همشهری آنلاین : وزیر علوم گفت: هر کس تلاش کند محیط دانشگاه را به یک جناح سیاسی وابسته کند به جنبش دانشجویی خیانت کرده است چرا که فعالیتهای دانشجویی و فرآیند فعالیتهای دانشگاهی باید در راستای تربیت نیروی انسانی آگاه، متعهد و متخصص برای نظام باشد نه برای یک جریان سیاسی خاص یا حزب و گروه.

به گزارش خبرگزاری مهر، کامران دانشجو در دیدار با اعضای شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان افزود:  دانشجویان در دوران دانشجویی به علت اقتضای این سن دارای هر تفکری که باشند آزاده و آرمان خواه هستند و دلبستگی کمی به مسائل دنیوی دارند.

وزیر علوم اظهار داشت: دانشجویان و تشکلهای دانشجویی در فعالیتهای سیاسی اجتماعی خود مستقل عمل کنند و وابسته به احزاب و جناحهای سیاسی نباشند که در غیر این صورت آرمانخواهی آنان خدشه دار می شود.

وی با اشاره به سابقه دخالت جناحها و گروههای سیاسی خارج از دانشگاه در فعالیتهای سیاسی دانشجویان گفت: اهمیت فعالیتهای جنبش دانشجویی در پایبندی آنها به آرمانها و آزادگی و استقلال حرکت آنها است نه پایبندی به جناح یا حزب سیاسی.

دانشجو افزود: دانشجویان همیشه باید وضع مطلوب را مطالبه کنند و هیچگاه به وضع موجود رضایت ندهند و همواره در صدد اصلاح روندهای نامطلوب باشند.

وی با تأکید بر فعالیتهای علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانشجویان و ضرورت فضای بانشاط و پویا در دانشگاهها گفت: چند صدایی و تفاوت دیدگاهها در محیط دانشگاهی، یک فرصت است و نه یک تهدید اما باید در نظر داشت که کلیه فعالیتها باید در  چارچوب قوانین کشور و در مسیر اسلام، انقلاب اسلامی و مطابق منویات مقام معظم رهبری در راستای مصالح عمومی و منافع ملی باشد.

 اعضای شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در دیدار با وزیر علوم از اینکه در نظام اسلامی افرادی در دانشگاهها باشند که با تکیه بر نظریات غربی، اعتقادات دینی دانشجویان را زیر سئوال ببرند ابراز تاسف کردند.

یکی از اعضای این تشکل دانشجویی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب برایجاد کرسیهای آزاد اندیشی گفت: چندین سال است که از طرح این موضوع از طرف رهبر انقلاب می گذرد ولی اقدام شایسته ای در این زمینه نشده است.

یک عضو دیگر این تشکل دانشجویی گفت: معاونت فرهنگی وزارت علوم در چند سال گذشته بعد از انجمن های علمی، نشریات و کانونهای فرهنگی اولویت سوم را برای فعالیت تشکل های دانشجویی در محیط دانشگاهی قائل بودند که نتیجه آن ضعف و کم تحرکی امروز تشکلهای دانشجویی است و ما از مسئولین دانشگاهها در دولت دهم انتظار داریم متناسب با جایگاه و نقش تشکلهای دانشگاهی از آنان حمایت کنند.

گلایه از عدم نظارت مسئولین دانشگاهها بر کانونهای فرهنگی فیلم، عکس و موسیقی محور صحبتهای یکی دیگر از اعضای جامعه اسلامی دانشجویان بود.