گروه سیاسی: مراسم تدفین آیت‌الله حاج شیخ حسینعلی منتظری در حرم مطهر حضرت معصومه(س) پیش از ظهر دیروز با حضور گسترده مردم قم و قرائت پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب برگزار شد.

به گزارش مهر،  در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله حسینعلی منتظری که با حضور برخی شخصیت‌های سیاسی و حوزوی همراه بود، جمعی از مردم نجف آباد، اصفهان، تهران، دانشجویان و اقشار مختلف مردم نیز حضور داشتند.

در این مراسم،  پس از قرائت پیام رهبر معظم انقلاب و سوگواری در رسای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پیکر این فقیه بزرگوار در جوار مزار فرزند شهیدش محمد منتظری در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد. گفتنی است آیت‌الله‌ شبیری زنجانی بر پیکر وی نماز اقامه کرد.

پیام‌های تسلیت

برخی از مراجع عظام تقلید با ارسال پیام‌های تسلیت جداگانه درگذشت آیت‌الله منتظری را تسلیت گفتند.آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی با صدور پیامی ارتحال آیت‌الله منتظری را تسلیت گفت و آورد: فقدان عالم فرزانه مرحوم آیت‌الله آقای منتظری رحمت‌الله علیه موجب تأسف و تاثر گردید.

آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی نیز ضمن تسلیت ارتحال آیت‌الله منتظری، فقدان عالمان و فقها را خسارت فرهنگی و دینی جبران ‌ناپذیر عنوان کرد. آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی هم در پیامی آورد که ارتحال فقیه بزرگوار حضرت آیت‌الله حاج شیخ حسینعلی منتظری رحمت‌الله علیه که عمر خود را در تدریس و تربیت فضلا و علمای حوزه علمیه و تحقیق و تصنیف و تالیف سپری کردند و آثار قلمی مفیدی از خود به یادگار گذاشتند و مدتی از عمر خود را نیز در مبارزه با طاغوت گذراندند، به بازماندگان محترم مخصوصا فرزندان مکرمشان تسلیت می‌گویم.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز با صدور پیامی ارتحال آیت‌الله منتظری را تسلیت گفت.
 به گزارش فارس،  در این پیام آمده است: خبر رحلت عالم جلیل‌القدر حضرت آیت‌الله حسینعلی منتظری (ره) موجب تأثر گردید. این فقیه کوشا در سالیان عمر خود خدمات علمی فراوانی را بر جای نهاد و شاگردان فراوانی را در عرصه علوم اسلامی تربیت کرد.

صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه نیز در جمع هیات عمومی دیوان عدالت اداری ضمن تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: آیت‌الله منتظری هم به رحمت خدا رفتند و از خداوند رحمت، مغفرت و علو درجات را برای ایشان خواستاریم.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز پیام تسلیت جداگانه‌ای صادر کرد.  از سوی دیگر حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی با ارسال پیامی به فرزندان آیت‌الله منتظری رحلت وی را تسلیت گفت.