دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۵۴ - Mar 7, 2005
سردار طلايي:
شاخص هاي تعيين جرايم از سال آينده تغيير مي كند
ايسنا: فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ اظهار داشت: آمار قتل و جنايت هاي سازمان يافته طي سال  جاري كاهش يافته اما سرقت خودرو در اين مدت افزايش نشان مي دهد.سردار طلايي با اشاره به اين كه شاخص هاي تعيين جرايم در سال آينده تغيير خواهد كرد،  افزود: با كار ميداني صورت گرفته، شاخص هاي موجود جاي خود را به شاخص هاي علمي تر مي دهند.
به گفته وي مبدا و مركز انتشار جرايم تهران است؛ بطوري كه ۴۷ درصد مأموريت هاي پليسي و ۳۳ درصد جرايم در اين شهر رخ مي دهد، اما با اين وجود شهر تهران، چشم انداز امني دارد.سردار طلايي اظهار داشت: چهارشنبه آخر سال را از سطح امنيتي به انتظامي، از سطح انتظامي به سطح اجتماعي و امسال از اين سطح به سطح فرهنگي كشانده ايم تا جايي كه به شهرداري تهران به عنوان مديرشهري پيشنهاد داده ايم به موضوع چهارشنبه آخر سال به عنوان مسأله مهم مردم بنگرد.به گفته وي همچنين براي چهارشنبه سوري امسال طرحي تحت عنوان «استقبال از بهار» طراحي و برنامه هاي آن نيز پيش بيني شده است.وي همچنين در پاسخ به سؤال ايسنا درخصوص مدت زمان حضور پليس در صحنه پس از تماس مردمي، آن را ۱۵ دقيقه اعلام كرد و گفت: به دليل ترافيك، اين رقم در حدود ۱۳ درصد مأموريت هاي پليس بالاتر مي رود. به گفته سردار طلايي نرم حضور پليس در صحنه ۷ دقيقه است.وي در ادامه گفت وگو با ايسنا درخصوص ميزان رشوه خواري در ميان ماموران ناجا با اطمينان به اين كه رشوه خواري از سوي ماموران پليس در كشور كاهش يافته است، گفت: به صراحت مي گوييم كسي كه رشوه دهد يا بگيرد، گرفتار خواهد شد.
سردار طلايي تصريح كرد: از سال ۸۱ در برخورد با ماهواره روش جديد اتخاذ شده و در حال حاضر روش هاي گذشته اجرا نمي شود؛ چراكه ناجا معتقد است به جاي امر و نهي مردم، بايد به آنها آگاهي كارساز داد تا به كمك پليس بيايند.

تدابير آتش نشاني تهران براي مراسم چهارشنبه آخر سال
ايرنا: مدير عامل  سازمان  آتش نشاني  تهران  از آمادگي  نيروهاي  اين  سازمان  براي حفظ ايمني  شهروندان  در ۵۰ نقطه  تعيين  شده  به  منظور برگزاري  مراسم  «چهارشنبه  آخر سال » خبر داد.مهدي  ضيايي  ديروز در گفت  وگو با خبرنگار ايرنا افزود: براساس  طرح پيشنهادي  شهرداري  تهران  به  شوراي  شهر، ۵۰ نقطه  براي  برگزاري  آيين  چهارشنبه پايان  سال  درنظر گرفته  شده  است  و در صورت  وقوع  حادثه  در برگزاري  اين مراسم ، آتش  نشانان  بموقع  وارد عمل  خواهند شد.وي  از شهروندان  خواست ، در صورت  تمايل  به  برگزاري  اين  مراسم ، حتما درمراكز از پيش  تعيين  شده  كه  شامل  ميادين  اصلي  و بوستان هاي  بزرگ  شهر است ، حاضر شوند.مدير عامل  سازمان  آتش  نشاني  تهران  ادامه  داد: اين  سازمان  همچنين  بافراخوان  تمام  نيروهاي  عملياتي  و در استراحت  خود، علاوه  بر ۵۰ نقطه  مذكور، براي  ارائه  خدمات  در ديگر مناطق  شهر نيز آماده  است .
ضيايي  خاطرنشان  كرد: براي  انجام  ماموريت هاي  اين  سازمان ، خودرو، موتورسيكلت ، نيروي  انساني  و تجهيزات  مورد نياز به  ميزان  كافي  فراهم  شده  است .
مدير عامل  سازمان  آتش  نشاني  افزود: باتوجه  به  حادثه  آتش سوزي  مسجد ارگ و بستري  بودن  عده اي  از مصدومان  در بيمارستان  سوانح  و سوختگي  شهيد مطهري به  عنوان  تنها مركز درمان  سوختگي  تهران  و تكميل  ظرفيت  تخت هاي  بيمارستان ، شهروندان  در برگزاري  مراسم  چهارشنبه  آخر سال  به  نكات  ايمني  و توصيه هاي  مسئولان  امر توجه  كنند.
نخستين حادثه مواد محترقه در تهران
نخستين  حادثه  ناشي  از مواد محترقه  (گزارش  شده ) روز شنبه در دبيرستان اباصالح  واقع  در خيابان  ظفر، نرسيده  به  خيابان  نفت  تهران ، رخ  داد.
اين  حادثه  در ساعت  ۱۴ و ۱۱ دقيقه  در حالي  رخ  داد كه  دانش آموزان  در كلاس  درس  مشغول  آموزش  بودند، اما خوشبختانه  به  كسي  آسيب  وارد نشد.نيروهاي  امداد و نجات  ايستگاه  ۱۱ سازمان  آتش  نشاني  بااطلاع  از اين  حادثه  بلافاصله  در محل  حضور يافتند و توانستند از گسترش  حريق  جلوگيري  كنند.علت  اين  حادثه  ازسوي  كارشناسان  آتش  نشاني  پرتاب  مواد منفجره  (محترقه )از سوي  افراد ناشناس  اعلام  شد.به  دنبال  اين  حادثه  به  ساختمان  اين  مدرسه  بسيار قديمي و عاري  از هر گونه  ملزومات  ايمني ، خساراتي  وارد شد.

انتخاب نهم
آفت شوراي هماهنگي از نگاه دبيركل موتلفه
ايسنا: دبيركل حزب موتلفه ي اسلامي، گفت: سياست قطعي اين حزب در انتخابات رياست جمهوري، حفظ بي چون و چراي كيان شوراي هماهنگي است. محمدنبي حبيبي، با بيان اينكه مركزيت حركت مبارك اصولگرايي، شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي است، تصريح كرد: حفظ كيان شوراي هماهنگي از واجبات ماست و هر شخصي به هر دليل موجب خدشه دارشدن كيان شورا شود، هدف دشمن را دنبال كرده است. وي با تاكيد بر اينكه گروه هاي عضو شوراي هماهنگي نبايد از شورا سهم خواهي داشته باشند، از ساير گروه هاي عضو شورا نيز خواست كه به تصميم و خرد جمعي در شوراي هماهنگي احترام بگذارند.
ما هم مشاركت مي  كنيم
ايسنا: ابراهيم يزدي و همفكرانش، طي اين هفته، مواضع و تحليل هايشان را در مورد نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اعلام مي كنند.آنها همچنين كانديداي مورد حمايتشان را نيز معرفي مي كنند. محمد توسلي با اعلام اين خبر و اشاره به كار فشرده اي كه با ديگر همفكرانش طي چند ماه اخير، براي بررسي نحوه شركت در انتخابات انجام داده اند، افزود: با توجه به حساسيت اين انتخابات و شرايط داخلي و منطقه اي به اين نتيجه رسيديم كه تمامي احزاب سياسي و كساني كه دل در گرو ملت و مملكت دارند، بايد حساسيت داشته باشند و مسؤوليتشان را در اين مقطع به خوبي به انجام رسانند.
جامعه مدرسين به نتيجه مشخصي نرسيده است
ايسنا: سيداحمد خاتمي، گفت كه تشكل متبوعش هنوز به نتيجه ي مشخصي در مورد انتخابات نرسيده و احتمال دارد به صورت مستقل به عرصه  وارد شود، اما هنوز به نتيجه اي كه قصد داشته باشد آن را اعلام كند، نرسيده است. عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم، افزود: اين تشكل نتيجه ي بررسي هايش را به صورت بيانيه اي به صورت رسمي اعلام خواهد كرد.
منتظر شنيدن مهم ترين خبر در ارديبهشت باشيد
ايسنا:سخنگوي حزب اعتدال و توسعه گفت: ترديد نكنيد! هاشمي رفسنجاني آمدني است چرا كه شرايط حضور وي تحقق يافته، از اين رو، هفته دوم ارديبهشت ماه مهمترين خبر انتخابات نهم را خواهيد شنيد. غلامعلي دهقان پيش بيني كرد: آراي گزينه هايي كه حضورشان را به عدم حضور هاشمي منوط مي دانند، در صورت حضور وي به آراي او اضافه مي شود كه مجموعه آرا وي را به مرز ۵۰درصد نزديك مي كند. سخنگوي حزب اعتدال و توسعه با اعتقاد به اينكه، حمايت قابل توجه بدنه اجتماع از هاشمي رفسنجاني، به خوبي اين روزها در كوچه و بازار، نمود يافته است، اظهارداشت اين مطلب به كنكاش زيادي نياز ندارد.
لاريجاني: روي آوردن مديران دولتي به فعاليت هاي اقتصادي منشأ بسياري از رانت هاست
فارس: كانديداي احتمالي اصولگرايان در انتخابات گفت: منشأ بسياري از رانت هاي اقتصادي ناشي از روي آوردن مديران دولتي به فعاليت هاي اقتصادي است.
لاريجاني در دانشگاه شريف اظهار داشت:   در يك نظرسنجي كه سال جاري انجام گرفت جامعه آماري در پاسخ به سؤالي مبني بر اين كه تا چه حد كاهش فاصله فقر و غنا را در كشور محتمل مي دانند، ۷۰ درصد آنان در پاسخ، تحقق اين موضوع را در حد كم و خيلي كم دانسته اند.عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام حجم انبوه مقررات زايد، انحصارات دولتي، سهم كم نيروي انساني در توليد كشور و نبود تئوري عدالت در كشور را از علل بروز مفاسد در كشور و شكاف طبقاتي دانست و افزود: دولت آينده بايد توان آن را داشته باشد كه بتواند با برنامه هدفمند و اصولي، موانع پيش رو را در جهت پيشرفت و توسعه كشور بردارد.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تأكيد بر اين كه بايستي تئوري عدالت را در جامعه معنادار كرد، افزود:در صورتي كه مديران كشور به تئوري عدالت و اجراي آن در جامعه باور و اعتقاد داشته باشند، آن وقت قادر خواهند بود مسير توسعه كشور را محقق كنند.وي نبود رابطه درست و سنجيده بين خروجي دانشگاهها با نياز كشور، مصرف  گرا بودن و حجم كم صادرات و سرمايه گذاري غير مولد از جمله عوامل مانع در رفع مشكل بيكاري دانست.
پيش بيني مهرعليزاده درباره حضور جوانان در انتخابات
ايسنا: محسن مهرعليزاده، با اشاره به شاخص هاي دولت رفاه، گفت: تلاش دارم تا گفتمان جديدي را به عرصه ي رقابت هاي انتخاباتي وارد كنم. كانديداي نهمين دوره ي انتخابات رياست جمهوري، در جمع تعدادي از اعضاي انجمن هاي اسلامي دانشگاه هاي تهران، با بيان اعتقادش به اينكه فعاليت سياسي در ايران، كاري پرمخاطره و حساسيت برانگيز است، افزود: در اين شرايط، نخبگان سياسي  بايد به گونه اي رفتار كنند كه مطلوبيت هاي اجتماعي در چارچوب ساختار و قواعد حاكم بر آن نقش موثري را ايفا كند.
توكلي: چهار نفر با هم تفاهم كرده اند
ايسنا: كانديداي احتمالي دور نهم انتخابات رياست جمهوري گفت: چهار نفر با هم تفاهم كرده اند كه عرصه انتخابات را با حضور خود فعال نگاه دارند و به مردم دو بار فرصت انتخاب دهند كه يك بار از طريق نظرسنجي تمايل خودشان را به يكي از چهار نفر اعلام كنند و در واقع شوراي هماهنگي اين چهار نفر مردم مي شوند و بار ديگر در انتخابات.احمد توكلي طي سخناني در نشست مطبوعاتي دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهركرد در پاسخ به سئوالي درباره نظام اقتصادي ايران در آينده، با تأكيد شديد نسبت به اين كه با دولتي شدن اقتصاد مخالف بوده و هست، يادآور شد: استعفاي من از دولت مهندس موسوي در اعتراض به دولتي كردن اقتصاد بود.
پاسخ مثبت مهم ترقي
حميدرضا ترقي درباره بحث مطرح شده با عنوان شوراي هماهنگي ،۲ گفت: اين امر تحقق نيافته و واقعيت ندارد، بلكه فقط از باب هشدار و پيشگيري مطرح شده است.عضو شوراي مركزي حزب مؤتلفه اسلامي افزود: پيش از اين گفته شده بود كه شوراي هماهنگي زودتر نامزد نهايي را معرفي كند، چون برخي از افراد تريبون و امكان تبليغ كافي در سطح جامعه را ندارند.بر اين اساس توافق شد فرصتي - حداقل تا فروردين و ارديبهشت - ايجاد شود تا افراد بتوانند كار كنند و زمينه عادلانه اي براي مطرح شدنشان ايجاد و در نهايت نظرسنجي ها واقع بينانه تر شود. وي در پايان به اين پرسش كه آيا آقايان ولايتي و توكلي نيز در اين توافق شركت دارند، پاسخ مثبت داد.
ستاد ولايتي:از توافق ميان شش نامزد اصولگرا اطلاعي نداريم
ايرنا: يك  منبع  آگاه  در ستاد انتخاباتي  علي اكبر ولايتي نامزد احتمالي  در نهمين دوره  انتخابات  رياست  جمهوري  تأكيد كرد كه  ولايتي  از توافق  ميان  شش  نامزد اصولگرا اطلاعي  ندارد.محمدرضا ميرتاج الدين عضو شوراي  مركزي  فراكسيون  اصولگرايان  در جمع  خبرنگاران پارلماني  گفته  بود: شش  كانديداي  مطرح  اصولگرايان  شامل  علي  لاريجاني ، احمدتوكلي ، محسن  رضايي ، علي اكبر ولايتي ، محمدباقر قاليباف  و محمود احمدي  نژاد توافق كرده اند، كانديداي  واحد اصولگرايان  براساس  نظرسنجي هايي  كه تا ارديبهشت ماه  سال  آينده  صورت  مي گيرد، برگزيده  شود و ساير كانديداها به  نفع  او كنار بروند.
عسگراولادي:توافق اصولگرايان براي عدم معرفي زودهنگام نامزد انتخاباتي
فارس: حبيب الله عسگراولادي گفت: اين موضوع مورد توافق همه اصولگرايان قرار گرفته است كه تعجيل در اعلام و معرفي نامزد نمي تواند مشكل مقبوليت را در حال حاضر حل كند. لذا به نظر مي رسد ما براي رسيدن به روز معرفي، بايد حساب شده عمل و صبر كنيم.
دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري گفت: صبر كردن به معناي تعطيل كار نيست ما در فاصله اي كه تا تاريخ اعلام نامزد داريم به معرفي جنبش اصول گرايي، تئوري دولت آينده، شناسايي مشكلات مردم و ارايه راه حل آن خواهيم پرداخت.عسگراولادي گفت: اصول مشترك و شفاف مورد توافق اصولگرايان آنها را قطعا به موضع واحد مي رساند.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |