پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۹۲ - Jan 25, 2007
هر۳ دقيقه، يك نفر به مواد مخدر معتاد مي شود
011721.jpg
گروه اجتماعي- هر سه دقيقه يك نفر از افراد جامعه به مواد مخدر معتاد مي شود و در حال حاضر علاوه بر مواد مخدر طبيعي يك هزار و 700 نوع مواد صنعتي و شيميايي اعتيادآور نيز در جامعه وجود دارد.
به گزارش پايگاه اينترنتي سازمان زندان هاحميد صرامي مشاور امور فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور با اشاره به اين كه در طول 25 سال پس از انقلاب تعداد دو ميليون و 800 هزار نفر در رابطه با مواد مخدر دستگير و روانه زندان شده اند افزود: 70 درصد افراد معتاد دستگير شده متأهل هستند كه اين خود بيانگر اين است كه 12 تا 15 ميليون نفر بر روي گسل زلزله خاموش اعتياد قرار دارند.
وي در بازديد مديران ستاد مبارزه با مواد مخدر از بازداشتگاه اوين اضافه كرد مواد مخدر عامل 50 درصد آسيب هاي اجتماعي در جامعه است و بر اساس تحقيقات 60 درصد افرادي كه به اعتياد روي مي آورند به دليل عدم احساس رضايت مندي از نحوه زيستن آنها است.
صرامي تأكيد كرد: اعتياد با سرعت در حال گسترش است، لذا بايد خود را براي مقابله علمي با اين پديده بحران زاي اجتماعي آماده كنيم.
دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر نيز گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر در راستاي اجراي سياست هاي پيشگيري، درمان و كاهش آسيب هاي ناشي از مصرف مواد مخدر آماده هرگونه همكاري و تعامل با سازمان زندان ها مي باشد.فدا حسين مالكي افزود: در صورت ارائه طرح هاي كارشناسي مسئولان سازمان زندان ها بودجه آن توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر تأمين مي شود.
وي افزود، ما در زمينه پيشگيري و درمان مواد مخدر كارهاي جديدي در پيش رو داريم و تصميم گرفته ايم در خصوص راه هاي كنترل معتادان مخصوصاً معتادان پرخطر در جهت كاهش آسيب و در نهايت كاهش بيماري ايدز اين طرح را به انجام برسانيم.
دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان كرد: ما بايد حلقه هاي درمان را به هم نزديك كنيم تا مشكلات ورودي زندان ها كمتر شود.
پرويز افشار معاون سلامت ، اصلاح و تربيت سازمان زندان هاي كشور گفت: با توجه به اين كه حدود 45 درصد از جمعيت ورودي به زندان ها را معتادان و به ويژه افراد تزريقي تشكيل مي دهند، در پنج سال گذشته با همكاري وزارت بهداشت و درمان و ستاد مبارزه با مواد مخدر برنامه مدوني براي كنترل و ساماندهي اعتياد در زندان ها طراحي شده است.
محمود سالاركيا معاون دادستان در امور زندانهاي استان تهران نيز ورود افراد معتاد به زندانها را يك آفت و مصيبت مسلم دانست و گفت: افراد معتاد همواره براي مسئولان زندانها و جمعيت كيفري يك خطر بالقوه بزرگ محسوب مي شوند. آنان علاوه بر وارد كردن آسيب هاي فراوان به خود و جامعه سبب تحميل هزينه هاي هنگفت براي مسئولان مي شوند.
همچنين سهراب سليماني مديركل زندان هاي استان تهران ضمن اشاره به كمبود بودجه و اعتبار لازم جهت تحقيق و تكميل اهداف آرماني قوه قضائيه و سازمان زندان ها تصريح كرد، تمامي برنامه هاي اجرا شده در سازمان زندان ها با حداقل بودجه و امكانات صورت پذيرفته است و مي طلبد كه مسئولان ذي ربط در اين خصوص همكاري و مساعدت بيشتري داشته باشند.

سازمان مديريت بحران در كشور تشكيل شد
پاكدشت- خبرنگار همشهري: سازمان مديريت بحران در كشور با هدف تمركز مديريت واحد در سوانح غيرمترقبه از سوي جمعيت هلال احمر تشكيل شد.
سيد مسعود خاتمي رئيس جمعيت هلال احمر در جريان بازديد از پايگاه اقماري امداد و نجات جاده اي در پاكدشت همچنين خاطرنشان كرد: با تشكيل سازمان مديريت بحران در كشور و استقرار اين سازمان در مركز، پايگاه هاي اقماري با قابليت هاي فرمان گيري از مركز و شناخت مختصات بومي و منطقه اي هر نقطه از كشور فعال مي شوند تا در صورت ضرورت، نيازهاي امدادي، اورژانسي و فوريتي شهروندان را پاسخ دهند. وي با اشاره به اينكه تجهيز پايگاه هاي امداد جاده اي و اقماري نيازمند بودجه و اعتبار دولت است گفت: ايران از جمله 10 كشور حادثه خيز جهان است كه حوادث غيرمترقبه در آن رخ مي دهد و ضرورت دارد امكانات و برنامه هاي گسترده اي براي مقابله با حوادث احتمالي و غيرقابل پيش بيني تدارك شود كه تشكيل ستاد مديريت بحران، در همين راستا قابل ارزيابي است.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي:
پليس در جمع آوري شمايل، خشن برخورد نمي كند
گروه اجتماعي - جانشين فرمانده نيروي انتظامي گفت: نيروي انتظامي در جمع ژآوري شمايل و تصاوير منتسب به ائمه به شكل فيزيكي، تند و خشن برخورد نمي ژكند.
سردار حسين ذوالفقاري، جانشين فرمانده نيروي انتظامي، در جمع خبرنگاران، گفت: در بحث جمع ژآوري شمايل در مرحله اول بايد نسبت به اطلاع ژرساني و توجيه افراد اقدام كرد كه در اين زمينه مي ژتوان از بيان نظر مراجع ديني استفاده كرد. وي افزود: در مرحله دوم براي جمع ژآوري شمايل بايد به افراد تذكر داده شود و پيگيري اين بحث به اين شكل نيست كه عوامل انتظامي با افراد برخورد فيزيكي داشته باشد.
وي در خصوص كشفيات مواد مخدر در كشور گفت: در سال جاري كشفيات مواد مخدر 23 درصد افزايش يافته است كه در كشف هروئين با افزايش قابل توجهي مواجه بوده ژايم.
وي گفت: با اشاره به افزايش كشف مواد مخدر جديد، متاسفانه با تبليغات صورت گرفته مصرف اين مواد در دنيا رو به افزايش است و بايد براي كنترل ورود و مصرف آن در كشور برنامه ژريزي ژهاي لازم صورت گيرد.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي گفت: نيروي انتظامي در فرودگاه ژها، ورودي گمرك و ترمينال ژهاي خروجي، كنترل ژهاي لازم را اعمال مي ژكند تا از ورود اين مواد به كشور جلوگيري شود.
ذوالفقاري, با تاكيد بر اينكه ميزان شكايت و انتقادات مردم از پليس به ويژه در حوزه كلانتري ژها كاهش يافته است، افزود: حدود 40 درصد نيروهاي انتظامي در پليس پيشگيري فعال هستند كه اين امر نشان ژدهنده وسعت و توسعه پليس پيشگيري در كشور است.
وي با اشاره به راه ژاندازي سيستم 147 در ناجا گفت: 147 سيستم داخلي است كه ماموران موضوعاتي را كه بايد پيگيري شود و يا برخي رفتارهاي ناشايستي با آنان صورت مي ژگيرد به اين سيستم گزارش مي ژدهند.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اجراي مرحله دوم جمع ژآوري معتادان پرخطر افزود: بر اساس تصميم ستاد مبارزه با مواد مخدر مقرر شده كه نيروي انتظامي نسبت به اجراي مرحله دوم جمع ژآوري معتادان پرخطر اقدام كند، اما هنوز 10 اردوگاه تعيين شده به نيروي انتظامي تحويل داده نشده است.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي تصريح كرد: در صورتي كه نسبت به تحويل اردوگاه ژها به نيروي انتظامي اقدام لازم صورت نگيرد، نمي ژتوان مرحله دوم طرح جمع ژآوري معتادان پرخطر را از 15 بهمن ژماه به اجرا گذاشت.
وي در خصوص جرائم زنان در جامعه گفت: با وجود آنكه در سال ژهاي بعد از انقلاب حضور زنان در صحنه ژهاي اجتماعي و مديريتي 10 برابر شده است، جرائم آنان 13 درصد افزايش يافته است، اما به تناسب افزايش حضور زنان تقويت پليس زن و گسترش زن در دستور كار قرار دارد. جانشين فرمانده نيروي انتظامي، با اشاره به تقويت و تجهيز پليس راه و اجراي طرح نوروزي در زمان مقرر، افزود: در اجراي طرح نوروزي براي پوشش بهتر جاده ژها از همكاري بسيج نيز استفاده خواهيم كرد.

پدر جمعيت شناسي ايران درگذشت
گروه اجتماعي- دكتر سيد مهدي اماني كه در ميان دست اندركاران علوم اجتماعي به عنوان پدر جمعيت شناسي ايران شناخته شده است، در پي يك بيماري جانكاه در فرانسه درگذشت.
بنابر اين گزارش وي كه از شاگردان لويي هانري، رولان پرسا و آلفرد سووي بود در دهه 1340 تا 1350 بخش مطالعات جمعيت مؤسسه مطالعات و تحقيقات اجتماعي و گروه آموزشي جمعيت شناسي را در دانشگاه تهران بنياد نهاد.
كتب و مقالات علمي كه طي بيش از 5 دهه فعاليت علمي وي به رشته تحرير درآمدند، جزو منابع اصلي آموزشي و پژوهشي جمعيت شناسي در كشور است. تلاش در توسعه جمعيت شناسي در ايران و شناسايي دانشجويان مستعد و علاقه مند به جمعيت شناسي و پرورش آنان از ديگر فعاليت هاي ارزنده آن زنده ياد است.
وي در سال 1360 به فرانسه رفت و ضمن تدريس و همكاري با مراكز تحقيقاتي آن كشور به دعوت سازمان ملل چندين سال نيز در كشورهاي مختلف از جمله كشورهاي آفريقايي فعاليت كرد. در سالهاي اخير علي رغم بيماري اش چندين بار به ايران آمد و با ارائه سخنراني ها و مقالات علمي جامعه علمي كشور را از نتايج تحقيقات خود بهره مند ساخت كه آخرين بار آن سال گذشته به منظور شركت در سومين همايش انجمن جمعيت شناسي ايران بود.
آخرين مقاله وي تحت عنوان جمعيت شناسي بيوه زنان در ايران در نامه انجمن جمعيت شناسي ايران، دو ماه پيش از مرگش منتشر شد. يادش گرامي باد.

با دستور رئيس قوه قضائيه صورت مي گيرد
تسريع در مجازات توزيع كنندگان سي دي هاي مبتذل
گروه اجتماعي- رئيس قوه قضائيه در نامه اي به سعيد مرتضوي دادستان استان تهران دستور تسريع در مجازات توزيع كنندگان سي دي هاي مبتذل را صادر كرد.
به گزارش روابط عمومي قوه قضائيه، به دنبال نامه هيأت رئيسه مجلس به رئيس قوه قضائيه درباره قرائت گزارش پرونده طراحان توزيع كنندگان سي دي ها و فيلم هاي مستهجن و مبتذل و ضرورت تشديد برخورد با اين افراد، هاشمي  شاهرودي در نامه اي به قاضي مرتضوي دستور داد تا در صدور حكم براي اين افراد تسريع شود.
هاشمي  شاهرودي در اين نامه خواستار صدور احكام عادلانه براي اين افراد به منظور عبرت ديگران شده است.

جمع آوري 552 كودك خياباني و كار در تهران
مهر: طي 9 ماه اول امسال 552 كودك خياباني و كار در مراكز بهزيستي استان تهران ساماندهي و اسكان داده شدند.
محمد نفريه، در خصوص جمع آوري كودكان خياباني و كار افزود: 32 نفر از اين كودكان به صورت خود معرف، 53 نفر نيز توسط نيروي انتظامي، 12 نفر توسط قوه قضائيه، 104 كودك توسط واحدهاي سيار بهزيستي كه در پايانه ها مستقر هستند، به مراكز بهزيستي منتقل و ساماندهي شده اند.
مديركل بهزيستي استان تهران خاطر نشان كرد: براساس تحقيقات به عمل آمده 60 تا 70 درصد كودكان خياباني و كار از استانها و شهرهاي ديگر به تهران آمده و ساكن تهران نيستند.
وي در خصوص وضعيت زندگي كودك قبل از جمع آوري گفت: حدود نيمي از كودكان ساماندهي شده داراي خانواده بوده و نزد والدين خود نگهداري مي شدند، 73 نفر از آنها نزد پدر و نامادري، 15 كودك نزد مادر و ناپدري، 62 كودك نزد پدر، 62 كودك نيز نزد مادر، 7 كودك نيز نزد دوستان، 34 كودك در مراكز بهزيستي، 27 كودك نزد خواهر و برادر خود، 29 كودك در نزد اقوام و 16 كودك نيز تنها زندگي مي كرده اند.
مديركل بهزيستي استان تهران به درآمد روزانه كودكان كار اشاره كرد و گفت: از ميان 261 كودك كار ساماندهي شده مبلغ درآمد 28 كودك زير يك هزار تومان ، 71 كودك يك تا 2 هزار تومان، 80 كودك 2 تا 3 هزار تومان، 38 كودك 3 تا 4 هزار تومان و درآمد 47 كودك نيز بيش از 4 هزار تومان بوده است.

رئيس بنياد شهيد:
همه ايثارگران تا۲سال آينده
ازتسهيلات مسكن برخوردارمي شوند 
ايسنا: همه ايثارگران تحت پوشش تا۲سال آينده از تسهيلات مسكن برخوردارمي شوند .
رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران در باره مشكل مسكن جامعه ايثارگران گفت: اگر عده اي از جامعه ايثارگران از خدمات مسكن برخوردار شده اند، با وجود اين كه  نتوانسته اند مشكل مسكن خود را رفع كنند، نمي توانند در دريافت تسهيلات مسكن در اولويت قرار گيرند؛ ولي براي عده اي از جامعه ايثارگران كه واجد شرايط دريافت تسهيلات مسكن هستند، توافقاتي با وزارت مسكن و شهرسازي صورت گرفته است.
حسين دهقان كه در خبرگزاري دانشجويان ايران حضور يافته بود، افزود: افراد تحت پوشش بنياد شهيد و امور ايثارگران بدون استثناء، ظرف 2سال آينده از خدمات و تسهيلات مربوط به مسكن كه در قانون تعريف شده بهره مند مي شوند.
وي همچنين در خصوص مناسب سازي اماكن و معابر عمومي براي تردد جانبازان معلول اضافه كرد: وظيفه مناسب سازي معابر و اماكن عمومي بر عهده سازمان بهزيستي و وزارت رفاه است و بنياد شهيد و امور ايثارگران به عنوان عضو شوراي مناسب سازي فعال است.
وي تصريح كرد: بر اساس قانون، دولت موظف شده ظرف 3 سال، از سال گذشته، تمامي مراكز عمومي را مناسب سازي كند. بر اين اساس در شهرداري تهران اقداماتي شروع شده است.
دهقان در خصوص مشكل بيكاري در جامعه ايثارگري نيز گفت: بر اساس آيين نامه مصوب جلسه هيأت دولت در اول بهمن ماه سال جاري، مقرر شده است تمامي دستگاه ها موظف به رعايت موارد قانوني مربوط به اشتغال ايثارگران شوند كه بر اين اساس، وزارت كار و امور اجتماعي بايد فرصت هاي فراتر از شغلي و تسهيلاتي را جهت طي كردن موارد ورودي به دستگاه ها براي ايثارگران فراهم كنند.
همچنين دستگاههايي كه در قالب فعاليت هاي شركتي سازمان داده شده اند، ملزم به رعايت سهميه ها براي اشتغال جانبازان نيز شده اند.
وي تأكيد كرد: با توجه به برنامه ريزي هاي صورت گرفته، هيچ فرزند شهيد بيكاري تا پايان سال جاري در بسياري از استان ها نخواهيم داشت و سعي مي شود از طريق تسهيل شرايط ورود به دانشگاه، ارائه آموزش هاي فني و حرفه اي و همچنين پرداخت وام هاي خود اشتغالي اين موضوع محقق شود.

كارمندان سيگاري توبيخ مي شوند
011718.jpg
گروه اجتماعي- بر اساس قانون جامع كنترل و مبارزه ملي با دخانيات، كاركناني كه در محيط ژهاي كاري دخانيات مصرف كنند، در اختيار هيات رسيدگي به تخلفات اداري قرار گرفته تا برابر مقررات مربوطه با آنان برخورد شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني ستاد مبارزه با مواد مخدر به منظور اجراي مطلوب ماده 13 اين قانون و در راستاي حفظ سلامت كاركنان شاغل در سازمان ژها و وزارتخانه ژها، دكتركامران باقري لنكراني، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و رئيس ستاد كشوري كنترل و مبارزه با دخانيات، ممنوعيت استعمال دخانيات در اماكن عمومي متعلق به وزارتخانه ژها را به اعضاي هيات دولت ابلاغ و بر همكاري و هماهنگي ژهاي همه ژجانبه در اين زمينه تاكيد كرد. گفتني است؛ دخانيات، عامل اصلي مرگ و مير در سال ژهاي اخير به شمار مي ژرود و سالانه موجب مرگ 5 ميليون نفر در جهان مي ژشود. استنشاق تحميلي دود نيز مانند استعمال آن زيان ژآور بوده و موجب ايجاد و تشديد بيماري ژهاي قلبي و عروقي و سرطان ژها مي ژشود.

با مردم
قطع اضافه كاري
در حالي كه نرخ بسياري از كالاها افزايش يافته و لاجرم حقوق دريافتي كارمندان بايد به همان نسبت ترميم شود، مبلغي كه تحت عنوان اضافه كاري به كاركنان شركت دخانيات تعلق مي گرفت، قطع شده است كه اميدواريم با توجه مسئولان شركت جبران گردد.
كارمند دخانيات از تهران
در انتظار وام ازدواج
وام ازدواج صندوق مهر رضا(ع) معمولاً بايد 15 روزه به متقاضيان پرداخت شود، اما حدود 5 ماه است كه نسبت به دريافت وام ازدواج از اين صندوق اقدام كرده ام و هنوز جوابي دريافت ننموده ام. اميد است با مساعدت لازم، در اين باره تسريع شود.
رسولي- كرج
حادثه هشدار دهنده
@ حادثه هشدار دهنده انفجار كپسول گاز هيدروژن در دانشگاه تربيت مدرس، كه منجر به مجروح شدن يكي از دانشجويان دوره دكترا شد توجه بيشتر مسئولان آزمايشگاه ها را به رعايت نكات ايمني مي طلبد.
اعظم اميري- تهران
هنوز پير نشده اند!
در حالي كه كشور ژاپن با بالاترين افراد مسن، پيرترين كشور دنيا از نظر جمعيت به شمار مي آيد و حتي افراد بالاي 70 سال را پيرمرد يا پيرزن خطاب نمي كنند. اما در ايران با اين كه اعلام شده است اميد به زندگي در كشور بالا رفته اما خانم ها و آقاياني را كه بالاي 50 سال دارند پير خطاب مي كنند. اين گونه خطاب كردن از لحاظ روانشناسي اميد به زندگي را در افراد حساس كاهش مي دهد!
س. حيدري- منجيل
چاله در بزرگراه!
در اتوبان مدرس از طرف جنوب به شمال 100 متر بعد از خروجي بزرگراه صدر در مسير تندرو چاله بزرگي ايجاد شده كه عبور خودروها با سرعت زياد از اين مكان باعث خسارات شديد مي شود. جا دارد مسئولين شهرداري نسبت به ترميم اين مكان اقدام نمايند.
م.س- تهران
شير يارانه اي
در شهرك جديد هشتگرد شير يارانه اي به صورت عادلانه توزيع نمي شود. با توجه به اين كه اغلب ساكنان اين شهر جزو اقشار كارگري و كم درآمد به شمار مي آيند، چنين مشكلي بايد برطرف شود.
كبري پورفريد- شهرك جديد هشتگرد
پاسخگو نيست
@ شماره تلفني كه ستاد سوخت از طريق سيما به آگاهي مردم رسانده است، جوابگو نيست. در نتيجه نيازمند مراجعه مستقيم مردم به اين ستاد خواهد بود كه بر بار ترافيك شهر تهران مي افزايد. جا دارد ستاد سوخت شماره تلفن مشخص و پاسخگو را در اختيار مردم قرار بدهد.
لطف الله ايماني- تهران
براي زندگي بهتر
توجه به وضعيت حقوق بازنشستگان همطراز، از ضروريات است تا عده زيادي از بازنشستگان كشورمان از وضعيت زندگي بهتري برخوردار شوند.
سيد جلال حسيني ساجدي- ساري
هزينه هاي سنگين آزمايشگاهي
از جمله مصدومان بمباران شيميايي سردشت توسط رژيم جنگ افروز بعثي هستم. با توجه به هزينه هاي سنگين آزمايشگاهي انتظار داريم در حق امثال ما مساعدت شود.
شهرام ضياءبيدگلي- سردشت
خواستار رسيدگي ام
در يك مورد زورگيري كه برايم در خيابان وارسته واقع در خيابان پاسداران اتفاق افتاد، مسأله از جانب ماموران محترم نيروي انتظامي پيگيري و از طريق اداره آگاهي به مجتمع قضايي ونك ارجاع شد. خواستار رسيدگي سريع به اين پرونده هستم تا از تكرار چنين جرايمي جلوگيري شود.
امير احمدي- تهران
در ازاي زمين
يك قطعه زمين موروثي در رباط كريم شهريار داريم كه داراي سند رسمي است. اين زمين را اداره منابع طبيعي در اختيار گرفته است. آيا طبق قانون نبايد بابت آن به صاحبان زمين، پول يا زمين معوض پرداخت گردد.
س. شاپوريان- رباط كريم شهريار
ماهشهر نياز به توجه بيشتر دارد
بنادر و شهرهايي كه به دليل موقعيت خاص تجاري و اقتصادي كمك شاياني به رشد و تقويت بنيه اقتصادي كشور مي كنند، بايد از لحاظ عمران و آباداني و رفاه شهروندان ساكن در آنها، مورد توجه و حمايت نيز قرار بگيرند. صنعت بزرگ پتروشيمي و اسكله هاي مهم كشتيراني در بندر ماهشهر واقع شده اند، اما ساكنان اين بندر به ويژه مردم بومي هنوز از داشتن خيابان هاي پاكيزه، پارك، بوستان و مراكز مجهز درماني برخوردار نشده اند. اميد است اين كمبودها با توجه و حمايت بيشتر، جبران گردد.
حسين قنوائي- بندر ماهشهر
درباره آژانس هاي تاكسي
@ آژانس هايي كه براي جابه جايي مسافر در تهران فعاليت دارند، قطعاً بايد برخي استانداردها از جمله فضاي لازم براي استقرار و انتظار رانندگان را نيز دارا باشند تا مشكلي براي همسايگان پيش نيايد. اين نكته در مورد يك آژانس تاكسي در خيابان تابان غربي، بين خيابان آفريقا و ولي عصر صدق مي كند كه اميد است با توجه شهرداري تهران و ساير دستگاه هاي ذي ربط چنين مشكلاتي برطرف گردد.
حميد پورابراهيمي- تهران
تخليه زباله در جنگل
مشكل تخليه زباله در جنگل عباس آباد در حد فاصل عباس آباد، تنكابن و كلاردشت همچنان به قوت خود باقي است و اين مسأله آلودگي شديد محيط زيست را به همراه دارد.
اكبر.ص- عباس آباد
پرداخت نشدن حقوق
حقوق مدرسين مدرسه هنر و ادبيات صدا و سيما از مهرماه سال جاري و از زماني كه زير پوشش بخش موسيقي اين سازمان قرار گرفته، پرداخت نشده است.
احمد فرامرزي- تهران
ساختمان غيرمجاز
در محله سرآسياب دولاب، خيابان شيوا، بن بست وحداني، شماره 54 در زميني به مساحت 140 متر مربع، ساختماني 5 طبقه (هر طبقه 4 واحد) ساخته شده است. مساحت هر واحد آپارتماني 20 متر مربع است كه به دليل ساخت غيرقانوني اشتراك آب و برق نيز به آن تعلق نمي گيرد؛ در نتيجه ساكنان با مشكل روبه رو شده اند، لازم است از ساخت و ساز اين قبيل بناها توسط افراد فرصت طلب جلوگيري به عمل آيد.
محمد قاسمي- تهران
راه پيشگيري از مهاجرت
@ اگر امكاناتي كه در تهران وجود دارد به طور نسبي در شهرستان ها هم وجود داشته باشد، مسلماً هيچ كس حاضر نيست به تهران مهاجرت كند و آلودگي هوا و ترافيك سنگين و بالاخره عمر كوتاه نصيبش شود!
ناصر فرامرزيان- كرمانشاه
گردشگري و درآمد
@ در سفر كوتاهي كه به كشور يونان داشتم متوجه شدم بخش اعظم درآمدهاي اقتصادي اين كشور اروپايي از راه گردشگري تأمين مي شود، اما ما هنوز از صنعت گردشگري استفاده مطلوب به عمل نياورده ايم. در حالي كه مي توان با حفظ مصالح اجتماعي و فرهنگي كشور، سالانه هزاران گردشگر را جذب و درآمدهاي ارزي قابل توجهي نصيب مملكت نماييم.
پدرام آقاجاني- شيراز
تأخير در پرداخت حقوق
كاركنان مجموعه چيتگر واقع در غرب تهران، 3 ماه است حقوق دريافت نكرده اند. خواستار رسيدگي به اين مسأله هستيم.
جمعي از كاركنان مجموعه چيتگر

پاسخ مسئولان
مسئوليت شهرداري منطقه
احتراماً در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه همشهري مورخ 6/8/85 تحت عنوان كمبود روشنايي در ايستگاه به آگاهي اهالي محترم ميدان تجريش مي رساند كه تأمين برق روشنايي پايانه هاي اتوبوسراني به عهده شهرداري منطقه مربوطه است.
روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق شمال شرق تهران

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |