گروه حوادث: اختلاف 300 میلیونی بر سر معامله مواد‌مخدر باعث شد سرکرده 2 باند تبهکاری، نقشه ربودن همدیگر را طراحی کنند تا از صحنه آزار و اذیت رقیب بلوتوث تهیه کنند.

پلیس با دستگیری اعضای این دو باند، راز سیاهی را فاش کرد که در آن 2 دختر دبیرستانی قربانی نقشه شیطانی 7 مرد شیطان صفت شده بودند. 8 ماه قبل، ماموران پلیس امنیت استان تهران در جریان انتشار بلوتوثی قرار گرفتند که در آن چند مرد تبهکار، جوانی را ربوده و مورد آزار و اذیت قرار داده بودند.

ماموران با بررسی این بلوتوث منتشر شده، متوجه شدند قربانی مردان شیطان‌صفت، جوانی است که خود سرکرده یکی از باندهای تبهکاری در منطقه حصارک کرج به شمار می‌رود.

بنابراین، به دستور قاضی صمدی- بازپرس شعبه دوم دادسرای جنایی کرج- رسیدگی ویژه به این پرونده در دستورکار پلیس قرار گرفت و ماموران، تحقیقات گسترده‌ای را برای کشف راز بلوتوث سیاه شروع کردند. 

درحالی‌که تحقیقات ادامه داشت، تیم‌ تحقیق متوجه شد مرد جوانی که مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود، از مدتی قبل با سرکرده یکی دیگر از باندهای خلافکار منطقه بر سر معامله 300 میلیون تومانی مواد‌مخدر درگیری پیدا کرده و احتمالا این بلوتوث از سوی نوچه‌های سرکرده باند رقیب تهیه شده است.

با این فرضیه، ردیابی‌ها برای شناسایی اعضای باند رقیب آغاز شد اما هنوز سرنخی از متهمان به دست نیامده بود که اطلاعات تازه‌ای در اختیار پلیس قرار گرفت.

تحقیقات نشان می‌داد که بعد از انتشار بلوتوث سیاه که در آن مرد جوان در دام چند مرد گرفتار شده بود، این بار اعضای باند این جوان، دست به انتقام‌گیری زده و سردسته باند رقیب را ربوده بودند. آنها نیز با کشاندن این مرد به محلی در حاشیه شهر، او را مورد ‌آزار و اذیت قرار داده و بلوتوث آن را در شهر پخش کرده بودند. 

با مشخص شدن این موضوع، دستور بازداشت اعضای هر دو باند صادر شد و ماموران پاتوق‌های تمامی متهمان را به‌صورت نامحسوس زیرنظر گرفتند، اما بررسی‌ها نشان می‌داد اعضای هر دو باند بعد از اینکه متوجه شده‌اند پلیس در تعقیب آنهاست پا به فرار گذاشته و به شهرهای دیگر گریخته‌اند.

با این اطلاعات، جست‌وجو برای ردیابی متهمان ادامه یافت و ماموران با دستگیری تعدادی از افرادی که با آنها در رابطه بودند، سرنخ‌هایی از حضور تبهکاران تحت تعقیب در کرمان، یزد و چند شهر شمالی کشور به دست آوردند.

تیم‌های عملیاتی پلیس با دریافت دستور قضایی راهی شهرهای مورد نظر شدند و در ادامه تحقیقات موفق شدند هردو سردسته تبهکار را به همراه 26 نفر از نوچه‌های آنها دستگیر کنند.

اعضای هر دو باند بعد از انتقال به اداره آگاهی به ربودن سردسته باند رقیب و آزار و اذیت او اعتراف کردند و مدعی شدند به خاطر انتقام‌جویی دست به این کار زده‌اند.

سرهنگ نادرسرکاری- رئیس پلیس اطلاعات و امنیت استان تهران- با اعلام این خبر گفت: اعضای این دو  باند دارای سوابق متعدد زورگیری، شرارت، خرید و فروش مواد‌مخدر و خفت‌گیری هستند که برخی از آنها از مدت‌ها قبل و برخی دیگر نیز طی چند هفته گذشته دستگیر و راهی زندان شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 7 نفر از متهمان دستگیر شده، علاوه بر فعالیت در این باند، به ربودن 2 دختر دانش‌آموز و آزار و اذیت آنها نیز اعتراف کرده‌اند، افزود: این متهمان زمانی که 2 دختر دانش‌آموز از مدرسه به خانه بر می‌گشتند، آنها را ربوده و با انتقال به باغی، آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده بودند.

سرهنگ سرکاری ادامه داد: بعد از دستگیری این 7 نفر، دختران نوجوان با حضور در اداره پلیس آنها را شناسایی و علیه این افراد طرح شکایت کردند.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت استان تهران  با تشریح عملیات دستگیری متهمان گفت: هم‌اکنون اعضای این دو باند در بازداشت به سر می‌برند و افرادی که با این شگرد مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند، با اطمینان از اینکه هویت آنها نزد پلیس محفوظ خواهد ماند، می‌توانند برای شناسایی متهمان و طرح شکایت به اداره پلیس اطلاعات و امنیت استان تهران در میدان استاندارد مراجعه کنند.