معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از تردد حدود ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در تهران خبر داد و گفت که ۷۰ درصد آنها کاربراتوری هستند.

به گزارش همشهری آنلاین، منابع آلاینده سهم ۶۲ درصد در آلودگی هوا دارند و آن طور که سرهنگ احسان مومنی اعلام کرده: «بر اساس نظر کارشناسان هر موتورسیکلت در بهترین حالت تنظیم شده حدود ۴ برابر و اگر فرسوده باشند ۷ برابر خودروها آلایندگی ذرات معلق دارند. پس باید به راکبین موتورسیکلت های فرسوده باید نسبت به تعویض آنها اقدام و سازمان های متولی هم با دادن تسهیلات این امر را تسریع کنند. همچنین جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده و کاربراتوری باید در دستور کار سازمان‌ها قرار بگیرد و به جای آنها از موتورسیکلت‌های برقی استفاده شود.»

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از برخورد پلیس با موتورسیکلت‌های دودزا خبر داد و گفت: «پلیس موتورسیکلت ها را به دلیل نداشتن کلاه ایمنی یا هر تخلف دیگری متوقف می‌کند، وضعیت دودزا بودن آن را هم بررسی و اعمال قانون می کند. در همین راستا تعدادی از موتورسیکلت‌ها به پارکینگ‌ منتقل شده اند و راکبین را ملزم به مراجعه به تعمیرگاه‌ها کرده‌ایم تا پس از تعمیر موتورسیکلت، مدارک خود را تحویل بگیرند.»