطف خدا یاری و هدایت رهبری عزیز و حمایت ملت بزرگوار را و حقوق ملت را حتی اگر به لایه‌های قانون‌دانی و در لفاف قطعنامه‌ها پیچیده باشند از حلقوم آنها بیرون خواهیم کشاند.
احمدی‌نژاد در ادامه اظهار داشت: ای امام ما از تو یاد گرفته‌ایم که تخطئه خودخواهان و دنیا پرستان نعمت الهی است و ما از شماتت‌های مستکبران و شبکه‌ رسانه‌ای آنها و ظالمان و دنباله‌روهای آنان ترسی نداریم و تا آنجا که به خودمان و شخصیت ما توهین و هجمه می‌کنند هر قدر ناجوانمردانه و غیر اخلاقی باشد تحمل می‌کنیم اما آنها بدانند که تجاوز به حریم و حرمت خط و آرمان تو و انحراف از آن را هرگز تحمل نمی‌کنیم و با تمام وجود در برابر آنها خواهیم ایستاد.

*امام زنده است تا انتظار و تا عشق به امام عصر (عج) زنده است

وی تأکید کرد: ای امام ما عشق به مردم، انسان‌ها و مهرورزی با آحاد مردم و تواضع در برابر مردم و گردن فرازی در برابر مستکبران را از تو آموخته‌ایم و با تو عهد می‌بندیم که تا جان در بدن داریم از این میثاق الهی منحرف نشویم. و ای امام تو فرمودی که با دلی آرام به آسمان پر می‌کشی به تو اطمینان می‌دهم که این ملت به خصوص جوانان غیرتمند ملت ایران تا برافراشتن پرچم تو که پرچم الله اکبر و بانگ و ندای مهدی فاطمه است بر قلل رفیع جهان خواهد ایستاد و در حقانیت راه تو ذره‌ای تردید به خود راه نخواهند داد.
رئیس جمهور خطاب به دنیا گفت: امام زنده است و ملت ایران زنده است و ملت‌های آزاده زنده هستند و عدالت خواهی زنده است و یگانه پرستی زنده است و همه زنده هستند تا انتظار و تا عشق به امام عصر (عج) زنده است.

احمدی نژاد گفت: به فضل الهی آینده روشن در انتظار شما مردم و ذلت و خواری در انتظار دشمنان بشریت است. و من می‌خواهم از ملت بزرگ ایران به خاطر همه خوبی‌هایشان و به خاطر همه بزرگواری‌هایشان و هوشمندی‌هایشان در طول تاریخ و در دوره انقلاب و در دوران دفاع مقدس در صیانت از خط ولایت و امامت و از حضور پرشکوه شما در صحنه‌های یک سال اخیر صمیمانه تشکر کنم.

وی افزود: از حضور شما مردم در این اجتماع عظیم و حماسی بعداز بیست و یک سال که آمدید راه و نام و خط امام را فریاد بزنید و عزت و عظمت و حیات خود را به رخ دنیا بکشید صمیمانه از همه اقشار مردم از علما، دانشگاهیان، فرهنگیان، کارگران و عشایر و کشاورزان، از کسبه، خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان به خصوص از جوانان و دختران و پسران شجاع غیرتمند سپاسگزاری می‌کنم