سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۷۴ - May 2, 2006
هشدار نماينده مجلس در جمع زنان كارگر تبريز
۱۵۰ كارگاه و كارخانه توليد چرم در
آذربايجان شرقي تعطيل شده است
عكس از :شهيد محمد كربلايي احمد
000060.jpg
تبريز _ خبرنگار همشهري: عشرت شايق نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسكو در مجلس شوراي اسلامي در جمع زنان كارگر تبريز كه به مناسبت هفته كارگر در كانون خواهران خانه كارگر اين شهر گرد آمده بودند، از بيكاران و زنان خانه دار به عنوان فراموش شدگان جامعه كنوني ياد كرد و يادآور شد با كمال تاسف هيچ مسئول و قانوني به فكر آنان نيست.
نماينده مجلس همچنين نسبت به بيكاري و اخراج كارگران و تعطيلي واحدهاي توليدي _ صنعتي هشدار داد و افزود: تنها در استان آذربايجان شرقي ۱۵۰ كارگاه و كارخانه توليد چرم تا به حال تعطيل شده اند كه لازم است اين موضوع از سوي مسئولين كشوري و استاني مورد بررسي و كنكاش قرار گيرد.
وي با اشاره به نقش بانوان در جامعه اظهار داشت: زنان كشور هم اكنون مسئوليت اجراي ۲۳ شغل تخصصي را بر عهده دارند ولي ارزش كار آنها سنجيده نمي شود. شايق گفت: بايد در كنار اين تخصص ها، با تدوين قانوني مشخص، حق مادري، حق همسري و ارزش كار در خانه نيز مورد ارزيابي قرار گيرد.

روش مستقيم كاشت برنج در ۴ شهر فارس آزمايش شد
عكس از حميد رضا حسين زاده
000069.jpg
شيراز- سختي عمليات تهيه زمين، مشكلات نشاي برنج توسط كارگر، زياد بودن هزينه توليد و پايين بودن راندمان كشت در تاريخ مناسب، كارشناسان كشاورزي فارس را برآن داشت تا براي نخستين  بار در اين استان، به روش مستقيم كاشت برنج روي آورند.
به گزارش ايسنا، مهندس عين الله زارعي كارشناس مسئول برنج مديريت زراعت سازمان جهاد كشاورزي فارس با اعلام اين خبر در ارتباط با اين روش گفت: در سال ۸۴ در مزارع نمونه برنج كاران شهرستان هاي كازرون، مرودشت، ممسني و شيراز با استفاده از بذور چمپا محلي به روش مستقيم به صورت خشكه كاري برنج كاري شد و نتايج مطلوب بدست آمد.
كاشت برنج به وسيله ماشين بذر كار و دست پاش انجام شد كه بهتر است نوع آن از بذور زودرس يا متوسط رس انتخاب شود.
وي افزود: در خشكه كاري، بذر خشك در بستر شخم شده مسطح كاشت مي شود و سپس خاك آب داده مي شود ولي در نم كاري، بذر جوانه دار شده، در بستر غرقاب پاشيده مي شود.
در هر دو صورت براي افزايش سرعت رشد نسبي گياه، از يك هفته پس از زمان كاشت به مدت چهل روز مزرعه به طور متناوب آبياري مي شود، حتي مي توان تا ۱۰ روز قبل از ظهور خوشه، آبياري نوبتي را ادامه داد. ولي در مراحل ظهور خوشه و پر كردن دانه، وجود ۵ سانتي متر ارتفاع آب پاي بوته ضروري است.
زارعي تاريخ بذر كاري زمين اصلي در منطقه «كامفيروز» را نيمه ارديبهشت و در كازرون نيمه خردادماه اعلام كرد و گفت: زمان رسيدن محصول در كامفيروز آخر شهريور و در كازرون ۲۰ مهرماه بوده است.اين كارشناس مسئول در ادامه افزود: براي كنترل علف هاي هرز مي توان قبل از عيد زمين را شخم و در ارديبهشت ماه براي زير و رو كردن علف هاي هرز شخم سطحي يا ديسك زد.
به گفته زارعي، عملكرد برداشت برنج به روش مستقيم در سطح هكتار نسبت به عملكرد كشت نشايي برابر است، در حالي كه هزينه هاي آن چندين برابر كمتر است.

مردم سالها است از استقرار اين بيمارستان در مركز شهر گلايه دارند
بيمارستان قديمي چالوس پاسخگوي
نيازهاي امروز شهروندان نيست
گروه شهرستانها: ساختمان بيمارستان ۲۰۰ تختخوابي چالوس با ۵۰ سال قدمت، جوابگوي نيازهاي امروز ساكنان اين شهر نيست و بايد به فكر جايگزيني براي آن بود.
اين خلاصه حرف ها و گلايه هاي بسياري از شهروندان چالوس است كه در سال هاي اخير اينجا و آنجا بر زبان رانده اند اما هنوز هيچ مسئولي به اظهارنظر درباره اين مشكل درماني و پزشكي شهر برنيامده است.
گردشگري بودن چالوس به ويژه در بهار و تابستان، گاه مشكل را چنان حاد مي كند كه بيماران، سفر به ديگر شهرهاي استان و تهران را بر مراجعه به اين بيمارستان كه كمبودهاي آشكاري دارد، ترجيح مي دهند. در اين گزارش كوتاه، فشرده اي از نقطه نظرات شهروندان منعكس مي شود.
محبعلي لطيفي شهروند چالوسي مي گويد: ساختار فيزيكي بيمارستان قديمي چالوس براي ارائه خدمات درماني به مردم مناسب نيست.
وي محدود بودن فضا، نبود روشنايي كافي در بخش ها و مجهز نبودن به امكانات پيشرفته را از عمده ترين مشكلات اين مركز درماني عنوان مي كند.
به گفته او شهروندان و بيماران سالها است كه از وضعيت و استقرار اين بيمارستان در مركز شهر چالوس گلايه دارند و مسئولان براي رفع اين مشكل، اقدام جدي نكرده اند.
رضا صادق لو،شهروند ديگري در اين خصوص يادآور شد: ساختمان بيمارستان آيت الله طالقاني چالوس قديمي شده و مسئولان امر بايد براي رفع مشكلات درماني اين شهرستان توجه كنند.
سيدمهدي حسيني پزشك متخصص اطفال نيز نبود واحد مراقبت ويژه از نوزاداني كه وزن آنها كم است را از جمله كمبودهاي اين مركز درماني عنوان كرد.
وي تصريح كرد: بسياري از بيماران اورژانسي براي رسيدن به اين مركز بايستي حدود يك ساعت در پشت ترافيك سنگين شهر، وقت صرف كنند.
شهر چالوس يك خيابان اصلي و كم عرض دارد كه پاسخگوي نياز امروز نيست.
حسيني خواستار احداث بيمارستاني جديد در مكان مناسب در شهر چالوس شد.
اين پزشك تأكيد كرد: به دليل گردشگرپذير بودن منطقه و باتوجه به محور كندوان، احداث يك مركز پزشكي حوادث جاده اي در چالوس ضروري است.
در اين ميان، سخنان مدير بيمارستان طالقاني چالوس هم شنيدني است: او در گفت وگو با ايرنا مي گويد: اعتبار زيادي از محل درآمد اين واحد در سال هاي اخير براي مرمت و بهسازي و رفع نقص سيستم فاضلاب و تأسيسات بيمارستان هزينه شده است.
وي خريد دستگاه هايي نظير راديولوژي با قدرت هزار ميلي آمپر، دستگاه قلب اكو كارديوگرافي، سونوگرافي، سي آرم (دستگاه تلويزيون) مرتبط به اتاق عمل، دستگاه نوار قلب و شوك، بيهوشي، يوپي اس و استابلايزر را از نيازمندي هاي اين بيمارستان مي داند و اضافه مي كند كه به خاطر خرابي سيستم حرارتي، فاضلاب و برق، متأسفانه تاكنون نتوانسته ايم به طور ايده آل انگيزه كافي در جذب بيماران و پزشكان ايجاد نماييم.
ايرج نائيج پور مي افزايد: در حال حاضر به علت بازنشستگي برخي نيروها، اين مركز درماني با كمبود نيروي انساني مواجه است.
براي رفع اين كمبود، ناچار نيروهايي را در قالب طرح از طريق دانشگاه جذب كرديم و برخي بخش ها و واحدهاي بيمارستان به بخش خصوصي واگذار شد.
رئيس بيمارستان آيت الله طالقاني چالوس نيز با اشاره به نامطلوب بودن فضاي فيزيكي اين بيمارستان، خواستار احداث بيمارستان جديد در اين شهرستان شد.
عباس آقازاده نبود نور كافي، نداشتن امنيت لازم، غيراستاندارد بودن ساختار فيزيكي، نداشتن امكانات تفريحي براي پزشكان و نبود امكانات تحقيقاتي را از جمله مشكلات اين بيمارستان عنوان كرد.
وي تصريح كرد: مشكلات موجود اثرات نامطلوبي بر روي روح و روان كاركنان بيمارستان برجاي گذاشته است.

برپايي نمايشگاه سوغات و صنايع دستي
استان هاي كشور در سنندج
000057.jpg
عكس از : شاپور فلاح پرور
000054.jpg
عكس از : حسين مقيمي

سنندج- مديركل صنايع دستي استان كردستان اعلام كرد: نمايشگاه سوغات و صنايع دستي هنرمندان استانهاي سراسر كشور روز سه شنبه (امروز) در بوستان ملت سنندج داير مي شود.
«نوشين عرجوني» به ايرنا گفت: در اين نمايشگاه انواع سوغات و صنايع دستي استانهاي كشور به نمايش گذاشته خواهد شد.
به گفته وي انواع شيرينيها، سوغاتهاي محلي و صنايع دستي مناطق مختلف كشور از جمله صنايع دستي چوبي، سفال، انواع دست بافته هاي محلي از قبيل جاجيم و عروسكهاي طرحدار بخشي از مصنوعات عرضه شده در يكصد غرفه اين نمايشگاه است. ۱۲ غرفه نيز به نمايش صنايع استان كردستان اختصاص دارد.
ارائه و معرفي هنر دستي و بازاريابي آثار هنرمندان كشور از دلايل برپايي اين نمايشگاه عنوان شده است.
نمايشگاه تا هجدهم ارديبهشت داير خواهد بود.

تلفن پاسخگويي مسئولان ارشد مازندران
به مردم راه اندازي شد
گروه شهرستانها: تلفن گوياي ۱۳۸ براي پاسخگويي مسئولان ارشد استان مازندران به تماس هاي مردمي در روابط عمومي استانداري راه اندازي شد.
به گزارش اين روابط عمومي، خط پاسخگو به صورت ارتباط مستقيم مردم با استاندار، معاونين، ادارات، واحدهاي ستادي، فرمانداريها و بخشداريها به صورت آزمايشي راه اندازي شده است.
براساس اين گزارش شهروندان مازندراني مي توانند با گرفتن شماره ۱۳۸ پيام و درخواست خود را اعلام كنند و پاسخ خود را دريافت كنند.

۳۱ ميليون دلار كالاي صنعتي از سمنان به خارج صادر شد
گروه شهرستانها:۳۱ ميليون دلار توليدات واحدهاي توليدي و صنعتي استان سمنان در سال گذشته از اين استان به خارج از كشور صادر شد.
اين مقدار صادرات نسبت به سال قبل از آن ۱۲۸ درصد رشد دارد.
مواد شوينده، رب، رادياتور خودرو، روغن تصفيه دوم، كولر آبي، بخاري گازي و كرك و مو از جمله اقلام صادراتي واحدهاي توليدي صنعتي اين استان است كه به كشورهاي مختلف آسيايي، اروپايي و آفريقايي صادر شده است.

بادگير باغ دولت آباد، بلندترين بادگير جهان
000066.jpg
يزد - معاون سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان يزد گفت: بادگير باغ دولت آباد يزد با ۳۳ متر ارتفاع بلندترين بادگير جهان است.
محمدرضا شجاع در گفت وگو با خبرگزاري فارس در يزد اظهار داشت: بادگير ۸ طرفه اين باغ با ارتفاع  بلند در دنيا بي نظير است.وي همچنين گفت: بادگير خانه ها در يزد نمايانگر تشخص و منزلت اجتماعي صاحبان آنها در گذشته بود؛ اين موضوع از طريق ارتفاع و نوع تزئينات آنها مشخص مي شود.
شجاع افزود: بادگيرها بخشي از بناها و فضاهاي مسكوني شهر يزد در گذشته بوده اند كه طبيعي ترين روش تهويه بنا به شمار مي رفته و بر حسب سرعت و جهت باد در خانه هاي قديمي و يا در محراب مساجد و آب انبارهاي يزد طراحي مي شدند.
معاون ميراث فرهنگي استان يزد در پايان از بادگيرها باغ دولت آباد، آب انبار كليميان، آب انبار شش بادگيري و هفت بادگيري عصر آباد و حسين آباد به عنوان شاخص ترين بادگير هاي يزد نام برد.

كشتي  گير آذربايجاني به تيم ملي دعوت شد
تبريز _ خبرنگار همشهري: مسعود هاشم زاده كشتي گير وزن ۹۶ كيلوگرم آذربايجان شرقي از سوي فدراسيون كشتي كشور به اردوي تيم ملي كشتي فرنگي دعوت شد.
تيم كشتي مدتي است خود را براي حضور در رقابت هاي جهاني چين آماده مي كند.

برقراري ارتباط دستگاه هاي اجرايي
مازندران به صورت الكترونيكي
ساري - مديركل طرح و برنامه استانداري مازندران از ارتباط ۳۵ دستگاه اجرايي استان به صورت الكترونيكي خبر داد.
يدالله طهماسبي در جلسه شوراي روابط عمومي استان مازندران در ساري افزود: اين سيستم ارتباطي تا پايان خرداد ماه امسال راه اندازي مي شود.وي به اهميت فناوري اطلاعات و سرعت اشاره و تصريح كرد: تمامي كاركنان دستگاه هاي اجرايي براي ارتباط با ديگر دستگاه ها بايد آموزش لازم براي كاركردن با رايانه را فرا بگيرند.

ضرورت ساماندهي كودكان خياباني در لرستان
گروه شهرستانها: معاون  سياسي-امنيتي  استاندار لرستان  بر شناسايي  و ساماندهي  كودكان  خياباني  در اين  استان  تأكيد كرد.«مجيد نادرالاصلي» در كار گروه  بررسي  وضعيت  كودكان  خياباني  در خرم آباد گفت : با توجه  به  فرارسيدن  فصل  تابستان  و افزايش  شمار كودكان  خياباني،  ضروري  است  بهزيستي  لرستان  با همكاري  ساير نهادهاي  وابسته  در زمينه  جمع آوري  و ساماندهي هر چه سريعتر  اين  افراد اقدام  كند.وي  با تأكيد بر ضرورت  فرهنگ سازي  مناسب  در رفع  اين  معضل  اجتماعي  افزود: لازم  است  در زمينه  نحوه  جمع آوري  و ساماندهي  اين  كودكان  به  گونه اي  عمل  شود كه  اين  كودكان  به  هيچ  وجه  احساس  ترس  و نگراني  نداشته  باشند.بخش  عمده اي  از كودكان  خياباني لرستان  را كودكان  كار تشكيل  مي دهند كه  در فصل  تابستان  به  فعاليت هايي  چون  دست  فروشي  پرداخته  و چهره  شهر را نيز دگرگون  مي كنند.

قدمت كاشيكاري حرم مطهر رضوي به ۸۰۰ سال مي رسد
مشهد - مديرعامل شركت كاشي سنتي قدس رضوي گفت: قدمت كاشيكاري صحن ها و رواق هاي حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) به ۸۰۰ سال مي رسد.
محمدجواد طبسي به ايرنا افزود: قديمي ترين كاشيكاري موجود حرم مطهر رضوي در حدود ۸۰۰ سال پيش توسط محمدبن ابي طالب كاشاني و با همكاري ابوحمزه نقاش ساخته شده و در قسمت جنوبي حرم مطهر حضرت رضا(ع) نصب شده است.

طرح پرورش كرم ابريشم در كازرون فارس اجرا شد
كازرون - مديرجهاد كشاورزي شهرستان كازرون فارس گفت: براي دومين سال متوالي طرح پرورش كرم ابريشم در يكي از روستاهاي بخش مركزي اين شهرستان اجرا شد.
مهندس يدالله جمشيدي در گفت و گو با ايرنا افزود: سال گذشته براي اولين بار با ۲۰ هزار كرم ابريشم، طرح پرورش كرم ابريشم را آغاز كرديم و به دليل موفقيت اجراي اين طرح، امسال در حد دو برابر سال گذشته آن را انجام مي دهيم.
وي هدف از اجراي اين طرح را ايجاد اشتغال براي زنان روستايي اعلام كرد.

راه اندازي مركز مشاوره تلفني تربيتي در اصفهان
گروه شهرستانها: يك مركز مشاوره تلفني در اصفهان به خانواده ها در ارتباط با تربيت فرزندان اطلاع رساني مي كند.
روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استان اصفهان اعلام كرد به منظور پاسخگويي به مسائل و مشكلات دانش آموزان و خانواده آنان در زمينه مسائل تربيتي، تحصيلي، خانوادگي، اعتياد و مشكلات رفتاري، اقدام به راه اندازي راهنماي تلفن به شماره ۲۶۵۵۵۳۰ نموده است.

بناهاي تاريخي يزد حشره زدايي شد
گروه شهرستانها: سازمان ميراث فرهنگي استان يزد اعلام كرد: طرح پاكسازي مكان هاي تاريخي از حشرات براي نخستين بار در استان در مدرسه ضيائيه شهر يزد اجرا شد.
اين طرح به منظور كاهش روند فرسايش بناهاي تاريخي به اجرا درآمده است.

پيش بيني توليد ۱۳۰۰ تن گل محمدي در اسكو
000063.jpg
اسكو- خبرنگار همشهري: شهرستان اسكو با سطح زير كشت ۴۳۰ هكتار گل محمدي بارور و ۱۰۰ هكتار نهال، با توليد بيش از ۱۳۰۰ تن گل تازه (تَر) رتبه اول توليد اين محصول را در بين شهرستانهاي استان در اختيار دارد.
حسين صنوبر مدير جهاد كشاورزي اسكو، با اظهار اين مطلب افزود: امسال بيش از ۱۵۰ هزار اصله نهال توسط سازمان جهاد كشاورزي استان و باغداران از كشاورزان منطقه خريداري و جهت كشت و توسعه گلستانهاي ساير شهرستانها و استانهاي همجوار، صادر شده است.
با پيش بيني هاي كارشناسي، امسال بيش از ۱۳۰۰ تن گل محمدي از گلستانهاي شهرستان اسكو، بدست خواهد آمد.

اختصاص پايگاه اورژانس به عشاير لالي خوزستان
اهواز - با توجه به ييلاق و قشلاق و افزايش تردد جاده اي در مسير لالي به سردشت دزفول، پايگاه اورژانس جاده اي ويژه عشاير لالي خوزستان داير شد.
دكتر سيداسدالله موسوي، رئيس اورژانس حوادث و فوريتهاي پزشكي خوزستان به ايسنا گفت: تردد در جاده لالي به سردشت به دليل روابط قومي و اجتماعي بالاست؛ هم چنين با شروع ييلاق عشاير از اوايل ارديبهشت تا پايان ارديبهشت ماه و قشلاق آنها از اواسط شهريور تا اواخر مهر و آمار بالاي حوادث به دليل كوهستاني و سخت گذر بودن جاده، ضرورت راه اندازي اورژانس در اين مسير احساس مي شد.
موسوي يادآور شد: در حال حاضر اين اورژانس با يك دستگاه آمبولانس و ۹ نفر پرسنل در خانه بهداشت يچ كرسا مستقر است و در آينده نزديك با خريد يك دستگاه كانكس از آن جدا مي شود.

ستاد كنكور در استان مركزي تشكيل شد
اراك _ رئيس سازمان آموزش و پرورش استان مركزي گفت: به منظور ارائه خدمات آموزشي به دانش پژوهان، ستاد كنكور در اين استان تشكيل شد.
احمد حاج كريم در گفتگو با خبرگزاري مهر،سازماندهي فعاليت دانش آموزان، مطالعه درست و آموزش مناسب را از برنامه هاي اين ستاد خواند و گفت: بالا بردن مهارتهاي امتحاني دانش آموزان از ديگر اهداف اين ستاد است.
رئيس سازمان آموزش و پرورش استان مركزي، از تشكيل ستاد نخبگان استان در آينده نزديك خبر داد و گفت: پس از تشكيل اين ستاد، جشن نخبگان علمي دانش آموزان استان با حضور ۲۵۰ مبتكر، خلاق و مخترع برگزار مي شود.

پايانه مرزي بازرگان به روانترين
پايانه كشور تبديل مي شود
بازرگان _ مدير پايانه مرزي بازرگان گفت: با تكميل طرح جامع ساماندهي پايانه مرزي تا آخر شهريور ماه سال جاري، اين پايانه به يكي از روانترين پايانه هاي مرزي كشور تبديل مي شود.
يوسف احمدپور در بازديد تعدادي از مسئولان اين شهرستان از اين پايانه افزود: پايانه مرزي بازرگان بزرگترين پايانه زميني كشور است كه عمليات ساماندهي آن از سالهاي گذشته در دست اجراست.

ممسني اولين شهرستان فارس در زمينه
برخورداري از گاز است
ممسني _ مديرعامل مجمع شركت ملي گاز استان فارس گفت: شهرستان ممسني به عنوان اولين شهرستان اين استان، از نعمت گاز برخوردار مي شود.
مهندس سعيد محسني در گفت و گو با ايرنا افزود: عمليات ايجاد شبكه گازرساني در ۱۳ روستاي دهستان «رستم دو و رستم سه» از توابع شهرستان ممسني آغاز شده است.

نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي۶ شهر آلوده كشور
اراك - نماينده مردم اراك و كميجان در مجلس شوراي اسلامي گفت: دولت در بودجه سال جاري با تخصيص اعتبارات در راستاي كاهش آلودگي هواي ۶ شهر آلوده كشور گام برداشته است.
مهندس عباس رجايي در گفتگو با خبرگزاري مهر افزود: براي اين كار ۴ ميليارد دلار از منابع مالي خارجي و از طريق فاينانس و يك ميليارد و ۵۲ ميليون و ۶۰۰ هزار دلار از طريق صندوق ذخيره ارزي به اين امر اختصاص يافته است.
وي گفت: توسعه حمل و نقل عمومي، ريلي شهري، تاكسيراني و خارج كردن خودروهاي فرسوده از چرخه حمل و نقل، از جمله كارهاي پيش بيني شده در قانون بودجه سال ۸۵ است.
نماينده مردم اراك و كميجان در مجلس، شهرهاي آلوده كشور را، اراك، تهران، مشهد، اصفهان، تبريز و كرج معرفي كرد و گفت: ساماندهي اين بخش بايد طي ۶ ماه اول سال اجرايي شود.
اراك با بيش از ۵۰۰ هزار نفر جمعيت به دليل تراكم كارخانه هاي بزرگ، داراي آلودگي هواي بالا ناشي از كاركرد نامناسب برخي صنايع آلوده كننده است.

برنامه تلويزيوني «تكاپوي صادرات» در تبريز ساخته شد
تبريز _ خبرنگار همشهري: برنامه تلويزيوني تكاپوي صادرات در ۳۹ قسمت ۲۰ دقيقه اي در شبكه استاني سيماي مركز آذربايجان شرقي ساخته شد.
اين برنامه به منظور تبيين چگونگي حضور در بازارهاي جهاني و عرصه هاي بين المللي به بيان نظرات استادان و كارشناسان اقتصادي و مسئولان و صادركنندگان با تركيبي ساده مي پردازد.
موضوعاتي چون فرهنگ صادرات، تحقيق و پژوهش براي توسعه صادرات، راههاي ارتقاي كيفيت محصولات، بازاريابي، مشتري گرايي، نقش مناطق آزاد در توسعه صادرات و توسعه صادرات غيرنفتي بخش هايي از مباحث اين برنامه تلويزيوني را تشكيل مي دهند.
تكاپوي صادرات قرار است از نيمه دوم ارديبهشت ماه جاري روي آنتن برود.

همايش كارگران دوچرخه  سوار در اراك
اراك- به  مناسبت  گراميداشت  هفته  كار و كارگر همايش  بزرگ  دوچرخه  سواري  كارگران  در شركت  هپكوي  اراك  برگزار شد.
در اين  آيين  بيش  از ۲۰۰ كارگر اين  واحد توليدي  و صنعتي،  مسافت  منزل  تا محل كار را ركاب  زدند.
سرپرست  اداره  كل  تربيت  بدني  استان  مركزي  در اين  آيين  گفت : ورزش  رمز سلامت و نشاط  است  و كارگران  با ورزش  مستمر علاوه  بر سلامتي  جسم  و روان  ، زمينه  افزايش  بهره وري  را نيز در توليد مهيا مي كنند.
«خسرو قمري» افزود: دوچرخه  سواري  از ورزش هاي  پرتحرك  است  و با توجه  به آلودگي  هواي اراك  بايد فرهنگ  استفاده  از آن  براي  حمل  و نقل  شهري  ترويج  شود.

صدور شناسنامه  ورزشي  براي  بازيكنان  بسكتبال  استان  سمنان
سمنان - دبير هيات  بسكتبال  استان  سمنان  از اجراي  طرح  صدور شناسنامه  براي بازيكنان  بسكتبال  اين  استان  خبر داد.
«حميد گراميان» به  ايرنا گفت : صدور شناسنامه  براي بازيكنان  از رده  ميني  بسكتبال  آغاز شده  و تمامي  رده هاي  سني  را در برخواهد گرفت .
اين  شناسنامه ، جايگزين  شناسنامه  سجلي  در زمان  مسابقات  خواهدشد.
وي  صدور شناسنامه  براي  كليه  بازيكنان  را اجباري  دانست  و گفت : در صورت نداشتن  شناسنامه  ورزشي  از حضور بازيكنان  در مسابقات  جلوگيري  مي شود.

بانوان «ووشوكار» مازندراني به مسابقات
انتخابي تيم ملي راه يافتند
ساري - نايب  رئيس  هيات «ووشوي» مازندران  از راهيابي  ۱۲ بانوي  ووشوكار استان  به  مسابقات  قهرماني  كشور و انتخابي  تيم  ملي  خبر داد.
«شهلا عليجانزاده» به  ايرنا گفت : مسابقات  قهرماني  كشور و انتخابي  تيم  ملي  ووشوي  بانوان  در بخش  تالو و سانشو هفدهم  تا نوزدهم  ارديبهشت  ماه  امسال  در سمنان  برگزار مي شود.
وي  افزود: در اين  رقابتها بانوان  منتخب  ووشوي  سراسر كشور در رده  سني نوجوانان  و جوانان  باهم  به  رقابت  مي پردازند.
«عليجانزاده» گفت : در بخش  تالونوجوانان «فائزه  قاسم  نژاد» ، «سحر صالحي» از آمل  ، «ارغوان  امير خانلو» از گلوگاه  و« ناديا يعقوبيان» از ساري  و در جوانان «فاطمه  كلبادي  نژاد» ، «مهري  عسگري» از گلوگاه  ، «شقايق  مرزبان» و «زينب  فقيه» هر دو از قائمشهر شركت  مي كنند.
به  گفته  وي «مژگان  شاكري» در وزن  منهاي  ۴۸ ، «فاطمه  رحماني» منهاي  ،۵۲ «سهيلاحسن  جانزاده» منهاي  ۵۶ كيلوگرم  هرسه  از آمل  و «نرگس  سرايي» منهاي  ۶۰ كيلوگرم  از نشتارود در بخش  سانشو در اين  رقابتها شركت  مي كنند.
وي  ادامه  داد: نفرات  اول  تا سوم  در بخش  تالو و سانشو به  اردوي  تيم  ملي  ووشوي  بانوان  راه  خواهند يافت  و پس  از گذراندن  اردو به  مسابقات  جهاني  ووشو كه  آبان  ماه  امسال  درمالزي  برگزار خواهد شد اعزام  مي شوند.

شهرستان ها
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
انقلاب
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   انقلاب   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |