پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۹۲ - Jan 25, 2007
شكار زنان سارق با دوربين طلافروشي
عكس ها به توصيه بازپرس دادسراي صادقيه منتشر شده است
بازپرس جراحي از كساني كه از مخفيگاه سارقان اطلاعي دارند خواست با مراجعه به دادسراي صادقيه، اطلاع دهند
بازپرس جراحي از كساني كه از مخفيگاه سارقان اطلاعي دارند خواست با مراجعه به دادسراي صادقيه، اطلاع دهند
011784.jpg
011790.jpg
گروه حوادث- 4 زن جوان كه در 2 باندجداگانه، دست به سرقت از طلافروشي هاي تهران مي زنند تحت تعقيب پليس قرار گرفتند.
سرقت طلا با دختر بچه
اعضاي نخستين باند، دو زن جوان هستند كه با مخفي كردن طلاها در پشت دختر بچه اي كه در بغل دارند، آنها را به سرقت مي برند.
مدتي پيش مرد جواني كه مالك يك طلافروشي در غرب تهران است به شعبه 15 دادسراي ناحيه 5 رفت و از دو زن جوان كه از طلافروشي او سرقت كرده بودند شكايت كرد. اين مرد به بازپرس حسن جراحي گفت: عصر روز 14 دي، دو زن جوان كه يكي از آنها دختر بچه اي در بغل داشت وارد مغازه ام شدند و خواستند تعدادي سرويس طلا به آنها نشان دهم. من هم سرويس ها را يكي پس از ديگري روي ميز گذاشتم و آنها شروع به ديدن طلاها كردند. در همين هنگام يكي از آنها دختر بچه اي را كه در بغل داشت، روي ميز گذاشت و يك دستبند طلا، تعدادي النگو و دو انگشتر را دستش كرد تا آنها را آزمايش كند. زن ديگر نيز مدام از من مي خواست سرويس و جواهرات ديگري را نيز به او نشان دهم تا بتواند از ميان آنها يكي را انتخاب كند.
مالك طلافروشي ادامه داد: از آنجا كه دو زن جوان مودبانه حرف مي زدند و ظاهر مناسبي داشتند، به آنها اعتماد كردم و جواهرات ديگري را نيز به آنان نشان دادم اما پس از 15 دقيقه زني كه ظاهرا مادر بچه بود، انگشتر و النگوها را از دستش در آورد و به من پس داد. اين زن سپس بچه اش را بغلش گرفت و با اين بهانه كه پول كافي براي خريد طلاهاي دلخواهش ندارد از زن ديگر خواست هر چه زودتر مغازه را ترك كنند. در آن لحظه به خاطر اينكه زن جوان بچه در بغلش داشت نتوانستم دستهايش را كه پشت دختر بچه مخفي كرده بود ببينم ولي 3دقيقه پس از رفتن آنها فهميدم آن زن دستنبد يك ميليون و 500 هزار توماني را كه دستش كرده بود همراه خود برده است. پس از اطلاع از اين ماجرا به خيابان دويدم ولي از آن دو زن خبري نبود و آنها در ميان جمعيت ناپديد شده بودند.
كف زني طلاها، شگرد باند دوم
اعضاي دومين باند كه آنها نيز دو زن جوان هستند با سرگرم كردن طلافروشها اقدام به كف زني گردنبند يا دستبند طلا مي كنند.
يكي از مالباختگان در تشريح نحوه فعاليت اين باند به بازپرس شعبه 15 گفت: چند روز پيش 2زن جوان وارد مغازه ام شدند و گفتند مي خواهند گردنبند و سينه ريز بخرند. من هم تعدادي گردنبند به عنوان نمونه به آنها نشان دادم و يكي از آنها شروع به آزمايش كردن گردنبندها كرد.
وي ادامه داد: در حالي كه زن ديگر با حرف زدن و ديدن جواهرات مغازه مرا سرگرم كرده بود، همدست او پس از بازكردن گردنبندها، احتمالا يكي از آنها را در ميان لباس هايش مخفي كرد و با گفتن اينكه پول كافي براي خريد ندارد، خارج شدند. اما دقايقي از خروج آنها نگذشته بود كه فهميدم آنها با اين شگرد گردنبند 2 ميليون توماني را به سرقت برده اند.
هشدار به طلافروشي ها
در حالي كه دوربين هاي مداربسته طلافروشي تمامي حركات اعضاي اين دو باند را ضبط كرده اند بازپرس جراحي فيلم و عكس هاي تهيه شده از سارقان را در اختيار پليس قرار داد و به اين ترتيب جست و جو براي شناسايي آنها آغاز شد.
