دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۵۴ - Mar 7, 2005
قتل بر سر يك قطعه شيريني
گروه حوادث: راننده آژانسي كه به خاطر خوردن شيريني با صاحب يك مغازه تعميرگاه درگير شده و پسرش را به قتل رسانده بود، صبح ديروز در شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان محاكمه شد.
به گزارش خبرنگار ما، وحيد.ح(۲۲ ساله) متهم است كه در تاريخ ۲۲ آذرماه سال ۸۲ پسر ۲۳ ساله اي به نام روح الله را با ضربات چاقو به قتل رسانده است.
ساعت ۱۰ صبح ديروز متهم اين پرونده در حالي كه توسط مأموران زندان هدايت مي شد به شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان وارد شد. دقايقي بعد قاضي ياورزاده و چهار مستشارش وارد سالن شدند و همگي به احترام آنها قيام كردند.
قاضي پرونده پس از چند تذكر قانوني از خاكي نماينده دادستان خواست تا به دفاع از كيفرخواست خود بپردازد.
خاكي درباره كيفرخواست صادره گفت: شرح اين ماجرا بدين ترتيب است كه در تاريخ ۲۲/۹/۸۲ وقوع يك قتل در گاراژي در جاده اسماعيل آباد در ابتداي جاده ساوه به بازپرس ويژه قتل اطلاع داده شد. بلافاصله مأموران كلانتري در محل حضور يافتند و پس از بررسي مقدماتي با پيكر خونين پسر جواني به نام روح الله روبه رو شدند كه ظاهراً توسط جسم برنده اي از ناحيه گردن به شدت زخمي شده و جان باخته بود. در تحقيقات اوليه مشخص شد كه عامل جنايت فردي به نام وحيد است و درگيري زماني رخ داده كه برادر وحيد به نام علي در حال پخش كردن شيريني بود كه با اصغر(پدر مقتول) درگير مي شود.
پس از دقايقي اين درگيري با دخالت همكاران خاتمه پيدا مي كند و اين دو از هم جدا مي شوند. زماني كه علي به داخل مغازه اش در گاراژ برمي گردد، به برادرش وحيد تلفن مي زند و جريان را براي او تعريف مي كند. دقايقي بعد وحيد خود را به گاراژ مي رساند و بر سر خوردن شيريني و درگيري كه پيش آمده بود با پسر اصغر كه روح الله نام داشته مشاجره لفظي پيدا مي كند. اين درگيري داخل مغازه اصغر ادامه داشته كه ناگهان فريادهاي يكي از كارگران خبر از مرگ روح الله داد و همگي متوجه شدند وحيد در حال فرار كردن است.
اصغر به تعقيب وحيد پرداخت و زماني كه قصد سوار شدن به خودرو پژو خود را داشت با وي گلاويز شد. وحيد كه مسلح به چاقو بود همچنين يك ضربه به سينه اصغر وارد كرد و از محل متواري شد.
نماينده دادستان در ادامه افزود: پس از رديابي هاي ويژه پليس جنايي تهران وحيد دستگير شد و در بازجويي مقدماتي به قتل اعتراف كرد. هم اكنون با توجه به اظهارات صريح متهم و درخواست اولياي دم تقاضاي صدور حكم قانوني را دارم.
در ادامه اولياي دم نيز در جايگاه قرار گرفتند و خواهان قصاص نفس (اعدام) براي عامل جنايت شدند. سپس وحيد در جايگاه قرار گرفت و پس از تفهيم اتهام در دفاع از خود گفت: من قتل را قبول ندارم. اما درگيري را كه بين من و روح الله اتفاق افتاد مي پذيرم. بعد از تماس برادرم وقتي به گاراژ آمدم به سراغ اصغر رفتم در آن لحظه داخل مغازه نبود با پسرش درگير شدم مشاجره  ما آن قدر بالا گرفت كه منجر به درگيري شد. ناگهان روح الله روي زمين افتاد. محوطه مغازه پر از خرده آهن بود و روح الله زماني كه به زمين افتاد گردنش در اثر برخورد به يكي از قطعه آهن ها بريده شد و خون فواره زد. من از اين صحنه وحشت زده شده بودم به همين خاطر اقدام به فرار كردم.
وي كه در پاسخ به سؤال قضات دادگاه، به نوعي طفره مي رفت در آخرين دفاع خواهان بخشش از سوي اولياي دم شد. سپس وكيل مدافع متهم با طرح لايحه اي به دفاع از متهم پرداخت. قرار است حكم اين پرونده ظرف ۱۰ روز آينده صادر شود.

جزئيات متلاشي شدن سه باند بزرگ سرقت و زورگيري
001956.jpg
گروه حوادث: سردار تقي زاده از جزئيات دستگيري يك شبكه سرقت، زورگيري و قاچاق اسلحه خبر داد.
به گزارش خبرنگار ما، رئيس اداره آگاهي تهران ظهر ديروز در پي مصاحبه مطبوعاتي با اعلام اين خبر درباره تشريح جزئيات دستگيري اعضاي اين سه شبكه به طور جداگانه گفت: از ۴۰ روز پيش پرونده هاي مشابهي به اداره آگاهي تهران واصل مي شد مبني بر اينكه افراد ناشناسي در زمان هاي خلوت در مراكز شهر اقدام به زورگيري بر روي پل هاي عابر پياده مي كنند. با توجه به مشابهت نوع شكايت ها و نحوه وقوع حادثه. تيمي از كارآگاهان اداره آگاهي مأمور رسيدگي به پرونده شدند. كارآگاهان در ادامه تحقيقات خود متوجه شدند كه ظاهراً سرقت ها توسط يك شبكه كه سركردگي آن توسط افراد خاصي صورت مي گيرد، انجام مي شود .بنابراين با توجه به نوع وقوع جرم، محل هاي مورد نظر تحت شناسايي و مراقبت شديد قرار گرفت و كارآگاهان دايره يكم اداره آگاهي توانستند ۸ نفر از اعضاي اين شبكه را شناسايي و دستگير كنند. اعضاي اين شبكه بعد از دستگيري تاكنون به ۵۰ فقره زورگيري بدين روش اعتراف كرده اند.
سردار تقي زاده درباره شگرد اين زورگيران گفت: آنها با كمين كردن بر روي پل هاي عابر پياده در زمان هاي خلوت با تهديد اسلحه يا چاقو از رهگذران اخاذي مي كرده اند. همچنين سه تن از اعضاي اين شبكه در اعترافات خود عنوان كرده بودند كه قصد سرقت مسلحانه از يك شركت را داشته اند كه ناكام مانده اند.
وي همچنين از دستگيري بزرگترين باندزورگيري موسوم به «مسيب» كه سركردگي آن را فردي به نام «مسيب» برعهده داشت خبر دادو افزود: از سه ماه قبل به پليس آگاهي اطلاع داده شد كه در خروجي غربي تهران افرادي تحت عنوان مسافر سوار خودروهاي عبوري مي شوند و در فرصتي مناسب با تهديد چاقو اقدام به سرقت خودروها كرده و با خودروهاي سرقتي مسافركشي نموده و سپس از مسافران اقدام به زورگيري مي كنند. با توجه به حساسيت موضوع رسيدگي به پرونده در دستور كار قرار گرفت و كارآگاهان توانستند اعضاي اين شبكه ۹ نفري را در شهر قدس وكيانشهر شناسايي و دستگير كنند. اعضاي اين شبكه بعد از دستگيري اعلام كردند اوج فعاليت آنها سه ماه قبل بوده و در ادامه بازجويي از آنها مشخص شد اعضاي اين شبكه همگي سابقه دار در زمينه سرقت و اكثراً ساكن شهرستان كرج هستند.
همچنين سردار تقي زاده از دستگيري سابقه دارترين و حرفه اي ترين سارق خودرو به نام حجت خبرداد و گفت: از حدود يك سال قبل سركرده اين شبكه به اتهام سرقت خودرو تحت تعقيب قرار داشت تا اينكه در پاييز امسال توسط مأموران شعبه ۲ در اطراف تهران شناسايي شد. زماني كه مأموران قصد دستگيري وي را داشتند حجت توانست در يك عمليات تعقيب و گريز از چنگ مأموران بگريزد.وي پس از فرار اقدام به تشكيل يك باند سرقت خودرو كرد.شناسايي اين سارق حرفه اي ادامه داشت تا اينكه مأموران دريافتند اعضاي اين شبكه ۳۲ نفري در ۷ گروه جداگانه اقدام به سرقت خودرو مي كنند. به طوري كه در زمان هاي سرقت برخي از خودروها، با پشتيباني از خودرو سارقان، آنها را هدايت مي كردند.سردار تقي زاده در پايان افزود: با عمليات ويژه اي كه صورت گرفت، كارآگاهان توانستند مخفيگاه حجت را در جنوب تهران شناسايي كنند و او را در يك عمليات ضربتي دستگير كنند. هم اكنون اعضاي اين شبكه به سرقت ۲۵۰ مورد خودرو اعتراف كرده اند كه ۷۶ مورد آن كشف و ضبط شده است.

اعدام براي سارق زنداني
001959.jpg
گروه حوادث: سارق جواني كه در نزاعي در زندان رجايي شهر هم بندي خود را با چاقو به قتل رسانده بود، با تأييد حكم قصاص نفس (اعدام) در آستانه مرگ قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ما، عصر روز ۲۹ آذرماه سال ۸۲ از طريق مسئول زندان رجايي  شهر كرج به بازپرس ويژه قتل وقوع يك فقره درگيري منجر به قتل در داخل زندان اطلاع داده شد. بلافاصله بازپرس در محل زندان حاضر شد و با پيكر خونين پسر جواني به نام مهرداد روبه رو شد. وي در نخستين تحقيقات متوجه شد متهم به قتل جوان ۲۴ ساله اي به نام علي. ح است كه به اتهام سرقت دوران محكوميت خود را در زندان مي گذراند. به اين ترتيب وي تحت بازجويي قرار گرفت و ضمن اعتراف به قتل گفت: مدتي بود كه با مهرداد بر سر اينكه اتهام من در سرقت سنگين تر از وي است مشاجره لفظي پيدا كرده بوديم تا اينكه صبح امروز وي را داخل حياط ديدم و مجدداً با هم درگير شديم. داخل بند كه آمدم مهرداد پيش من آمد و به خاطر اينكه او را مسخره كرده بودم با من درگير شد. او مرا هل داد و همين باعث عصبانيت من شد. به همين خاطر با چاقويي كه داشتم به طرفش حمله ور شدم و او را با يك ضربه چاقو به قتل رساندم.
بازپرس ويژه پرونده، با توجه به اظهارات علي قرار بازداشت وي را صادر كرد و پس از صدور كيفرخواست، پرونده متهم براي برگزاري جلسه محاكمه به شعبه ۷۱دادگاه كيفري استان ارجاع شد. علي در يك جلسه علني در حالي محاكمه شد كه اولياي دم خواهان قصاص براي متهم شدند. قاضي عزيز محمدي حكم قصاص وي را صادر كرد. حكم صادره براي تأييد به ديوان عالي كشور ارسال شد و صبح ديروز توسط قضات شعبه ۲۷ ديوان عالي كشور مورد تأييد قرار گرفت.

حكم قصاص براي عامل جنايت كرج
گروه حوادث: حكم قصاص مردي كه در پي مظنون شدن به همسرش، پسردايي وي را به قتل رسانده بود از سوي شعبه ۲۰ ديوان عالي كشور تأييد شد.
به گزارش خبرنگار ما، متهم پرونده كه داود. ك نام دارد در تاريخ ۷/۸/۸۲ به بهانه اي پسردايي زنش را كه روح الله نام داشت به خانه اش واقع در كرج كشانده و پس از درگيري لفظي بر سر رابطه نامشروع روح الله با همسرش وي را با ضربات چاقو به قتل رسانده و همسرش را به شدت مجروح كرده است.
داود كه كارمند اداره برق در منطقه كرج بود پس از دستگيري به قتل اعتراف كرد. وي در آخرين جلسه محاكمه درباره جزئيات حادثه گفت: از مدت ها قبل تلفن هاي مشكوك به خانه مان مي شد. وقتي موضوع را پيگيري كردم دريافتم تلفن ها از طرف پسردايي همسرم به خانه ام مي شود. به همين خاطر همسرم را تحت مراقبت قرار دادم طوري كه متوجه رابطه پنهاني روح الله با همسرم شدم. روز حادثه به روح الله تلفن زدم و به بهانه اي وي را به خانه ام كشاندم. دقايقي پس از حضورش در خانه، با وي در مورد رابطه پنهاني اش صحبت كردم. اما او عصباني شد و من هم كه بسيار ناراحت شده بودم به طرفش حمله ور شدم و او را با چند ضربه چاقو به قتل رساندم.
برپايه اين گزارش، پس از اخذ آخرين دفاع، قاضي عزيزمحمدي و چهار مستشارش وي را به اتهام يك فقره قتل عمدي به قصاص نفس اعدام محكوم كردند. حكم صادره صبح ديروز، از سوي شعبه ۲۰ ديوان عالي كشور مورد تأييد قرار گرفت و متهم پرونده در آستانه مرگ قرار گرفت.

سرنخ هاي جديد در پرونده قتل ميدان تره بار
گروه حوادث: سه مظنون در پرونده قتل ميدان ميوه و تره بار دستگير شدند.
به گزارش خبرنگار ما، مأموران انتظامي موفق شدند سرنخ هاي مربوط به قتل ميدان ميوه  و تره بار مركزي تهران را به دست آورند.
ساعت ۷ و ۲۵ دقيقه روز چهاردهم اسفند ماه سال ۸۳ در پي كسب خبر مبني بر قتل دو نفر به نام هاي عباس ۸۰ ساله و كريم ۵۵ ساله در ميدان تره بار مركزي بلافاصله مأموران كلانتري ۱۵۲ خاني آباد در موقعيت حاضر شدند.مأموران پليس كارگر يكي از مغازه ها را مورد تحقيق قرار دادند وي در پاسخ به سؤالات مأموران گفت: «من در طبقه فوقاني در حال استراحت بودم و مقتولان در طبقه پايين استراحت مي كردند وقتي از خواب بيدار شدم متوجه اين دو جنايت شدم.»
شايان ذكر است در تحقيقات گسترده پليسي سرنخ هاي افراد مظنون كشف شد و در اين خصوص سه نفر دستگير شده اند. پرونده جهت انجام تحقيقات بيشتر تحويل پليس آگاهي مركز شده است.

دستگيري كلاهبردار۱۶ ميليارد ريالي در بوشهر
ايرنا: مسئول  روابط  عمومي  دادگستري  استان  بوشهر گفت : يك  كلاهبردار حرفه اي  كه  با شگردهاي  مختلف  مبلغ  ۱۶ ميليارد ريال  كلاهبرداري  كرده است ، در بوشهر دستگير شد.
«كرامت  الله  قاسمي » ديروز افزود: اين  كلاهبردار «عزيزالله  اسدي  گلشن » نام  دارد و بعد از چندين  فقره  كلاهبرداري ، جعل  و فروش  مال  غير در سطح  استانهاي  بوشهر، فارس  و خوزستان ، متواري  شده  بود.وي  اظهار داشت : اين  فرد تحت تعقيب  پليس  بوده  و پس  از كسب  خبر مبني  بر حضور نامبرده  در شهر بوشهر با دريافت  مجوز قضايي  و ورود به  مخفيگاه ، متهم  به  همراه  شخصي  ديگر به نام  «خ- پ » دستگير شدند.قاسمي  با بيان  اينكه  پرونده  قضايي  نامبرده  در دادگستري  بوشهر تشكيل  شده  است ، يادآورشد: اشخاصي  كه  توسط  نامبرده  مورد كلاهبرداري  قرار گرفته اند، مي توانند شكايت  خود را به  اين  دادگستري  تسليم  كنند.

حادثه در جهان
حبس ابد براي پدر قاتل
سايت جنايي: دادگاه عالي ديترويت پدري را كه با حمله به كودكستان محل نگه داري دختر سه ساله خود وي را به قتل رسانده بود به حبس ابد محكوم كرد.
برنارد كلي به اتهام ضرب و شتم رئيس كودكستان و يكي از بستگان وي نيز به پنجاه تا هفتاد و پنج سال حبس محكوم شده است. به گفته دادستان پرونده برنارد با معرفي خود به عنوان مددكار اجتماعي وارد كودكستان شده و با شليك دو گلوله رئيس كودكستان و پسر عموي وي را زخمي كرد. پس از آن برنارد با مراجعه به اتاق مخصوص تماشاي كودكان هفت تير را به سمت دخترش نشانه رفت. همسر سابق برنارد در دادگاه مدعي شد كه پس از طلاق تلاش فراواني را براي اخذ سرپرستي دخترش كرده بود و قرار بود روز حادثه با برنارد بر سر اين موضوع توافق كنند.وكيل مدافع برنارد اعلام كرد كه به زودي تقاضاي تجديد نظر خود را تسليم دادگاه خواهد كرد.
دانش آموز خاطي در دادگاه
كرايم نيوز: دادستاني مالزي نوجواني را كه به دنبال نزاع با معلم خود صندلي كلاس را به سمت وي پرتاب كرده و وي را تهديد كرده كه منزلش را به آتش خواهد كشيد با اتهام تهديد به قتل و اقدام به ضرب و شتم رو به رو كرده است. به گفته مأمور تحقيق پرونده متهم كه در كلاس سوم دبيرستان تحصيل مي كند در مدرسه به غول پيكر مشهور است. روز حادثه زماني كه معلمش وي را به خاطر اشتباه در پركردن فرم سرزنش كرد كنترل خود را از دست داده و صندلي را به سمت وي پرتاب كرد. البته معلم فوق بسيار خوش شانس بود كه صندلي به وي برخورد نكرد. وي پس از اين حادثه متهم را با خود به محل دفتر دبيرستان برد كه در همان جا متهم وي را تهديد كرد كه در اولين فرصت منزلش را به آتش خواهد كشيد.پس از اين حادثه و به دنبال اخراج متهم از دبيرستان ،وي به دبيرستان ديگري رفت، اما پس از مدتي پليس وي را با اتهامات فوق بازداشت كرد.
قرار است حكم نهايي متهم ظرف چند روز آينده اعلام شود.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |