همشهری آنلاین: مشکل چسبیدن پدال گاز در خودروهای جدید ابعاد گسترده‌تری به خود گرفته است.

روزنامه دی ولت بر روی پایگاه اینترنتی خود گزارش داد، فقط شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا نیست که باید میلیون‌ها خودرو خود را فرا بخواند، کنسرسیوم خودروسازی فرانسوی پی.اس.ای پژو سیتروئن هم از ده‌ها هزار مشتری خود خواسته تا خودروهای‌شان را به تعمیرگاه روانه کنند.

دلیل این فراخوان همکاری این دو شرکت خودروسازی در تولید خودروهای شخصی است.

یکی از سخنگوی پی.اس.ای گفت "زیر 100 هزار نفر" با چنین مشکلی در خودروهای پژو 107 و سیتروئن C1 مواجهند. این خودروها از نظر ساخت عملا شبیه تویوتا آیگو (Aygo) هستند. این خودروها در سراسر اروپا به فروش رفته‌اند.

تویوتا در آمریکای شمالی، چین و اروپا برای میلیون‌ها خودرو فراخوان داده است که امکان دارد پدال گاز آنها بچسبد. یکی از این مدل‌ها آیگو است. در کلین (Kolin) در جمهوری چک، تویوتا و پی.اس.ای مشترکا خودروهای شخصی می‌سازند. سخنگوی پی.اس.ای گفت، هدایت کارخانه TKCA بر عهده تویوتاست و فن‌آوری ژاپنی در آن به کار گرفته شده است.

تویوتا در آن کارخانه آیگو تولید می‌کند و پی.اس.ای پژو 107 و سیتروئن C1. قطعات این خودروها شباهت زیادی با هم دارند. کمتر از 10 درصد خودروهای تولیدی پی.اس.ای که از سال 2005 در کلین ساخته شده‌اند، با چنین مشکلی مواجهند.[رییس تویوتا عذرخواهی کرد]