گروه شهری: نخستین پردیس‌های سینمایی تهران تا پایان آذر ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار همشهری اکبر تشکری‌نیا، مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: در مجموعه سینمایی که ترکیبی از مراکز فرهنگی – تجاری است، با عنوان پردیس‌های سینمایی تا پایان آذر ماه به بهره‌برداری می‌رسد.
وی اضافه کرد: مجموعه رازی در خیابان قزوین (منطقه 11) و مجموعه تماشا در میدان معلم (در منطقه 18) با هزینه‌ای درحدود 5 میلیارد تومان تا پایان این ماه گشایش می‌یابد. تشکری‌نیا گفت: در پردیس‌های سینمایی علاوه بر سالن سینما، رستوران، فضاهای تجاری و پارکینگ، در بخشی هم فضای ورزشی کودکان پیش‌بینی شده است. به گفته مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران پردیس‌های ساخته شده دارای سه سالن بوده و مجموعاً گنجایش پذیرایی از 1600 نفر را دارند.
وی با بیان این‌که احداث پردیس‌های سینمایی در 10 منطقه از تهران در حال اجراست گفت: پردیس سینمایی زندگی با پنج سالن سینما تا پایان امسال در منطقه 5 به بهره‌برداری می‌رسد. به گفته تشکری‌نیا مجموعه دیگری که در منطقه 2 در حال ساخت است، یک مجموعه بزرگ سینمایی سه‌بعدی است.
تشکری‌نیا در پایان گفت: شهردار تهران بر توسعه پایدار فضاهای فرهنگی تأکید دارند و در حال حاضر نیز طرح جامع فضاهای فرهنگی تهران با همکاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری و با نگاه به طرح‌های جامع و راهبردی تهران در دست تهیه است.
مجموعه آفتاب در شرق تهران
 خبر دیگری حاکی از آن است که مجتمع ورزشی، تجاری و پارکینگ آفتاب با زیربنای 12 هزار متر مربع در یازده طبقه در محدوده شرق منطقه 7 تهران در حال احداث است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 7 در گفتگو با سما درخصوص این مجموعه ورزشی، تفریحی و فرهنگی گفت:  این مجموعه در زمینی به متراژ یک هزار و 150 متر مربع با نظارت معاونت فنی و عمرانی منطقه و توسط شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در حال احداث است. وی افزود:  بخش ورزشی این مجموعه در قالب ورزشهای توپی و غیر توپی، استخر و سونا و زمین هندبال در 5 طبقه طراحی شده و مابقی طبقات مجموعه آفتاب به صورت 3 طبقه تجاری و 3 طبقه پارکینگ با گنجایش 103 خودرو مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
دهقان در زمینه وضعیت پیشرفت پروژه مذکور اظهار داشت:  در حال حاضر سازه نگهبان با 80 درصد پیشرفت در خارج از کارگاه در حال تکمیل شدن است که به زودی در محل نصب خواهد شد.