همشهری آنلاین: روسای جمهور ایران و پاکستان در گفتوگویی تلفنی بر ضرورت همکاری مشترک و تعیین جدول زمانبندی مشخص به منظور مقابله و ریشه کنی جنایتکاران تروریست تاکید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی نژاد در تماس تلفنی رئیس جمهور پاکستان و در پاسخ به اظهار همدردی وی به خاطر اقدامات تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان با تاکید بر روابط برادرانه و دوستانه دو کشور و دولت تصریح کرد : ایران و پاکستان روابط برادرانه‌ای با یکدیگر دارند اما حضور عوامل تروریستی در پاکستان قابل توجیه نیست و دولت پاکستان باید کمک کند که جنایتکاران هر چه زودتر دستگیر و مجازات شوند.

رئیس جمهور تاکید کرد: مقابله با جنایتکاران تروریست امری ضروری است و باید با همکاری مشترک و جدول زمانبندی به مقابله جدی با آن‌ها پرداخت.

دکتر احمدی نژاد همچنین اظهار امیدواری کرد؛ دولت و مردم پاکستان هر چه زودتر بر مسایل تروریستی داخل کشورشان فائق آیند.

آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان نیز در این تماس تلفنی با اظهار تاسف و تسلیت به مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران به خاطر جنایت تروریستی در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هر گونه ناراحتی و غمی که به ملت ایران وارد شود، ملت و دولت پاکستان در آن غم، خود را شریک می‌دانند.

وی ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی گفت: تروریست‌ها تاکنون جنایات زیادی را نیز علیه دولت و ملت پاکستان مرتکب شده‌اند از این رو عملیات گسترده‌ای را برای مقابله با آن‌ها آغاز کرده ایم .به عنوان رئیس جمهور در مقابل اقدامات آن‌ها ساکت نخواهم نشست و هدف ما ریشه کنی کامل آنان است.

وی همچنین خواستار همکاری مشترک نیروهای امنیتی دو کشور برای مقابله با تروریست‌ها شد و با سخنان دکتر احمدی نژاد مبنی بر تعیین جدول زمانبندی برای ریشه کنی کامل تروریست‌ها موافقت کرد.