بازپرس شعبه 15 دادسراي ناحيه 5 با هشدار به مالكان طلافروشي ها از آنها خواست تا زماني كه از پس دادن تمامي جواهرات از سوي مشتريان مطمئن نشده اند اجازه خروج به آنها ندهند و سعي كنند تمامي حركات مشتريان خود را زير نظر داشته باشند.
وي با بيان اين كه استفاده از دوربين مداربسته در اين طلافروشي ها باعث شده است تا پليس بهترين سرنخ را در دست داشته باشد از كساني كه از مخفيگاه سارقان اطلاعي دارند خواست با مراجعه به دادسراي ناحيه 5 در فلكه دوم صادقيه، خيابان اباذر ماجرا را به بازپرس پرونده اطلاع دهند.

زوج جوان در دادگاه مدعي شدند
براي دفاع از خودمان دست به جنايت زديم
011787.jpg
گروه حوادث- زوج جواني كه در جريان يك درگيري شبانه در كرج جوان موتور سواري را به قتل رسانده اند ،صبح ديروز در شعبه 74 دادگاه كيفري درحالي به دفاع از خود پرداختند كه مدعي بودند در دفاع از خود مرتكب جنايت شده اند.
در جريان اين جنايت كه شامگاه 24 تير۸۴ در كرج اتفاق افتاد، مرد جواني به نام محمد هنگامي كه با همسر صيغه اي خود در حال قدم زدن در خيابان درختي كرج بود با دو موتور سوار درگير شده ويك نفر از آنها را با ضربه چاقو به قتل رساند .
مرد جوان روز گذشته در جلسه محاكمه اش در دادگاه كيفري با بيان اينكه شب حادثه مردان موتور سوار به آنها حمله كرده اند و وي با انگيزه دفاع از خودش و همسرش دست به جنايت زده است گفت : آن شب در حالي كه 2 موتورسوار مزاحممان شده بودند، براي رهايي از دست آنها همسرم چاقويي به من داد كه با آن به مقتول ضربه زدم. قضات شعبه 74 دادگاه كيفري استان تهران بزودي حكم خود را درباره اين پرونده صادر مي كنند.

با ديدن مشتري ثروتمند
سارقان بانك، نقشه خود را عوض كردند
گروه حوادث- 2 سارق مسلح كه قصد سرقت از يكي از شعب بانك  در قرچك ورامين را داشتند، وقتي مرد ثروتمندي را در حال خروج از بانك ديدند، از سرقت بانك منصرف شده و براي سرقت پول هاي مشتري به وي حمله ور شدند.
عصر سه شنبه گذشته 2 سارق جوان كه قصد سرقت از يك شعبه بانك در قرچك ورامين را داشتند در داخل خودروي پرايد خود كشيك مي كشيدند، اما در حالي كه آنها در كمين نشسته بودند، ناگهان متوجه خروج يكي از مشتريان بانك شدند كه يكي از سارقان وي را مي شناخت.
زماني كه اين مرد به همدستش گفت: مرد عابر فرد بسيار ثروتمندي است و هربار كه به بانك مي رود مقدار زيادي پول نقد دريافت مي كند، سارقان به سرعت نقشه سرقت را تغيير داده و به جاي سرقت از بانك تصميم گرفتند كه كيف مرد را به سرقت ببرند، لحظاتي بعد آنها براي سرقت پول هاي مرد جوان، وي را تحت تعقيب قرار دادند. زماني كه مرد جوان با 6 ميليون تومان پول و  چك مسافرتي داخل يكي از كوچه هاي فرعي پيچيد ناگهان خودرو پرايد سارقان در جلوي وي توقف كرد و مردان مسلح با تهديد اسلحه اي از وي خواستند پول هاي همراهش را در اختيار آنها قرار دهد.
وقتي مرد جوان مقاومت كرد، يكي از سارقان به نام حسن وي را از ناحيه پا هدف قرار داد، سارقان به سرعت كيف دستي مرد جوان را برداشتند اما هنگامي كه قصد فرار داشتند با حضور ماموران گشت كه با شنيدن صداي شليك گلوله در محل حاضر شده بودند مواجه شدند.
ماموران با ديدن مرد مجروح به سرعت محل را تحت محاصره قرار داده و عمليات دستگيري سارقان را آغاز كردند، اگر چه يكي از سارقان دستگير شد اما همدست او با خودروي پرايد موفق به فرار شد. سردار رضا زارعي- فرمانده انتظامي استان تهران- روز گذشته با اعلام اين خبر گفت: تحقيق و بازجويي از مرد سارق در حالي صورت مي گيرد كه عمليات دستگيري همدست وي همچنان ادامه دارد.

