همشهری آنلاین: مخبر کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت:

سرانجام پس از سه روز گفتگو و تبادل نظر در این کمیسیون، کلیات لایحه بودجه سال 1389 کل کشور با 23 رأی موافق ، 7 رأی مخالف و یک رأی ممتنع به تصویب رسید.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمدمهدی مفتح در جمع خبرنگاران افزود: جلسات کمیسیون تلفیق با ارائه گزارشی درباره تأثیر بودجه در شاخص‌های کلان اقتصادی با حضور رئیس کل بانک مرکزی و مسئولان ذی ربط از جمله وزیر امور اقتصادی و دارایی و معاون نظارت راهبردی رئیس جمهور برگزار شد.

وی اضافه کرد: بررسی جزئیات درآمدها و پیش بینی سقف درآمدهای دولت از جلسه روز شنبه این کمیسیون آغاز می‌شود.

مفتح گفت: در جلسه دیروز نیز رئیس کل بانک مرکزی گزارشی درباره تحولات اقتصاد کلان در ده ماهه 1388 ارائه کرد.

وی افزود: بر اساس گزارش ارائه شده مبتنی بر آمار صندوق بین‌المللی پول در آوریل 2009 رشد اقتصادی ایران 3 و 2 دهم درصد پیش بینی شده است.

مفتح گفت: این در حالی است که رشد اقتصادی کشورهای مختلف، متأثر از بحران اقتصادی، کاهش یافته یا با تراز منفی روبه‌رو بوده است.

وی افزود: رشد اقتصادی برخی کشورها ازجمله ترکیه منفی 5 و یک دهم درصد، عربستان منفی 9 دهم درصد، کشورهای مستقل مشترک المنافع منفی 5 و یک دهم درصد، کویت منفی یک و یک دهم درصد و امارات منفی 6 دهم درصد پیش بینی شده است.

مخبر کمیسیون تلفیق اضافه کرد: در میان کشورهای منطقه رشد اقتصادی لبنان 3 درصد، پاکستان 2 و نیم درصد، بحرین 2 و 6 دهم درصد، میانگین خاورمیانه 2 و نیم درصد و قطر 18 درصد پیش بینی شده است که به این ترتیب رشد اقتصادی ایران بعد از قطر قرار دارد.

وی در زمینه پیش بینی نرخ ارز نیز گفت: دولت رقم 985 تومان را برای هر دلار پیشنهاد کرده است که این موضوع در زمان خود در کمیسیون تلفیق بررسی خواهد شد.