«وحیدرضا محمدی» شهردار منطقه ۲۲ از راه‌اندازی کتابخانه مدرسه شهدای روستای وردیج با هدف گسترش فرهنگ مطالعه و افزایش سرانه‌های فرهنگی و آموزشی در حریم غرب تهران خبر داد.

به‌گزارش همشهری‌آنلاین، «وحیدرضا محمدی»شهردار منطقه۲۲ راه‌اندازی کتابخانه در محله‌های منطقه و همچنین روستاهای حریم غربی پایتخت را از نیازهای فرهنگی جامعه دانست و گفت: «استفاده و بهره‌بردن از ظرفیت‌های موجود برای ترویج فرهنگ مطالعه و نهادینه‌کردن فرهنگ کتابخوانی امری مهم و ضروری است. درهمین راستا همزمان با هفته ملی کودک به همت معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه و خیران، کتابخانه مدرسه شهدا روستای وردیج برای گروه سنی کودک و نوجوان به بره‌برداری رسید.»

محمدی با بیان این موضوع که کتابخانه‌ها خاستگاه پرورش روح، فکر و فرهنگ و علم در جامعه به شمار می روند، افزود: «وجود زیرساخت‌ها و امکانات در روستاها باعث کاهش مهاجرت ساکنان روستاها به شهر و ایجاد اشتغالزایی روستایی خواهد شد، به همین منظور مدیریت‌شهری در روستاهای حریم تهران امکانات جدیدی را با مشارکت خیران و کارآفرینان فراهم می‌کند. برای مثال راه‌اندازی این کتابخانه یکی از خواسته و مطالبات ساکنان این محدود بود. اکنون این کتابخانه با بیش از ۲۲۰عنوان کتاب در زمینه‌های مختلف همچون ادبیات، آموزشی، داستان و غیره برای گروه کودک و نوجوان تجهیز شده است. همچنین یکی دیگر از خواسته‌های اهالی روستای وردیج و واریش فراهم‌کردن محیط ورزشی برای اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان است. مدیریت شهری برای محقق شدن این خواسته نیز قصد دارد تا زمین فوتبالی را در این روستا برای رفاه حال ساکنان ایجاد کند.»