محاكمه كارمند اخراجي به اتهام قتل مدير عامل
گروه حوادث- پرونده كارمند اخراجي كه براي بازگشتن به محل كار خود با مديرعامل شركت درگير شده و او را درجاده كرج به قتل رسانده بود، در اختيار قضات شعبه 71 دادگاه كيفري قرار گرفت.
اين مرد 25 ساله متهم است عصر شانزدهم فروردين مدير عامل شركتي را كه از آنجا اخراج شده بود در داخل خودرواش درجاده كرج به قتل رسانده است. اين مرد در بازجويي هاي پليسي مدعي شد كه روز جنايت در حالي كه به خاطر كم كاري از شركت اخراج شده بودم،تصميم گرفتم با مدير شركت صحبت كنم، به اين ترتيب با او قرار گذاشته و سوار خودرواش شدم. امادر مسير با او درگير شده و او را با ضربه چاقو به قتل رساندم. برپايه اين گزارش با تكميل تحقيقات، پرونده اين جنايت براي رسيدگي به شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران ارسال شد.

طناب قرمزرنگ راز جنايت را فاش كرد
011793.jpg
گروه حوادث - طناب قرمز رنگي كه به دور جسد مقتول پيچيده شده بود سرنخ مهمي بود تا كارآگاهان پليس را به عامل جنايت برساند.
سرهنگ مصطفي رجبي رياست اداره آگاهي پايتخت روزگذشته با اعلام خبر دستگيري متهم جنايت لواسان گفت: دوم دي ماه كارآگاهان ويژه قتل آگاهي تهران از قتل مرد جواني در اطراف لواسانات مطلع شدند، با حضور ماموران و بازپرس دادسراي لواسانات در صحنه جنايت، مشخص شد عامل جنايت بعد از قتل مرد جوان،جسد او را در داخل يك كيسه پلاستيكي قرار داده و پس از آنكه طناب قرمز رنگي را به دورش پيچيده، آن را در كنار طويله يكي از خانه هاي روستايي رها كرده است.
در حالي كه هيچكس متوجه نشده بود كه چه كسي كيسه سياه را در آنجا رها كرده است، تحقيقات پليسي براي يافتن عامل جنايت آغاز شد، وقتي كه بررسي هاي پليسي نشان داد مقتول با مالك طويله اي كه جسدش در كنار آن رها شده اختلاف داشته است، وي به عنوان يكي از مظنونان اصلي جنايت مطرح شد. در بررسي هاي بعدي مشخص شد مرد جوان چند روز قبل از قتلش از دختر اين مرد خواستگاري كرده ولي با مخالفت وي روبرو شده است. به اين ترتيب احتمال آنكه وي عامل اصلي جنايت باشد قوت گرفته و وي به طور نامحسوس تحت كنترل كارآگاهان پليس قرار گرفت.
طناب قرمز، سرنخي براي يك جنايت
در حالي كه بررسي هاي كارآگاهان پليس درباره اين جنايت ادامه داشت، ماموران متوجه شدند در روز برگزاري مراسم ختم مقتول، پدر دختر جوان گوسفندي را قرباني كرد كه طناب قرمز رنگي مشابه طنابي كه كيسه پلاستيكي جسد با آن بسته شده بود به گردن دارد. در حالي كه رفتار غيرعادي اين مرد در مراسم ختم سوءظن كارآگاهان اداره 10 آگاهي پايتخت را برانگيخته بود، وي با دستورقضائي بازداشت و تحت بازجويي قرارگرفت. اين مرد كه درابتدا منكر ارتكاب جنايت بود، وقتي تحت بازجويي هاي تخصصي كارآگاهان قرار گرفت با اعتراف به قتل مرد جوان درخصوص انگيزه اش از اين جنايت گفت: از مدتها پيش با مرد جوان به خاطر بدهي اش اختلاف پيدا كرده بودم، چند روز قبل ازجنايت وقتي دخترم به من گفت كه از وي خواستگاري كرده است، عصباني شده و تصميم به قتل او گرفتم. روزحادثه به بهانه  تعمير و وارسي طويله، مقتول را به آنجا كشانده و در آنجا با چوب به وي حمله كرده و او را به قتل رساندم، سپس جسدرا داخل پلاستيك پيچيده و با طناب قرمزرنگي كه راز جنايت را فاش كرد بسته و در آنجا رها كردم.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |