دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۵۴ - Mar 7, 2005
امام صادق (ع): توانگري و عزت، پيوسته در حركتند. هنگامي كه به محل توكل برسند، آنجا را وطن خود انتخاب مي كنند.
اصول كافي / ج ۲ -ص ۶۵
امروز با حافظ
مجلس انس و حريف همدم و شرب مدام
عشقبازي و جواني و شراب لعل فام
همنشيني نيك كردار و نديمي نيك نام
ساقي شكر دهان و مطرب شيرين سخن
هزارمين جايزه سينماي پس از انقلاب ايران
براي عزت الله انتظامي
001980.jpg
سايت ايران آكتور
هزارمين  جايزه  جهاني  سينماي  ايران  پس  از انقلاب  اسلامي به  عزت الله  انتظامي اهدا شد.
روابط عمومي جامعه  اصناف  سينماي  ايران  به نقل  از معاونت  بين الملل  خانه سينما اعلام  كرد در يازدهمين  جشنواره  آسيايي  وزول  در كشور فرانسه ،عزت الله  انتظامي در برنامه  بزرگداشتي  كه  به  پاس  يك  عمر دستاوردهاي هنري  وي  برپا شده  بود، جايزه  ويژه اي  را به  خود اختصاص  داد كه  هزارمين جايزه  سينماي  ايران  در سالهاي  پس  از انقلاب  محسوب  مي شود.
برابر تحقيقات  انجام  شده  در معاونت  بين الملل  خانه سينما، سينماي  ايران تا پايان  سال  ۱۳۸۲ ، در مجموع  ۸۹۶ جايزه  بين المللي  دريافت  كرده  بود وتا پايان  بهمن  ۸۳ نيز، ۱۰۳ جايزه  ديگر به  نام  سينماي  ايران  رقم  خورد و اينك  هزارمين  جايزه  جهاني  سينماي  ايران  به  نام  انتظامي در تاريخ سينماي  كشورمان  ثبت  مي شود.
خانه  سينما در اطلاعيه  خود با تبريك  هزارمين  حضور موفق  بين المللي  سينماي  ايران  به  اعضاي  جامعه  اصناف  سينماي  ايران  و دست  اندركاران  آن ، از استاد عزت الله  انتظامي پيشكسوت  و تعالي  بخش  سينماي  كشور سپاسگزاري  كرد.

براي گروه سني نوجوان
نخستين فرهنگنامه انقلاب اسلامي ايران منتشر شد
انقلاب اسلامي براي نوجوانان، عنوان كتابي است كه مجموعه اي از اطلاعات دقيق و كوتاه پيرامون انقلاب اسلامي را در اختيار مخاطبان نوجوان خود قرار مي دهد.
به گزارش روابط عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، اين كتاب كه به تازگي توسط انتشارات كانون منتشر شده است مجموعه اي هفت قسمتي با عناوين «روز ها و رويدادها» ، «شعارها» ، «ديوار نوشته ها» ، «پارچه نوشته ها» ، «اصلاحات» ، «تعبيرات و عناوين» ، «فرهنگ رفتاري و كسان و شخصيت ها» را شامل مي شود.مرجان فولادوند نويسنده در مقدمه اين كتاب با اشاره به اين موضوع كه جاي خالي كتابي كه اطلاعات كوتاه از جنبه هاي گوناگون مربوط به انقلاب را در اختيار خواننده بگذارد احساس مي شد، هدف از نگارش اين كتاب را آسان يابي اين اطلاعات در حدي ضروري ومختصر دانسته و اظهار اميدواري كرده است كه نوجوانان با خواندن آن براي دانستن بيشتر درباره گذشته دشوار اين خاك قديمي كنجكاو شوند، گذشته اي كه حال وآينده ما متاثر از آن است.
ارايه توضيح وتحليلي كوتاه درباره مطالب هر بخشي كه به فهم بهتر مدخل ها و دركل درك حال و هواي آن روزها كمك مي كند ودستيابي آسان به سرچشمه هاي فرهنگ شفاهي انقلاب در زمينه هايي چون شعارها، اصطلاحات مردمي و...از ويژگي هاي برجسته اين كتاب است.همچنين مدخل ها در تمام بخش هاي كتاب به جز در قسمت روزها و رويدادها بر اساس حروف الفبايي ارايه شده است.در انتهاي بخش شعارها و اصطلاحات نيز مدخل هايي با مفاهيم يا واژگان طنز، هزل و عاميانه و جدا از آنچه محتواي سياسي و جدي داشته اند آورده شده است.نويسنده فرهنگ نامه انقلاب اسلامي روش تحقيق خود را بيشتر كتابخانه اي دانسته و از منابعي مانند روزنامه ها و جرايد آن ماه ها و نيز كتابها، عكس ها، فيلم ها و اسلايد ها براي تكميل اين مجموعه بهره برده، ضمن اين كه اظهار اميدواري كرده است تا در آينده با تحقيق ميداني و مصاحبه هاي رو در رو با كساني كه از نزديك شاهد و درگير حوادث خيزش سال ۱۳۵۷ بوده اند، برغناي كتاب افزوده شود.

۳۴ مؤسسه داخلي و خارجي در جشنواره پويانمايي تهران
۳۴ موسسه  داخلي  و خارجي ، دستاوردها، محصولات  مكتوب  و تصويري  و ابزار و ادوات  ساخت  انيميشن  را در نمايشگاه  جنبي  جشنواره  پويانمايي  تهران در معرض  ديد عموم  قرار داده اند.به  گزارش  روابط عمومي كانون  پرورش  فكري  كودكان  و نوجوانان ، علاوه  برنمايشگاه ، ۴۰ كتاب  روز دنيا با موضوع  انيميشن ، موسسات  و شركتهايي  كه در ارتباط با ساخت  انيميشن  هستند نيز در غرفه هاي  جداگانه ، به  ارائه محصولات  و توضيح  درباره  فعاليتهاي  خود مي پردازند.مدرسه  ملي  فيلم  و تلويزيون  انگلستان  ، مركز ملي  فيلم سازي فرانسه  ، شركت  اديم  از تركيه ، موسسه  دوحا از سوريه  و موسسات معتبر ساخت  انيميشن  در خارج  از كشور در اين  نمايشگاه  غرفه  دارند ومدير و مسئولان  آن به  معرفي  اين  مراكز و بيان  فعاليتها و تاريخچه  ان مي پردازند.از موسسات  داخلي  نيز دانشگاه  هنر، دانشگاه  تربيت  مدرس ، اسيفاي  ايران ،مركز صبا، صدا و سيما، موسسه  رسانه  هاي  تصويري ، دنياي  تصوير، جهاددانشگاهي ، مركز گسترش  سينماي  مستند تجربي  و ديگران ، غرفه هايي  را برپاكرده اند كه  علاوه  بر عرضه  توليدات  خود علاقه مندان  را در امور مربوط به  ساخت  انيميشن  و عرضه  آن راهنمايي  مي كنند.

تا دو سال ديگر معتبرترين تصحيح
شاهنامه فردوسي در ايران منتشر مي شود
فارس: معتبرترين تصحيح شاهنامه فردوسي، اثر «جلال خالقي مطلق» كه تاكنون ۶ دفتر از آن در آمريكا منتشر شده است، تا دو سال ديگر پس از ۳۶ سال تلاش به طور كامل در ايران منتشر مي شود.
به گزارش دبيرخانه نخستين «هم انديشي هويت ايراني» ، جلال خالقي مطلق با تاييد اين خبر، افزود: اين شاهنامه شامل ۸ دفتر است كه تاكنون ۶ دفتر آن منتشر و ۲ دفتر ديگر در حال حروفچيني است كه تا دو سال ديگر به پايان مي رسد.
اين استاد ايراني و شاهنامه شناس كه هم اكنون در كشور آلمان ساكن است، گفت: براي اين ۸ دفتر ۵ دفتر «يادداشت شرح شاهنامه» نيز منتشر خواهد شد كه تاكنون ۲ جلد از آن منتشر، ۲ جلد در حال حروف چيني و ۱ جلد آن نيز در حال تاليف است. خالقي تاكيد كرد: پس از پايان تصحيح شاهنامه و چاپ ۲ دفتر باقي مانده در آمريكا، ۸ دفتر را همراه با ۵ دفتر يادداشت هاي شرح شاهنامه در ايران منتشر خواهم كرد.

تازه هاي دنياي رسانه ها
استعمارزدايي توده ها
«اناند جيريد هاراداس» در يك گزارش خواندني كه بسياري از روزنامه هاي انگليسي زبان آن را نقل كرده اند به تاريخچه شهر «بمبئي» از زمان استعمار پرتغال پرداخته و نوشته است: پرتغالي ها پس از رسيدن به ساحل غربي هند، به خاطر زيبايي ساحل نام منطقه بمبئي را «بوم _ باهيا» به معناي خليج زيبا گذاشتند و بعدا كه انگليسي ها در جريان استعمار همه هند، اين منطقه را از دست پرتغالي ها خارج ساختند، نامي را كه آنها بر آن گذارده بودند تغيير ندادند و «بمبئي» تلفظ كردند.
پرتغالي ها و انگليسي ها نخستين خارجياني نبودند كه در بمبئي مستقر مي شدند. پيش از آنان، در سده هشتم ميلادي مهاجران پارسي وارد آنجا شده بودند و آنجا را به صورت يك مركز تجارت و صنعت بزرگ درآورده به فرهنگ پارسي (ايراني) را گسترش داده و به آباداني شهر پرداخته بودند.
نيمي از ساكنان بمبئي كه اينك شهري بالاي ده ميليون نفر و به اعتباري ۱۶ ميليوني است ثروتمند و نيم ديگر فقر و آلونك نشين هستند اين جمعيت مي خواهد خود را از اين نام استعماري خلاص كنند. بمبئي كه قديمي ترين بورس سهام مشرق زمين درآنجا تاسيس شده و كانون تجارت شرق نام گرفته بود در ايالت ثروتمند تر «بهاراشترا» واقع شده است. مردم اين قسمت هند با تلاش براي تغيير نام كار تازه اي را آغاز نكرده اند. در دو دهه گذشته در سراسر جهان تلاش براي زدودن نام هاي دوران استعمار شروع شده است.
بمبئي ها كه نخستين فيلم هاي سينمايي مشرق زمين را در اينجا توليد كردند و به هاليوود آسيا مشهور ساختند براي زدودن نام استعماري «بمبئي» مي كوشند كه اين رابا «مامباي Mumbai» جانشين كنند كه در تلفظ مشابه بمبئي است و از نام يكي از خدايان باستاني هندوها به نام «مامبادوي Mumbadevi » گرفته شده است. اين خداي مؤنث مشهور به محافظت از ماهيگيري و ماهيگيراني بود كه ساكنان اوليه بمبئي به اين كار سرگرم بودند.
جامعه شناسان مي گويند اصرار ده ساله ساكنان بمبئي به تغيير اين نام، ماهيت شهر را تغيير نمي دهد و ابدا چيزي تغيير نمي يابد، ولي اين تلاش حكايت از آن دارد كه مردم استعمارزده كه به سواد كامپيوتري و «آن-لاين» آشنا شده و به ريشه استثمار و آقايي اروپاييان پي برده اند، استعمارزدا شده اند حتي براي تغيير نام ها و اين استعمارزدايي وارد جريان خونشان شده است، مي خواهند خودشان باشند و براي اين كه خودشان باشند راهي به جز بازگشت به دوران گذشته ندارند. در اين عصر اطلاع رساني و تحليل نمي شود آنان را از راهي كه در پيش گرفته اند بازداشت. سير رويدادها در دو دهه اخير ثابت كرده است هر سياستمدار و دولتمرد كه مطابق خواست و اراده مردم رفتار نكند محكوم به بركنار شدن بوده است. مردم در همه جا در پي كشف ريشه و نياكان خود هستند در هر جا كه باشند عميقا به سرزمين نياكان دلبستگي دارند، و اين، يعني ملي گرايي و ناسيوناليسم كه دولت ها از آن براي عقب زدن مخالفان خارجي استفاده مي كنند. در دو دهه جاري در آمريكا سايت ها و كانون هاي متعدد و با مراجعان بي شمار به وجود آمده اند كه ۲۹۵ ميليون جمعيت اين كشور همه مهاجر، از طريق آنها به اين كه از كجا آمده اند پي مي برند و رفت و آمد و كمك به وطن آباء و اجدادي را آغاز مي كنند.

رونمايي مجموعه شعرهاي منصور ملكي
نشر پريمان مجموعه شعرهاي منصور ملكي (منتقد هنري و روزنامه نگار) را با عنوان «دو كبوتر كنار پنجره ما» به چاپ رسانده است.
اين كتاب كه مجموعه شعرهاي سال هاي ۴۲ تا ۵۷ شاعر را در برگرفته است در مراسم «رونمايي» در گالري اثر واقع در خيابان كريم  خان زند، خيابان ايرانشهر، كوي برفروشان، (مقابل خانه هنرمندان)، پلاك ۱۳ از ساعت ۱۰ صبح تا ۱ بعدازظهر توسط شاعر به علاقه مندان ارايه مي شود.

يادواره «سلمان هراتي» برگزار شد
ايسنا: مراسم بزرگداشت زنده ياد سلمان هراتي، عصر چهارشنبه و صبح پنجشنبه، همزمان با جشنواره ي سراسري شعر علوي، به همت معاونت امور مجلس و هماهنگي استان هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، در تنكابن برگزار شد.
عبدالجبار كاكايي كه اجراي برنامه را برعهده داشت،  مراسم را با خواندن شعري از سلمان هراتي در منقبت امام علي (ع) كه پيوندي بين  سلمان و موضوع جشنواره بود، آغاز كرد.
در اين مراسم كه برخلاف رويه ي معمول اين سلسله نكوداشت ها، بدون حضور هيچ مقام مسؤولي از وزارتخانه ي فرهنگ و ارشاد اسلامي و نيز بدون پيام وزير برگزار شد، پس از خيرمقدم مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان، استاندار مازندران در سخناني گفت: سلمان هراتي هرچند خيلي كوتاه، ۲۷ بهار از عمرش را در اين بيابان گذراند، اما خوب يافت، خوب شناخت و خوب انتخاب كرد و امروز آثارش مشي و فكر او را نه تنها به ما مي شناساند، كه ما را بدان راه صدا مي زند و همراه مي طلبد.
در ادامه عباس سجادي نوشتاري از دكتر محمدجواد حق شناس - معاون پيشين وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي - كه سلسله مراسم  بزرگداشت مفاخر فرهنگي استان ها توسط او پايه گذاري و اجرا شده است را براي حاضران خواند.حق شناس، با پوزش از فراهم نشدن امكان حضورش در اين يادواره، هراتي را شاعري به معناي واقعي كلمه، مسلمان، متعهد و منتظر دانسته و افزوده بود: گروهي به امام زمان (عج) مي انديشند، به عنوان شخصي كه خواهد آمد و كارستان ها خواهد كرد و گروهي مثل سلمان به «زمان امام (ع)» فكر مي كنند و خود را عنصري از آن مي دانند كه اين انتظار بايد ضمن دويدن باشد، نه ايستادن؛ و زندگي سلمان، اين گونه بود.
عليرضا قزوه نيز سلمان را عصاره ي شعر علوي در روزگار ما دانست و با بيان اينكه پاك تر از سلمان در شعر معاصر ما وجود نداشت، عنوان كرد: شعر اعتراض روزگار ما و چيزي كه بعدا اصلاح طلبي و اصلاح گرايي شد، همه به سلمان مربوط است و شايد صفارزاده و منشي زاده چند سال پيش از او در اين زمينه كار كردند، ولي هيچ فريادي رساتر از فرياد سلمان نبود.
در ادامه، پس از شعرخواني پرويز بيگي حبيب آبادي، افشين علا در سخناني به اهميت شعرهاي كودك و نوجوان هراتي پرداخت و گفت: او همان قدر كه در شعر بزرگسال پيشتاز و راهگشا بود، در شعر كودك هم با همين تعداد اندك كار، كم نظير و حتي بي نظير است و «از اين ستاره تا آن ستاره » ي او هنوز از قابل استناد ترين مجموعه هاي كودك و نوجوان ماست.
همچنين رابعه هراتي - فرزند زنده ياد سلمان هراتي - شعر پدرش را آيينه ي تمام نماي روحيات، افكار و تجلي زندگي او دانست و گفت: اگرچه خزان غم ما را از هم جدا كرد، ولي شعرهايش و كتابخانه ي پر از كتابش ما را به هم نزديك تر مي كند.

برگزيدگان مسابقه سراسري شعر و قصه
عاشورا معرفي مي شوند
فارس: مراسم اختتاميه مسابقه سراسري «شعر و قصه عاشورا» با مداحي صادق آهنگران فردا سه شنبه ۱۸ اسفندماه در اهواز برگزار مي شود.
در اين مسابقه كه از ابتداي سال جاري به صورت سراسري طي فراخواني اعلام شده و در تابستان ۸۳ داوري شده بود، از ميان ۷۰۰ اثر ارسالي از سراسر كشور ۵ نفر در بخش شعر و ۵ نفر در بخش قصه برگزيده شدند.
اين مراسم به همت حوزه هنري اهواز با شعرخواني شاعران برجسته كشور و با مداحي صادق آهنگران ساعت ۱۸ روز ياد شده در سينما فلسطين برگزار مي شود.

برگي از تاريخ
نظريه «دموكراسي هدايت شده» دكتر سوكارنو
هفتم مارس در طول تاريخ شاهد رويدادهاي متعدد بود كه برخي از آنها از اين قرارند: در سال ۱۵۳۰ هنري هشتم پادشاه انگلستان پس از اين كه شنيد پاپ با طلاق گرفتن زن او مخالفت كرده اعلام داشت كه از اين پس، خود او رئيس كليساي انگلستان است، نه پاپ، و به اين ترتيب كليساي انگلستان استقلال يافت. در سال ۱۷۶۵ ژوزف نايپبس نخستين عكاس جهاني متولد شد. در سال ۱۸۷۰ گراهام بل اختراع خود _ تلفن _ را به ثبت داد. در سال ۱۹۰۲ بوئرها در ناحيه «تويي بوش» واقع در ترانسوال نيروهاي انگليس را شكست دادند. در سال ۱۳۳۶ هجري شاه سابق دومين همسرش ثريا اسفندياري بختياري را طلاق گفت.
اينك برگ امروز:ششم مارس سال ۱۹۶۰ دكتر سوكارنو با اعلام فرضيه «دموكراسي هدايت شده Guided Democracy» خود پارلمان اندونزي را منحل كرد. وي اعلام كرده بود كه معتقد به آراء نصف به علاوه يك نيست، زيرا ارزش نمايندگان با هم فرق دارد. آنان شخصيت هاي مختلفي هستند و تحصيلات و تجربه متفاوت دارند و درجه وطندوستي و مردم خواهي آنان نيز مساوي نيست .دكتر سوكارنو در توجيه فرضيه خود گفته بود كه ما مشرق زميني ها چشم بسته دموكراسي غربي را پذيرفته ايم. اين دموكراسي كه پايه آن از فلاسفه يونان باستان است براي شهرهاي كوچك، و جهاني كه صداقت در آن باشد و خارجيان نخواهند مداخله كنند خوب است نه براي دنياي ما. تجربه ۱۲ ساله من نشان مي  دهد كه نه مردم به آن حد از شعور و آگاهي رسيده اند كه خوب انتخاب كنند و نه اين كه انتخاب شدگان صرفا در غم وطن و هموطنان هستند. آنان مي خواهند به پارلمان راه يابند تا به نوايي برسند. با باور سوكارنو، تا رسيدن مردم به بلوغ سياسي و تنظيم يك دموكراسي واقعي براي اندونزي، بهترين راه ايجاد هيأتي از سران دلسوز ناسيوناليست ها، مذهبيون و كمونيست هاي اندونزي است و براي اين كار، نخست بايد ميان اين سه گروه اتحاد برقرار شود.
در زمان دكتر سوكارنو حزب كمونيست اندونزي سومين حزب كمونيست جهان بود. سوكارنو به سازمان ملل با اين منشور و اين اركان موافقت نداشت و شديدا متمايل به رهبري چين بر جهان سوم بود. او مي گفت تا روزي كه كشورهاي جهان سوم (غيرمتعهدها) از خود يك خبرگزاري بزرگ و يك سازمان نيرومند و حداقل يك سياست اقتصادي مشابه نداشته باشند و همياري نكنند استثمار خواهند شد و بدبخت خواهند بود. او باور نمي كرد كه روزي ژنرال هاي اندونزي به تحريك خارجي بر ضد او عمل كنند. وي عقيده داشت كه مردم مانع چنين اقدامي خواهند شد كه بعدا معلوم شد در اين زمينه بيش از اندازه خوش بين بود.

پاسخ به پرسش پزشكي
ويتامين E
از دكتر روزنفلد درباره ويتامين E سئوال شده و او گفته است: اين ويتامين حل شدني در چربي كه براي مدت كوتاهي در بدن باقي مي ماند توزيع اكسيژن در بدن را تسهيل و قيافه جوانتر به فرد مي دهد. يك آنتي اكسيدانت است. از ريه ها در برابر هواي آلوده حفاظت مي كند. تا حدي ضدخستگي است. اندكي به جلوگيري از لخته خون كمك مي كند. تا حدي كم فشار خون را پايين مي آورد. در سبوس آرد، لوبيا روغني، اسفناج و سبزي هاي داراي برگ هاي بزرگ وجود دارد. قبلا براي اين ويتامين خواص ديگري ذكر شده بود كه پژوهش هاي اخير آنها را رد كرده اند.

بهارستان
اهل دوزخ در دوزخ خوش تر باشند كه اندر دنيا، زيرا از حق با خبر باشند و در دنيا بي خبرند.
فيه مافيه - مولوي

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
مدير مسئول : محمود احمدي نژاد
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۴۹۸۳۸۱


گشتي در دنياي خبرها
۷۱ بار قانون شكني
منچستر: يك راننده كه ۷۱ بار به جرم رانندگي با گواهينامه باطل شده دستگير شده بود به تحمل ۴ ماه حبس محكوم شد. گواهينامه اين مرد ۴۱ ساله براي اولين بار در سال ۱۹۸۵ توقيف شد اما وي ۷۰ بار ديگر تخلف كرد و بدون گواهينامه به رانندگي پرداخت.
قاضي پرونده همچنين هشدار داد در صورتي كه اين مرد تخلف خود را تكرار كند به ۵ سال حبس محكوم خواهد شد.
ركورد اسكي دسته جمعي روي آب
كانبرا: ركورد جهاني اسكي دسته جمعي روي آب شكسته شد.
ديروز بيش از ۴۰ نفر روي يك تخته اسكي روي آب به اسكي در سواحل استراليا پرداختند و ركورد جديدي را به خود اختصاص دادند.
ركورد قبلي متعلق به كشور انگليس بود كه در سال ،۲۰۰۳ چهارده شهروند اين كشور به صورت دسته جمعي روي يك تخته بزرگ به اسكي روي آب پرداختند.
هك كردن سايت هاي دانشگاه
بوستون: يك هكر كامپيوتر در آمريكا چندين هفته پيش از موعد مقرر وارد پايگاه هاي اينترنتي دانشكده هاي اقتصاد آمريكا شد تا به اسامي پذيرفته شدگان در آزمون هاي ورودي اين دانشكده ها دسترسي پيدا كند.
اين مرد همچنين با ورود به پايگاه هاي اينترنتي مورد نظر به تعدادي از شركت كنندگان در آزمونهاي ورودي نيز آموزش داد كه چگونه وارد سايت ها بشوند و از نتايج آزمون اطلاع كسب كنند.
خانم شجاع
توكيو: يك سارق در ژاپن توسط خانمي ۲۳ ساله نقره داغ شد. هنگامي كه سارق ۴۱ ساله قصد سرقت كيسه هاي خريد خانم را داشت با مقاومت وي مواجه شد و حسابي كتك خورد. ابتدا سارق خشن با نزديك شدن به خانم تهديد كرد، در صورتي كه وي اجناس خود را تحويل ندهد، با چاقو او را خواهد كشت اما خانم شجاع نه تنها آرامش خود را از دست نداد بلكه به سوي سارق حمله ور شد و با واردكردن چند ضربه وي را نقش بر زمين كرد.
مدرن ترين توالت جهان
لندن: مدرن ترين توالت جهان به قيمت ۲۵ هزار پوند در معرض فروش قرار داده شد.
در داخل اين توالت يك دستگاه تلويزيون با صفحه LCD ، يك دستگاه ماهواره، بلندگوهاي ديجيتال و يك دستگاه DVD نصب شده كه از طريق آن مي توان به هزار قطعه موسيقي مختلف دسترسي پيدا كرد.
به هر حال اين توالت از ۲۰ روز ديگر در معرض ديد عموم قرار داده خواهد شد كه علاقمندان مي توانند با پرداخت ۲۵ هزار پوند، توالتي مشابه براي منزل خود سفارش دهند.
سرقت در لباس پرستار
ليدز: يك زن ۲۵ ساله كه از كشور انگليس تقاضاي پناهندگي كرده بود به تحمل دو سال حبس محكوم شد. اين زن كه به صورت غيرقانوني از زيمبابوه وارد انگليس شده بود از اين كشور اروپايي تقاضاي پناهندگي كرد و در فهرست انتظار درخواست هاي پناهندگي قرار گرفت. او در اين مدت، لباس پرستاران را بر تن مي كرد و در بيمارستان ها به سرقت  اجناس و دارايي هاي بيماران مي پرداخت. او به جرم ۱۹ فقره سرقت به تحمل دو سال حبس محكوم شد.

ساعات شرعي
اذان ظهر امروز: ساعت ۱۲ و ۱۶ دقيقه
اذان مغرب امروز: ساعت ۱۸ و ۲۱ دقيقه
اذان صبح فردا: ساعت ۵ و ۱ دقيقه
طلوع آفتاب فردا: ساعت ۶ و ۲۴ دقيقه

بر ديوار نگارخانه ها
* گالري ثالث: نمايشگاه نقاشي مريم تاجيك/ ۲۰ تا ۲۷ اسفند/ خيابان كريمخان، بين ايرانشهر و ماهشهر، شماره ۱۶۰/ تلفن: ۸۳۲۵۳۷۶
*نگارخانه قانون: نمايشگاه مجسمه از چوب و سنگ افراسياب آقاجاني/ تا ۲۰ اسفند/ ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۸/ شهرك غرب، خيابان ايران زمين.
*نگارخانه خانواده: نمايشگاه آثار معرق/ ۱۹ تا ۲۷ اسفند/ نارمك، ميدان هلال احمر، خيابان گلستان، فرهنگسراي خانواده/ تلفن: ۷۸۱۹۴۶۸
*مجموعه فرهنگي بعثت: نمايشگاه برگزيده آثار هنري جانبازان/ تا ۲۳ اسفند/ ميدان بهمن، اتوبان تندگويان، بوستان بعثت/ تلفن: ۵۰۳۷۷۸۸
*نگارخانه مهرين: نمايشگاه نقاشي لادن اورنگي/ ۱۷ تا ۲۲ اسفند/ گيشا، خيابان فاضل غربي، ضلع جنوبي، شماره ۲۱/ تلفن: ۸۲۴۰۹۴۶
*نگارخانه كندلوس: نمايشگاه آثار زنده ياد سياوش كسرايي و عليرضا صدقدار/ از ۱۴ اسفند به مدت يك هفته/ بزرگراه كردستان، خيابان ،۶۴ آ. اس. پ، شماره ۲۹/ تلفن: ۸۰۳۵۷۱۸
*گالري منصوره حسيني: نمايشگاه نقاشي و تنديس هاي مهرداد نوذري/ خيابان آفريقا، گلشهر، پلاك ۳۵ / تلفن: ۲۰۵۲۹۰۸
*گالري سيحون: نمايشگاه نقاشي گل و مرغ سامه خلعتبري سلطاني/ تا ۲۰ اسفند/ خيابان خالد اسلامبولي، خيابان چهارم، شماره ۳۰/ تلفن: ۸۷۱۱۳۰۵
*نگارخانه آريا: نمايشگاه نقاشي شهلا آرمين و نمايشگاه كاربردي گروهي/ تا ۱۸ اسفند/ خيابان ولي عصر، بالاتر از بهشتي، كوچه زرين، شماره ۱۱/ تلفن: ۸۷۱۶۴۰۱
*نگارخانه هفت ثمر: نمايشگاه مس و ميناي كامران آراسته/ تا ۱۹ اسفند/ خيابان مطهري، كوه نور، كوي پنجم، پلاك ۲۵ / تلفن: ۸۷۳۱۴۰۳
*نگارخانه دريابيگي: نمايشگاه سياه قلم هاي فرناز فرازمند/ تا ۱۹ اسفند/ شهرك قدس، فاز ،۳ خيابان دوم، پلاك ۱۱۶۵/ تلفن: ۸۰۸۳۳۲۷
*نگارخانه آرا: نمايشگاه گردنبند و باتيك مهر آسا غيبي/ تا ۱۹ اسفند/ ميدان هفت تير، كوچه مازندراني، پلاك ۲۷/ تلفن: ۸۸۲۴۵۴۲
*گالري گلستان: نمايشگاه اشياء كاربردي- هنري گروهي از هنرمندان/ تا ۲۷ اسفند/ خيابان دروس، كماسايي، شماره ۴۲/ تلفن: ۲۵۴۱۵۸۹
*گالري شمس: نمايشگاه گروهي خط/ تا ۲۸ بهمن / خيابان آفريقا، چهار راه جهان كودك، كوچه كمان، پلاك ۴ / تلفن: ۸۷۷۴۵۷۱
*نگارخانه شفق: نمايشگاه تصويرسازي با سفال آيدا كلايي/ از ۱۶ تا ۲۲ اسفند/ خيابان سيد جمال الدين اسد آبادي، پارك شفق، فرهنگسراي دانشجو/ تلفن: ۸۵۵۴۰۱۶
*نگارخانه بانو: نمايشگاه صنايع دستي بانوان افغان/ تا ۲۷ اسفند/ خيابان ولي عصر، كوي ساعي، فرهنگسراي بانو/ تلفن: ۸۷۸۶۲۷۶

گل و گياه
پلكترانتوس
001977.jpg
نام علمي: Plectranthus coleoides شMarginatus'
خانواده: LABIATAE
اين گياه داراي برگ هاي با حاشيه كرمي _ سفيد رنگ است.
نيازها: به مكان نيمه سايه و مرطوب دور از تابش مستقيم آفتاب، خاك لومي و كمپوست گلداني نياز دارد و هر ماه با كود مايع بايد تغذيه شود. حداقل دماي قابل تحمل آن ۱۰ درجه سانتي گراد مي باشد.
ازدياد: از طريق تهيه قلمه ساقه يا تقسيم گياه در بهار يا تابستان امكان پذير است.
سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران
www.tehranparks.org
tehranparks@tehranparks.org

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
دنياي خبرها
ساعات شرعي
برديوارنگارحانه ها
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |