پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۹۶ - Feb 1, 2007
با شهادت 10مأمور پليس و نيروهاي محلي خاتمه يافت
جدال خونين با قاچاقچيان در ارتفاعات سميرم
در جريان درگيري قاچاقچيان و پليس، يكي از اشرار با شليك  به سوي مردم، 5 نفر از اهالي را به شهادت رساند
گروه حوادث- در درگيري مسلحانه ماموران نيروي انتظامي سميرم و قاچاقچيان مواد مخدر، 10 نفر از ماموران پليس و مردم اين شهرستان شهيد و 4 قاچاقچي بين المللي مواد مخدر به هلاكت رسيدند.
در اين درگيري كه از شب تاسوعا آغاز شده و 18 ساعت به طول انجاميد، ماموران موفق شدند 1500 كيلو گرم مواد مخدر و مقداري سلاح و مهمات از قاچاقچيان كشف كنند.
شامگاه دوشنبه گذشته، همزمان با تاسوعاي حسيني، ماموران پليس سميرم در محور حنا- آباده سرگرم گشت زني و بازرسي خودروهاي عبوري بودند كه به يك دستگاه وانت مزدا مظنون شدند. پس از آنكه ماموران به اين خودرو دستور ايست دادند، راننده وانت به سرعت خود افزوده و اقدام به فرار كرد و به اين ترتيب تعقيب و گريز آغاز شد. هنگامي كه مأموران در تعقيب خودروي مزدا بودند، سرنشينان اين خودرو به سوي ماموران آتش گشودند كه بر اثر آن، فرمانده پاسگاه 11 سميرم به شهادت رسيد.
از آنجا كه احتمال مي رفت سرنشينان اين خودرو از اشرار و قاچاقچيان باشند، ماجرا به ديگر واحدهاي گشتي گزارش شد و دقايقي بعد قاچاقچيان كه پليس در تعقيب آنها بود در روستايي در نزديكي سميرم خودروي خود را رها كرده و با استفاده از تاريكي شب و با گروگان گرفتن تعدادي از ماموران به سوي يك مرغداري در ارتفاعات صعب العبور و پوشيده از برف منطقه گريختند.
مردم منطقه كه با شنيدن صداي شليك گلوله ها و حضور خودروها و آمبولانسها از ماجرا مطلع شده بودند، به كمك ماموران پليس شتافتند. در حالي كه تيم  هاي ديگر پليس نيز وارد ماجرا شده و مرغداري را محاصره كرده بودند، روز بعد با روشن شدن هوا و همزمان با روز عاشورا، قاچاقچيان به سوي ماموران و مردم آتش گشودند و به اين ترتيب درگيري مسلحانه خونين آغاز شد.
با گذشت 18 ساعت از آغاز درگيري در حالي كه 6 نفر از مردم محلي و 4 مامور به شهادت رسيده و 13 نفر مجروح شده بودند، ماموران توانستند 4 قاچاقچي مخدر را به هلاكت برسانند. با هلاكت قاچاقچيان، در بازرسي خودروي به جا مانده ازآنها 1500 كيلو مواد مخدر و تعدادي سلاح و مهمات كشف شد.
به گفته فرمانده انتظامي سميرم، قاچاقچيان از منطقه سيستان و بلوچستان بوده اند اما هويتشان هنوز به طور قطعي مشخص نشده است. از سوي ديگر، جانشين فرمانده نيروي انتظامي نيز با تاكيد بر كشته شدن تمامي اشرار در اين حادثه گفت: علي رغم تأكيد مأموران امنيتي، مردم بعد از اطلاع از حادثه به محل آمدند كه يكي از اشرار كه هنوز زنده بود 5 نفر از مردم را در اين صحنه به شهادت رساند. وي از انجام تحقيقات گسترده براي پيگيري علل حادثه و جزئيات آن خبر داد.
سه روز عزاي عمومي
به دنبال شهادت 10 نفر از ماموران و مردم سميرم در درگيري با اشرار مسلح، از سوي فرماندار اصفهان سه روز در اين منطقه عزاي عمومي اعلام شد.
همچنين استاندار اصفهان طي پيامي خطاب به مردم شهرستان سميرم، از خانواده جانباختگان اين حادثه دلجويي واز مردم منطقه قدرداني كرد.

عمو و برادر زاده باند سرقت تشكيل داده بودند
012609.jpg
012612.jpg
گروه حوادث - اعضاي باندي كه با جعل عنوان مامور مبارزه با مواد مخدر به سرقت هاي ميليوني در كرج دست زده اند، پس از دستگيري در بازجويي هاي اوليه مدعي شدند تا كنون نقشه 20 سرقت را طراحي و اجرا كرده اند.
صبح ششم آبان  ماه گذشته، يك قاضي بازنشسته دادگستري به مركز پليس در خيابان عظيميه رفت و مدعي شد دقايقي قبل۲ سرنشين خودرو پيكاني با ربودن چند ميليون تومان چك مسافرتي وي متواري شده اند.
اين مرد در توضيح ماجرا گفت: ساعتي قبل زماني كه بعد از گرفتن۷ ميليون تومان چك مسافرتي از يكي از شعب بانك، قصد سوار شدن به خودرو پژويم را داشتم، ناگهان پيكان سفيد رنگي مقابلم توقف كرد. لحظاتي بعد 2 سرنشين خودرو كه خود را مأمور مبارزه با مواد مخدر معرفي مي كردند، به من گفتند بايدخودروم را مورد بازرسي قرار دهند.
من كه به حركات آنها مشكوك شده بودم از آنها خواستم كارت شناسايي شان را نشان دهند، آنها نيز بعد از نشان دادن كارت شناسايي، خودروم را مورد بازرسي قرار داده و سپس اقدام به بازرسي بدني ام كردند.
در اين هنگام يكي از آنها كه مرد حدوداً 50 ساله اي بود، از خودرو پياده شده و به بهانه بازرسي بدني۷ ميليون تومان  چك مسافرتي اي را كه همراهم بود از جيبم خارج كرده و به سرعت سوار بر خودروشان متواري شدند. بعد از رفتن اين دو مرد بود كه متوجه شدم آنها سارق هستند، ولي تلاشم براي پيدا كردن آنها بي نتيجه ماند.
شكايت هاي مشابه در اداره آگاهي
با طرح اين شكايت، تيمي از كارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي كرج به سرپرستي سرهنگ محمد عيوضي مامور پيگيري پرونده شدند. با شروع بررسي ها در حالي كه در همان نخستين بررسي ها مشخص شده بود شكايت هاي مشابه متعددي از سارقان مامورنما به اداره پليس ارجاع شده است، يكي از شاكيان با اعلام شماره پلاك خودرو پيكان، سرنخ مهمي را در اختيار پليس قرار داد.
سارقان خانوادگي
با اين سرنخ وقتي كه در تحقيقات پليسي، رد پيكان سرقتي در جلوي خانه يك پيرمرد در حصارك پيدا شد، ماموران به سراغ صاحبخانه رفتند كه در بازجويي از وي مشخص شد خودروي پارك شده متعلق به نوه پيرمردي به نام وحيد است كه هر شب آن را به بهانه اينكه پاركينگ ندارد در جلوي خانه آنها پارك مي كند.
با اعترافات وحيد، وي و همدستانش در خانه اي در حيدر آباد دستگير شدند.در جريان بازجويي ها از سارق جوان و همدستانش، وي با اعتراف به اينكه سرقت ها را با همدستي عمويش انجام مي داده است. به همراه ساير اعضاي باند به 20 فقره سرقت تحت عنوان مامور پليس و سرقت 4 دستگاه خودرو سواري اعتراف كردند.
سرهنگ حجت الله مفاخري- رئيس اداره آگاهي كرج- روز گذشته با اعلام خبر دستگيري اعضاي اين باند گفت: هم اكنون تلاش براي دستگيري سركرده فراري باند در حالي ادامه دارد كه بازپرس پوراحمدي از كساني كه در مناطق مركزي كرج به اين روش مورد سرقت قرار گرفته اند خواسته است جهت مواجهه حضوري به اداره آگاهي كرج مراجعه كنند.

30 سرقت در 55 روز آزادي
012606.jpg
گروه حوادث- كيف قاپ حرفه اي كه در مدت 55 روز آزادي از زندان به 30 فقره كيف قاپي دست زده بود، بار ديگر راهي زندان شد.
سرهنگ حسين خوئيني معاون آگاهي پايتخت، روز گذشته در توضيح خبر دستگيري اين كيف قاپ حرفه اي گفت: اين سارق جوان،به محض آزادي از زندان بار ديگر با استفاده از 2 موتورسيكلت پولسار مشكي وهونداي قرمزرنگ درسطح تهران اقدام به كيف قاپي مي كرد.
وي افزود: در بازجويي از اين متهم مشخص شد وي 25 آبان ماه، بعد از گذراندن دوره حبس خود به اتهام كيف قاپي آزاد شده ولي به جاي اينكه زندان درس عبرتي برايش شده باشد، بار ديگر با استفاده از موتورسيكلت هاي پرشتاب درمحدوده خيابانهاي آزادي، بلوار كشاورز، جمهوري، ميدان امام خميني (ره)،كارگر،شهرري و... اقدام به كيف قاپي مي كرد كه با رديابي هاي كارآگاهان اداره 18 آگاهي پايتخت دستگير شد.
برپايه اين گزارش، متهم بعد از دستگيري منكر سرقت بود، ولي وقتي در بررسي هاي پليسي مقدار زيادي از اموال مسروقه پيدا شد، چاره اي جز اعتراف براي وي باقي نماند و او به 30 فقره سرقت در مدت 55 روز اعتراف كرد. روز گذشته سرهنگ خوئيني از شهرونداني كه در اين مدت در اين مناطق از آنها سرقت شده است، خواست با مراجعه به اداره 18آگاهي وي را شناسايي كنند.

دستگيري ربايندگان نماينده سابق مجلس
گروه حوادث- 3 آدم ربا كه با تهديد اسلحه يكي از نمايندگان سابق مجلس را از تهران ربوده و به دماوند انتقال داده بودند، در عمليات هماهنگ كارآگاهان اداره يكم آگاهي پايتخت در 2 شهر آمل و قصرشيرين بازداشت شدند.
قاضي رضا جعفري، معاون دادسراي جنايي تهران روزگذشته با تاييد اين خبرگفت: چندي پيش كارآگاهان اداره يكم اداره آگاهي پايتخت، در برابر شكايت مردي قرار گرفتند كه مدعي بود 3 مردناشناس با تهديد اسلحه وي را به قصد اخاذي ميليوني از تهران ربوده و به دماوند انتقال داده اند. شاكي در توضيح چگونگي ربوده شدنش به كارگاهان گفت: مردان مسلح بعد از ربودنم شروع به تهديد كرده و۳۰ ميليون تومان درقبال آزادي ام درخواست كردند؛ در حالي كه تهديدهاي آنها بسيار جدي بود، با ترفندي آنها را راضي كردم براي تهيه مبلغ درخواستي شان مرا آزاد كنند.
آنها بعد از پذيرفتن اين موضوع، مرا تهديد كردند اگر مبلغ درخواستي آنها را تهيه نكنم دوباره مرا ربوده و اين بار به قتل مي رسانند. بدين ترتيب مرا سوار خودرو كرده و در ميدان۷ تير تهران از خودرو پياده كرده و متواري شدند. معاون دادسراي جنايي پايتخت در ادامه گفت: با طرح اين شكايت، كارآگاهان پليس تحقيقات تخصصي خود را براي رديابي مخفيگاه 3 رباينده مسلح آغاز كرده و موفق به شناسايي محل اختفاي يكي از مردان مسلح در شهرستان آ مل شدند. با شناسايي اين عضو باند كه مي توانست اطلاعات مهمي را در اختيار پليس قرار دهد، تيمي از كارآگاهان پليس با هماهنگي رياست اداره يكم به اين شهرستان رفته و در عملياتي پليسي، وي را دستگير كردند. برپايه اين گزارش، وقتي اين متهم در بازجويي ها با اعتراف به  آدم ربايي، مخفيگاه دو همدست ديگر خود را در قصر شيرين لو داد ماموران با محاصره مخفيگاه، آنها را نيز دستگير كردند.
به گفته قاضي جعفري، روز گذشته هماهنگي هاي لازم براي انتقال متهمان به تهران و بازجويي از آنها صورت گرفت تا بدين ترتيب انگيزه اصلي مردان مسلح از ربودن اين نماينده اسبق مجلس مشخص شود.

اخاذي از اتباع تركمنستاني
پليس: ماموران پليس تركيه كه در مرز بازرگان اقدام به اخاذي از اتباع تركمنستاني كرده بودند،با حضور پليس ايران مجبور به پس دادن مبلغ مذكور شدند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، ساعت 8 و 30 دقيقه روز سه شنبه 5 تبعه تركمنستاني هنگام ورود به ايران به ماموران دفتر كنترل گذرنامه گفتند ماموران پليس تركيه از هر كدام از آنها 50 دلار آمريكا و جمعاً 250 دلار اخاذي كرده اند. با ادعاهاي اتباع تركمنستاني موضوع تحت بررسي قرار گرفت و هنگامي كه درستي اظهارات آنها مشخص شد ، ماموران پليس تركيه در حضور نمايندگان رياست جمهوري و پرسنل قرنطينه انساني ضمن عذر خواهي از اتباع تركمنستاني خصوصا از زني كه يكي از ماموران از وي تقاضاي غير قانوني كرده بود، مبلغ اخاذي شده را به آنها برگرداندند.

دستگيري سارق توپي زن
گروه حوادث - سارق 20 ساله خانه هاي جنوب غرب تهران كه با روش توپي زني اقدام به سرقت مي كرد، در بازجويي هاي اوليه پليسي به 30 فقره سرقت اعتراف كرد.
دستگيري اين جوان سارق هنگامي در دستور كار پليس قرار گرفت كه كارآگاهان اداره 17 پليس آگاهي در بررسي پرونده هاي سرقت از منازل مناطق جنوبي تهران به سارق سابقه داري به نام عزت الله رسيدند.
بررسي هاي پليسي نشان مي داد، متهم كه جوان 20 ساله اي است از يك سال قبل بعد از آزادي از زندان به سرقت از منازل روي آورده است.
سرهنگ داوود سلطاني معاون اداره آگاهي پايتخت روز گذشته با اعلام اين خبرگفت : اين متهم كه اوايل سال 85 از زندان آزاد شده ، تاكنون به 30 فقره سرقت از منازل در سه راه آذري، مهرآباد جنوبي، سي متري جي، بريانك و ... اعتراف كرده است .
برپايه اين گزارش با اعتراف اين متهم، شناسايي شاكيان وي آغاز شده و تاكنون تعدادي از آنان نيز شناسايي و شكايت آنان تحت بررسي قرار گرفته است.
معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي پايتخت، ازكساني كه از اوايل امسال در مناطق اعلام شده منازلشان به روش توپي زني سرقت شده است درخواست كرد با شماره 51055389 تماس گرفته وكارآگاهان اداره 17را در جريان قراردهند.

رسيدگي ويژه به۵ پرونده  سي دي هاي مستهجن
گروه حوادث- پرونده 5 تجاوز به عنف و انتشار سي دي مستهجن، تاكنون به دادگاه كيفري استان تهران ارسال شده كه درحال رسيدگي است.
محمد علي ابراهيم خاني، سرپرست دادگاه هاي تجديد نظر و كيفري استان تهران صبح ديروز با اعلام اين خبر گفت: در حال حاضر تحقيقات مقدماتي بر روي اين 5 پرونده در شعبات 76، 72، 71 در حال رسيدگي است كه 10 متهم و 5 شاكي دارد كه يكي از پرونده ها مراحل مقدماتي اش طي شده است كه به زودي پس از محاكمه، راي آن از سوي قضات شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران صادر مي شود.
ابراهيم خاني در پاسخ به پرسشي در خصوص تاثير درخواست اعدام دادستان تهران براي تعدادي از متهمان اين پرونده ها گفت: در اين باره با دادستان صحبت كردم كه وي اعلام كرد به عنوان يك شهروند و از ديدگاه خصوصي خودم تقاضاي اعدام كردم. ابراهيم خاني در خصوص زمان صدور حكم اين 5 پرونده گفت: سعي مي كنيم با توجه به حساسيت پرونده ها به صورت فوق العاده به آنها رسيدگي و تا پايان اسفند نتيجه را اعلام كنيم.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |