یکی ازرویکردهای مدیریت شهری ششم کاهش هزینه‌های شهروندان درتامین موادغذایی است به‌طوری‌که مهدی بختیاری‌زاده، مدیرعامل سازمان میادین میوه وتره‌بارشهرداری تهران گفته‌ اکنون قیمت برخی محصولات بین ۲۵ تا ۳۰درصد و برخی دیگرتا ۶۰درصد نسبت به میانگین قیمت شهر تهران در بازارهای میوه وتره بار کاهش یافته است.

همشهری_سعیده مرادی: به گونه ای که شهروندان می توانند محصولات مورد نظر خود را با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب خریداری کنند.

کاهش محسوس قیمت‌ها و ارتقای کیفیت محصولات
با توجه به تدابیر شهردار تهران و معاونت خدمات شهری، همکاری با تولیدکنندگان در این دوره افزایش یافته و هدف ما این است که تولیدکنندگان نقش پررنگ‌تری در بازارها داشته باشند و حضورشان روزبه‌روز پررنگ‌تر شود. نتایج این اقدامات در کاهش محسوس قیمت‌ها و ارتقای کیفیت محصولات مشهود است. به‌عنوان مثال، مرغ‌های عرضه‌شده در غرف میادین میوه و تره‌بار، کیفیتی مشابه برندهای درجه یک کشور دارند و با حداقل قیمت در دسترس مردم قرار می‌گیرند. این موفقیت نتیجه حضور مستقیم تولیدکنندگان و رابطه سازمان با آنهاست.

گستردگی حضور تولیدکنندگان
هدف ما کنترل نوسانات بازار و عرضه محصولات باکیفیت و قیمت مناسب به مردم است. ۲۵ ‌تا ۳۰درصد تفاوت قیمت برخی محصولات میادین میوه و تره بار نسبت به سطح شهر است که در برخی محصولات این تفاوت قیمت به ۶۰درصد می‌رسدکه با استقبال ویژه مردم نیز همراه بوده است. افزایش مراجعه و فروش در میادین نیز شاهدی بر این موفقیت است. تولیدکنندگان از استان‌های مختلف کشور شامل مازندران، گیلان، لرستان، ایلام، خوزستان و کردستان در این طرح حضور دارند. با همکاری همه‌جانبه، تلاش داریم تا هم خدمت بهتری ارائه دهیم و هم از تولیدکنندگان حمایت کنیم. تلاش ما این است که با افزایش ارتباط مستقیم با تولیدکنندگان، عرضه کالاها با قیمت مناسب و کیفیت بالا ادامه یابد و بتوانیم پاسخگوی اعتماد مردم باشیم.

ساعت کاری میادین میوه تره‌بار
صبح: ۸ تا ۱۳
عصر: ۱۵ تا ۲۰
ایام تعطیل: ۸ تا ۱۳

منبع: روزنامه همشهری